2009-05-01, 21:16
Medlem
Olympiuss avatar
Hej

Om man laddar upp saker och ting från den andra datorn, så laggar det extremt på den andre. På ett håll åtminstone.

Det är bilder det handlar om. Det är precis under uppladdningen, när den är slut så försvinner lagget.

Tycker inte det borde påverka när man laddar upp bilder som är några mb stora på sin höjd.

Den andra datorn är en mac. Funderar på att strypa uppkopplingen till den lite. Kan det hjälpa mig bli av med mitt problem?

tack
Citera
2009-05-02, 00:19
Medlem
t0rsks avatar
Om det bara är internet som laggar, vilket det antagligen är och bör vara, så kan du ändra antalet halvöppna tcp portar i xp, om det är det du använder. Vet inte hur det är i vista eller andra operativsystem.

http://www.lvllord.de/?lang=en&url=downloads

Mitt internet fungerar helt okej även när jag laddar upp, även när uppladdningen ligger i max.
Citera
2009-05-02, 00:47
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsk
Om det bara är internet som laggar, vilket det antagligen är och bör vara, så kan du ändra antalet halvöppna tcp portar i xp, om det är det du använder. Vet inte hur det är i vista eller andra operativsystem.

http://www.lvllord.de/?lang=en&url=downloads

Mitt internet fungerar helt okej även när jag laddar upp, även när uppladdningen ligger i max.

Oj, jag glömde skriva OS.

Jag kör xp, sp3.
Har laddat ner och kört det du länkade till. Ska se om det hjälper.
Vad hände?
Citera
2009-05-02, 13:03
Medlem
t0rsks avatar
Hur gick det?

Kan inte tänka mig annat än att det gick bra?
Citera
2009-05-02, 14:00
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsk
Hur gick det?

Kan inte tänka mig annat än att det gick bra?

Tveksamt att ditt "tips" hjälpte då din lösning inte hade nåt som helst med hans problem att göra, såvida han inte använder XP-datorn som router till MAC'en.

men skulle vara fint om TS kunde ge en uppdatering och se om han löst det. Om inte iallafall ge lite mer info om hur hans nätverk ser ut därhemma.
Citera
2009-05-04, 00:31
Medlem
t0rsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dust0r
Tveksamt att ditt "tips" hjälpte då din lösning inte hade nåt som helst med hans problem att göra, såvida han inte använder XP-datorn som router till MAC'en.

men skulle vara fint om TS kunde ge en uppdatering och se om han löst det. Om inte iallafall ge lite mer info om hur hans nätverk ser ut därhemma.

Lol, sant.

En ny mer eftertänksam gissning skulle kunna vara routern eller något som inte klarar tillräckligt många anslutningar. Jag hade det problemet när jag körde internet genom en iptelefoni-dosa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in