2003-10-28, 13:21
Bannlyst
ngon som sg kalla fakta igr?
snacka om hjrntvtt, inte konstigt att folk fr en psykos!!
kul att detta fretag inte r ute efter pengar utan att folk ska m bttre ,
STOR RISK!!!!!!!!!

och nej ja tror inte p allt media skriver om eller visar p tv men det hr tog fan priset!
Citera
2003-10-28, 19:07
Medlem
safts avatar
jag missade den vad va den om??
Citera
2003-10-28, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saft
jag missade den vad va den om??

Jag sg inte hela avsnittet men det handla om att fretag/vanliga personer luras till att g en kurs fr typ 4000 som totalt verkar bryta ner ens personlighet. Man fick se en kvinna som fresprka att deltagarna inte var ett skit/de har ingen mening i livet. Pminde mig faktiskt om filmen Fight Club.
De fresprkade att de skulle f ett bttre liv, men tydligenf ick mnga psykoser och en kvinna var nra p att hoppa frn ett fnster.
De p landmark uppmanade ocks folk att rekrytera sina kamrater/slktingar (de anvnde sig inte av ordet rekrytera).
Nej fy fan, framgng fr all del men inte genom att ta snder folk till maskiner.
Citera
2003-10-28, 23:38
Medlem
safts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cap_on
Jag sg inte hela avsnittet men det handla om att fretag/vanliga personer luras till att g en kurs fr typ 4000 som totalt verkar bryta ner ens personlighet. Man fick se en kvinna som fresprka att deltagarna inte var ett skit/de har ingen mening i livet. Pminde mig faktiskt om filmen Fight Club.
De fresprkade att de skulle f ett bttre liv, men tydligenf ick mnga psykoser och en kvinna var nra p att hoppa frn ett fnster.
De p landmark uppmanade ocks folk att rekrytera sina kamrater/slktingar (de anvnde sig inte av ordet rekrytera).
Nej fy fan, framgng fr all del men inte genom att ta snder folk till maskiner.

Thanx kan man lsa om den hr "kursen" nnstans? (lnk)
Citera
2003-10-29, 11:41
Bannlyst
ja tror att det gr en repris p sndag.
men det handlar om att dom bryter ner personen dom fr typ inte sova och ta ,
sen har dom lovat personerna att dom ska bli en annan person ..
och i slutet s sger dom att dom r vrdelsa och betyder ingenting. alla r s nedbrutna att dom brjar grta.
men om dom gr med p nsta kurs s ska dom bli bttre mnniskor.., kurserna kostar 4000 styck.
Citera
2003-10-29, 11:46
Medlem
safts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cloud_connected
ja tror att det gr en repris p sndag.
men det handlar om att dom bryter ner personen dom fr typ inte sova och ta ,
sen har dom lovat personerna att dom ska bli en annan person ..
och i slutet s sger dom att dom r vrdelsa och betyder ingenting. alla r s nedbrutna att dom brjar grta.
men om dom gr med p nsta kurs s ska dom bli bttre mnniskor.., kurserna kostar 4000 styck.

hahah dammnn vrre n "Pyramidspelen"
Citera
2003-10-29, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saft
hahah dammnn vrre n "Pyramidspelen"

de kan du hockey haja att det r ..din sista uppgift r att ta med 2-3 kompisar.
tror du dom drar in lite pengar ha ha...
Citera
2003-10-29, 12:42
Medlem
Landmark r f d EST, grundad av Werner Erhard, en fd scientolog som kom ihop sig med Hubbard och sedan hoppade av och startade eget. EST, Erhard Seminar Training, var i princip scientologitnkande rakt av, fast med skillnaden att du skulle ge dina pengar till Erhard istllet fr Hubbard. EST marknadsfrdes inte heller som en religion ( vilket i och fr sig inte heller scientologin gjorde i brjan) utan som en serie tekniker fr att ka en persons mentala kapacitet o s v. Efter litet dlig publicitet insg Erhard att han kunde tjna mer pengar om han framstod som mer seris och rumsren n scientologerna, s han startade Landmark Forum istllet. Landmark har gjort sig av med de mest uppenbara kopplingarna till scientologin, men grunden r fortfarande densamma.

Intressant lsning finns bland annat hr
Citera
2003-10-29, 12:52
Bannlyst
tack Egil..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in