2009-05-01, 23:04
Bannlyst
Jag hade gärna sett en funktion som gör att man kan se vilka inlägg som blivit borttagna för en själv så man lättare kan kritisera moderatorernas ageranden. Helst samlat under 'Inställningar & alternativ' så man kan få en bild av vad vissa mods behöver förbättra sig på. Är lite svårt att komma ihåg alla inlägg som blivit borttagna för en själv på felaktiga grunder eftersom det vid tillfället oftast inte känns nödvändigt, man samlar ju helst på sig en del bevis innan man går till admin...
Citera
2009-05-01, 23:17
Medlem
b0gfettos avatar
Du får aldrig slut på genidrag va?

Vad ska du göra när inläggen hårdraderas? Spara dom i en textfil innan och studera dom år in och år ut och hoppas att nån mod sparar ett inlägg med samma ord i och anklaga dom för det?
Citera
2009-05-01, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Du får aldrig slut på genidrag va?

Vad ska du göra när inläggen hårdraderas? Spara dom i en textfil innan och studera dom år in och år ut och hoppas att nån mod sparar ett inlägg med samma ord i och anklaga dom för det?
Det där får du gärna utveckla på ett enklare sätt...
Citera
2009-05-01, 23:19
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Har inte detta varit uppe innan? Har för mig att jag läst nån tråd om det.

Det finns förnärvarande andra funktioner som inte fungerar som dom ska, så detta hamnar nog långt ner på önskelistan.

Tror ts att inlägg som är utan regelbrott ändå tas bort?
Citera
2009-05-01, 23:24
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttNamnBara
Det där får du gärna utveckla på ett enklare sätt...

Mjukraderas = admins och mods kan se inläggen, efter ett tag så hårdraderas dom = försvinner för evigt. Ut i tomma luften. Tömmer plats i databasen. Puts väck.

Alla raderade inlägg finns inte kvar i all evighet om du trodde det, förmodligen ligger dom kvar i en vecka eller liknande, eller tills en admin trycker på "radera".
Citera
2009-05-01, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Tror ts att inlägg som är utan regelbrott ändå tas bort?
Gör jag, var har du fått det ifrån? Skulle så vara fallet skulle jag ändå inte få skriva här, så absolut inte...
Citera
2009-05-01, 23:28
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Gör jag, var har du fått det ifrån? Skulle så vara fallet skulle jag ändå inte få skriva här, så absolut inte...

Varför kontaktar du inte admin direkt innan dina inlägg hinner HÅRDraderas pga att du ska tramsa runt? Dom klickar på din användare och ser vad som raderats redan nu.
Citera
2009-05-01, 23:30
Bannlyst
Citat:
Mjukraderas = admins och mods kan se inläggen, efter ett tag så hårdraderas dom = försvinner för evigt. Ut i tomma luften. Tömmer plats i databasen. Puts väck.

Alla raderade inlägg finns inte kvar i all evighet om du trodde det, förmodligen ligger dom kvar i en vecka eller liknande, eller tills en admin trycker på "radera".
Ok, för att svara på din fråga: Iden med mitt förslag är alltså att man själv skulle kunna se vilka inlägg som blivit raderade, alla inlägg som skrivits skulle kunna ses av sig själv eller mod/admin för alltid och de skulle vara samlat på ett å samma ställe.

Jag tror inget särskilt, just därför jag frågar om flashback skule kunna införa detta...
Citera
2009-05-01, 23:32
Bannlyst
Jag skulle gärna se dom 7000 inlägg eller vad det är som inte räknas.
Citera
2009-05-01, 23:32
Bannlyst
Citat:

Tag ett djupt andetag, håll andan, säg högt på utandningen mantrat "ohm, sweet ohm"...

Brukar du bära en t-shirt med trycket "Sluta förfölja oss paranoida!"?
Känns som en tämligen onödig funktion i jämförelse med att flera funktioner just nu håller på att klappa ihop runt öronen på oss och att det snart går åt hela TietoEnators konsultkår för att räta ut det enorma svarthack som utgör FB-forum. Alternativet är då att anlita Haxor, men vem vet var han är numer...
Citera
2009-05-01, 23:33
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:

Läste jag fel i din trådstart?

Citat:
Jag hade gärna sett en funktion som gör att man kan se vilka inlägg som blivit borttagna för en själv så man lättare kan kritisera moderatorernas ageranden. Helst samlat under 'Inställningar & alternativ' så man kan få en bild av vad vissa mods behöver förbättra sig på. Är lite svårt att komma ihåg alla inlägg som blivit borttagna för en själv på felaktiga grunder eftersom det vid tillfället oftast inte känns nödvändigt, man samlar ju helst på sig en del bevis innan man går till admin...
Citera
2009-05-01, 23:34
Bannlyst
Citat:
Varför kontaktar du inte admin direkt innan dina inlägg hinner HÅRDraderas pga att du ska tramsa runt? Dom klickar på din användare och ser vad som raderats redan nu.
För då känns inte kritiken så nödvändig och som en väldans omväg. Lättare att samla på sig information och sen slänga allt i ansiktet på den som begår felet, det sägs ju ta ett tag tills admin svarar, på en annan användare jag hade svarade han inte alls...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in