2009-05-01, 19:39
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Fungerar det utan att man öppnar spridarna (dvs spänningssätter dem) alltså?

Kan ju vara värt att testa, en ultraljudsmaskin går väl alltid att få användning för.
Jag hänger på många olika forums där det har diskuterats, och positiva omdömen har varit 100% , det är också ganska vanligt att diverse "proffsrenoverare" uteslutande använder ultraljud till spridare.
Citera
2009-05-01, 20:24
Medlem
Stonedboys avatar
Varför inte köra lite injection cleaner? finns att köpa dom flesta bensinmackar.
Citera
2009-05-01, 23:17
Medlem
Har inte använt ultraljudstvätt själv men vet att det finns Bosch-verkstäder som använder dessa. Vet även att de används av sjukhus för att rengöra operationsverktyg.
Sen är det självklart skillnad på dessa och de man köper på Kjell&Co.
Citera
2009-05-01, 23:44
Medlem
Rostflagor och större olösliga saker lär du bara få ut genom att spänningssätta (öppna) spridarna och spola dem rena baklänges.

Ultraljudstvätt är nog bra och bäst resultat får du säkert om spridarna står öppna.

Klipp en eller flera spridaranslutningar på en likadan skrotad bil, anslut dem till ett löst 12V batteri.. parallellkopplat om du har mer än en spridare, och sen kör i tvätten med lämplig vätska.

Jag tvättade mina 4 med startgas, tryckluft och öppning av spridare enligt ovan..

Till er som rekommenderar spridarrengöring av typen Injectorcleaner... titta på flaskan vad det är ni betalar dyra pengar för..
Citera
2010-03-22, 14:03
Medlem
-V-s avatar
pröva tanka full tank å sen så tankar du i en liter diesel.

funka för mig.
Citera
2010-03-22, 16:50
Medlem
hottentots avatar
Är det någon som vet hur man rengör spridare till en gammal hederlig sugdiesel med "mekaniska" spridare alltså inget elstyrt.
Citera
2014-07-23, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -V-
pröva tanka full tank å sen så tankar du i en liter diesel.

funka för mig.
Funkar detta? Hur?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här