2009-05-01, 12:27
Medlem
Lord Ralphs avatar
Hejsan, det är så att min dator dog igår, när jag startade den igen hade mina sparade uppgifter på msn försvunnit, och jag kan inte komma på mitt lösenord hur mycket jag än funderar...
Jag minns heller inte min hemliga fråga eftersom det var ca 7 år sedan jag gjorde min msn.
Nu bönfaller jag er datorexperter om hjälp! Borde det inte finnas en fil där lösenordet är sparat? Finns det något annat sätt att få tillbaka min msn? Det är verkligen viktigt för mig, har en massa viktiga mail och sånt på den.

"Du kan eventuellt få instruktioner om hur du återställer lösenordet skickade till den e-postadress du använder för Windows Live-kontot, även om du har glömt lösenordet."
Står det på hotmail när man försöker få tillbaka mailen, är det någon som vet hur det fungerar? Står inget i faqn om det.

Ursäkte för ett rörigt inlägg, hoppas att någon här kan hjälpa mig! Det går inte att beskriva hur mycket jag skulle uppskatta det.
Tack på förhand!
Citera
2009-05-01, 12:31
Medlem
Uschers avatar
VARNING! Kan vara ett virus!
http://www.reactive-software.com/msn...-recovery.html
Citera
2009-05-01, 12:39
Medlem
Lord Ralphs avatar
Tack
Varför står det: Password not found. Doesn't look right?
Send us an email to fix-it@reactive-software.com if you think the password is stored on your computer and our program does not detect it - we will fix it for you and will give you a registered version for FREE ?
Citera
2009-05-01, 12:42
Medlem
Uschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Ralph
Tack
Varför står det: Password not found. Doesn't look right?
Send us an email to fix-it@reactive-software.com if you think the password is stored on your computer and our program does not detect it - we will fix it for you and will give you a registered version for FREE ?

Ingen aning, jag bara googlade och hittade programmet.
Citera
2009-05-01, 12:44
Medlem
Lord Ralphs avatar
Okey... Tack ialafall! Ska försöka klura vidare
Citera
2009-05-01, 12:55
Medlem
Imastrangerheres avatar
Har du samma lösenord till mejl och msn? I så fall kan du ett nytt lösenord skickat till den alternativa mejladress som du förhoppningsvis angav när du skapade kontot.

Man får en länk skickad, klicka på den och bekräfta att du vill återställa lösenordet, sedan är det bara att skapa ett nytt lösenord, inga problem.
Citera
2009-05-01, 13:17
Medlem
Lord Ralphs avatar
Har inte angivit någon alternativ mejladress såvitt jag vet...
Står att man ska kunna välja mellan olika mailadresser att skicka det nya lösenordet till, men finns bara min vanliga adress där.
Citera
2009-05-01, 13:38
Medlem
Imastrangerheres avatar
Ok, problemet är ju om du har samma lösenord till mejl och msn, då måste du ha en alternativ mejladress att skicka det nya lösenordet till.

Om du vet att du har flera mejladresser kan du ju alltid prova att göra en återställning av lösenordet, gör en sådan begäran och gå sedan in på de mejlkonton du har för att se om återställningslänken kommit till något av dessa konton.

Lösenordet återställs inte förrän du har klickat på länken i mejlet, så du kommer inte förlora ditt nuvarande lösenord.

Prova också att återställa mejllösenordet, du har kanske angett en alternativ adress där?
Senast redigerad av Imastrangerhere 2009-05-01 kl. 13:40.
Citera
2009-05-01, 13:50
Medlem
Lord Ralphs avatar
Vet inte jag jag missuppfattar dig nu, men jag har windowslivegrej, eller vad det nu heter, mailen är på samma adress som msn, går det att göra en alternativ mailadress i efterhand som man skickar lösenordsåterställningen till?
Är säker på att jag ej har en alternativ adress kopplad till min mail.
Citera
2009-05-01, 14:16
Medlem
Imastrangerheres avatar
Du måste nog vara inloggad på ditt konto för att kunna ange en alternativ adress i efterhand

Har dock för mig att man måste ange en alternativ adress när man skapar kontot, så om du vet att du har flera mejladresser kan du alltid prova dig fram.

Om du använder Firefox kan lösenordet finnas under verktyg / inställningar / säkerhet / sparade lösenord. Inte så troligt dock eftersom det är en Microsoft-produkt, men det finns kanske någon liknande funktion i Internet Explorer?

Kan nog inte hjälpa dig mer, prova kontakta supporten om det inte löser sig.

https://support.msn.com/

eller, detta kanske

https://www.flashback.org/showthread.php?t=169283
Senast redigerad av Imastrangerhere 2009-05-01 kl. 14:24.
Citera
2009-05-01, 22:27
Medlem
Lord Ralphs avatar
Tack så mycket för hjälpen!
Lösenordet måste ju finnas kvar på datorn, jag har ju inte tagit bort någon fil, och det fanns ju memorerat på msn förut, någon som vet varför de kan ha försvunnit? Är grymt tacksam för all hjälp jag kan få!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in