2009-04-30, 21:41
Medlem
Harwins avatar
Jag får några gånger i veckan meddelande på MSN av en "person" som gör reklam, oftast för dating eller porrsidor. Ifall jag skriver något tillbaka så är "personen" offline, så det är väl någon slags genererad bot. Jag undrar i alla fall ifall man själv kan åstadkomma samma resultat på något sätt, dvs skriva till personer som ej finns på sin lista.

Någon?
Citera
2009-05-01, 19:36
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harwin
Jag får några gånger i veckan meddelande på MSN av en "person" som gör reklam, oftast för dating eller porrsidor. Ifall jag skriver något tillbaka så är "personen" offline, så det är väl någon slags genererad bot. Jag undrar i alla fall ifall man själv kan åstadkomma samma resultat på något sätt, dvs skriva till personer som ej finns på sin lista.

Någon?

personen har kanske fått nån trojan eller nåt
h*n är kanske inne på msn med statusen offline
Citera
2009-05-01, 21:24
Medlem
Harwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
personen har kanske fått nån trojan eller nåt
h*n är kanske inne på msn med statusen offline

Nja, jag menar, det är inte samma "person" varje gång. Jag vill bara veta ifall man själv kan göra samma sak på något sätt, dvs skicka ut exempelvis en länk till personer på MSN, som man ej har på sin lista.
Citera
2009-05-06, 11:06
Medlem
Harwins avatar
Någon?
Citera
2009-05-06, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harwin
Någon?
Jag gissar att dom har ett program som testar alla möjliga adresser som t.ex.

a@live.se
b@live.se
c@live.se osv...

Sen måste kontakterna tillåta att personer som inte har en på sin kontaktlista kan prata med en (finns i inställningar)

Eller så har bottarna hittat din mail på någon hemsida (finns verktyg för att scanna hemsidor/forum efter email) och sedan börjat med spammandet med flera bottar och proxys
Citera
2009-05-06, 11:29
Medlem
redandblacks avatar
Snackar vi om att dom gör reklam i en chattruta i msn?
I såna fall är det gamla kontakter du tagit bort utan att blockera som fått det kända "MSN-Viruset". Skickar massa länkar och även ofta "Hey, is this you?" följt av en länk som antingen innehåller din eller din chattkompis e-mail.

Folk är för dumma för att använda internet nu för tiden.
Klicka inte på länkar, och blockera den som skriver.
Citera
2009-05-07, 00:03
Medlem
Tsubasas avatar
jag tror jag vet vad han menar, jag får samma sak med jämna mellanrum eftersom jag låter folk som inte är med på min kontaktlista skriva till mig (går att ställa in under alternativ nånstans) så dyker det ganska ofta upp reklam som alltid börja med "THIS IS NOT SPAM.. etc etc och någon fin länk man ska trycka på".
Citera
2009-05-07, 00:42
Medlem
Naxiors avatar
jag brukade få något sånt här på min gamla msn.. Dock va de från adresser som va typ "ghxzuyh@hotmail.com" dvs random adresser som jag inte lagt till i min kontaktlista någon gång..
Citera
2009-05-07, 10:39
Medlem
pyro860s avatar
Det brukar var avirus som gör det.

Om det är med en länk iallafall. Gå inte in på sånna länkar.
Citera
2009-05-07, 17:09
Medlem
Finns det inte en sådan funktion i MSN plus? Klart att det måste gå eftersom alla dessa virus bygger på det iaf ;P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in