2009-05-01, 09:22
Medlem
Frågor:

Äter inte antidepressiva, många år sen sist, men funderar på att börja med något i kombination med Ritalin/Metamina.. och har också egentligen tänkt ta små doser amfetamin dagligen. (Läst om en kille på forumet som "botat" sin depressiva ADHD med 1 gram tjack utdelat på 2 veckor, samt SSRI..)

Men.. LSD, fungerar inte den också genom att höja serotonin?

Jag har på något sätt kemiska kristallieringar som imiterar en negativ självbild, inser att jag MÅSTE använda saker för att ta mig ur mina beteenden...

Ja, jag ska använda LSD eller svamp, av alla orsaker -hur lång tid måste det gå efter en avslutad SSRI-behandling när man använder psykedelika för att det ska fungera bra?

Sista fråga -någon som känner till 5 HTP (google), finns på örtagubben och man kan få det på lisens också om man inte köper det från nätet... Gäller det samma sak som med antidepressiva?!

Varför blir det svag effekt utav psykdelika om man äter SSRI?

Råd, kanske?

Mvh
Citera
2009-05-01, 11:40
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redial
Men.. LSD, fungerar inte den också genom att höja serotonin?

Om jag minns rätt så binder LSD själv till receptorerna, men det höjer inte redan existerande nivåer av serotonin. Därför är det inte farligt att göra det, men eventuellt onödigt då effekten kan minska.

Citat:
Ursprungligen postat av Redial
Ja, jag ska använda LSD eller svamp, av alla orsaker -hur lång tid måste det gå efter en avslutad SSRI-behandling när man använder psykedelika för att det ska fungera bra?

Väldigt individuellt och det beror också på vad du äter för SSRI samt hur länge du har ätit den. Skulle säga två veckor för att vara helt säker, men efter en vecka borde du utan problem kunna trippa. Man kan ju trippa även om man äter SSRI, men effekten kan ju som sagt bl förändrad eller oförutsägbar.

Vaktade lite trippisar för någon vecka sedan. En tjej där var mitt i sin SSRI-behandling, men det gick skitbra. Hon blev bängast av alla. ^^

Resten får någon mer kunnig och insatt svar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in