2009-05-01, 05:06
Bannlyst
Är det?
Senast redigerad av RödaBaronen 2009-05-01 kl. 05:19.
Citera
2009-05-01, 05:12
Medlem
MrCheebas avatar
Vad gör du med Björk på avataren? Är du något slags emo eller?
Citera
2009-05-01, 05:15
Bannlyst
[quote=MrCheeba]Vad gör du med Björk på avataren? Är du något slags emo eller?[/QUOTE

Anser du Bjork vara Emo musik?
Citera
2009-05-01, 05:40
Medlem
monti garbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Är det?

Definiera maskulinism och vad den står för.

Personligen anser jag att maskulinism låter som en diagnos på bitterkukar med kass självbild som vägrar växa upp, vägrar ta tag i matchen och visa ansvar och ryggrad. Så motsatsen till maskulinism blir alltså manlighet, äkta manlighet. Feministernas historia är diametralt motsatt mäns så det går inte ens att börja jämföra, så kort svar på frågan: Nej!
Citera
2009-05-01, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av monti garbi

Personligen anser jag att maskulinism låter som en diagnos på bitterkukar med kass självbild som vägrar växa upp, vägrar ta tag i matchen och visa ansvar och ryggrad. Så motsatsen till maskulinism blir alltså manlighet, äkta manlighet. Feministernas historia är diametralt motsatt mäns så det går inte ens att börja jämföra, så kort svar på frågan: Nej!
¨
Men sug
Citera
2009-05-01, 11:48
Medlem
freyas avatar
Citat:
¨
Men sug

Oj, här var vi känsliga så det förslår.
Citera
2009-05-01, 11:58
Medlem
Synergys avatar
Citat:
¨
Men sug

HAHA!!

Där garvade jag fan

Nu spädde du på feministernas bild av att män är sexister. Med bara två ord.
Citera
2009-05-01, 12:15
Medlem
West-ens avatar
Begreppen maskulism/maskulinism har faktiskt uppstått efter jämställdhetsdebatter, men de är inte speciellt accepterade som ideologier. Vilket jag inte heller anser nödvändigt då vi har ordet jämställdhet som involverar båda könen.
Citera
2009-05-01, 12:28
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:

Du gav ju en väldigt pricksäker beskrivning på bitterfittorna. 40+are som vill fortsätta gnälla och göra sig onda över männen.
Citera
2009-05-01, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
Vad gör du med Björk på avataren? Är du något slags emo eller?
MrCheeba, aka trollet som gillar att runka till negerporr, har talat.

Anyways, OnT eftersom jag respekterar rödabaronen: Det är ungefär samma sak, bara att det är omvänt gentemot feminism och är mer "tabu" än att påstå sig vara feminist i dagens Sverige.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Maskulinism
Citera
2009-05-01, 16:40
Medlem
Rebar1993s avatar
Citat:
Det är vuxet att vara maskulinist. Det är moget och seriöst.
En feminist tillika fiskfitta som du vet ingenting om manlighet.
För att vara manlig måste man vara maskulin och maskulinist. Det säger sig självt.
Citera
2009-05-01, 16:47
Medlem
MrCheebas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeanutBread
MrCheeba, aka trollet som gillar att runka till negerporr, har talat.

Haha vad jiddrar du om? Du har ju själv en tråd dedikerad till interracial porr din lilla gottegris!

Ont så är maskulinism fjantigt eftersom männen redan styr samhället och därför inte har någonting att göra uppror emot. Feminismen växte ju fram på grund av att kvinnorna var betraktade som andra klassens medborgare. Men sådant förstår varesig Skottar eller pojkar med kuksignaturer.
Senast redigerad av MrCheeba 2009-05-01 kl. 16:49.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in