2009-05-01, 19:01
Medlem
Sisleys avatar
Jag har en HP-laptop med Windows Vista installerat. Nu har jag köpt en ny hårddisk, dvs. den gamla hårddisken ska bort ur datorn. På botten av datorn står produktnyckeln för Vista, men hur ska jag göra när jag inte fick ngn skiva då jag köpte datorn? Kan jag ladda ner eller bränna på ngt sätt?

Tacksam för svar, känns rätt hopplöst om man ska behöva pröjsa för en ny Windowslicens. Har också en gammal XP-skiva men det verkar inte funka, kanske för att jag saknar SP2till den?
Citera
2009-05-01, 19:06
Medlem
..

be en polare elda en kopia av sin? ladda hem? använd din nyckel.
Citera
2009-05-01, 19:10
Medlem
Sisleys avatar
Ladda hem var?

Nyckeln har jag, men hur fixar jag skivan? Kan jag ladda ner från Microsoft o bränna ?
Citera
2009-05-01, 19:12
Medlem
Har hört att DELL har så att man måste ladda ned skivan från deras hemsida på vissa datorer, kolla om det är så med HP också.
Citera
2009-05-01, 19:17
Medlem
Sisleys avatar
Lösning

Hittade nu en CD-skiva kallad "Operating System DVD - Windows Vista Home Basic SP1". Misstänker att detta borde funka, trodde först det var ngt slags trams för skivans layout var ganska kalle anka aktig o såg inte så seriöd ut. Testar den nu...
Citera
2009-05-01, 20:36
Medlem
h.b.70s avatar
skall du verkligen instalera basic friviligt??

ladda ner vista och en vista loader så får du ultimate eller åtmindstonde home premium satans basic är väl inget att lägga energi på att ominstalera
Citera
2009-05-01, 21:53
Medlem
Psyko-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisley
Hittade nu en CD-skiva kallad "Operating System DVD - Windows Vista Home Basic SP1". Misstänker att detta borde funka, trodde först det var ngt slags trams för skivans layout var ganska kalle anka aktig o såg inte så seriöd ut. Testar den nu...
den ska funka. Min XP dell skiva är helt blå med texten XP SP2.

Testa att boota från skivan så startar det nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in