Citat:
Ursprungligen postat av pilt77
Sitter du hemma och tradar så behövs egentligen inte mycket mer än graferna för den aktien, terminen eller vad du nu tradar och över indexet.
Rör sig kursen så det genererar köpsignaler enligt den modell du använder så är det ju bara att köpa. Varför kursen rör sig är ju helt ointressant.
Behövs och behövs. Tro mig, det är en ofantlig skillnad mellan att sitta ensam med din graf när den sticker iväg, och att sitta med speed dials till handlargolven i London. Vem som köper, och av vilken anledning är ett rätt viktigt komplement till information om hur många lots som handlas, och hur bid/offerboken ligger vid ett givet tillfälle.
Som smacken säger, jag tänker inte säga upp mig från ett välbetalt jobb och förlita mig enbart på TA. TA kan vara ett viktigt komlement till FA, men att bara förlita sig till TA tycker jag är både onödigt, tråkigt och rätt dumt.
I mitt yrke handlar jag räntederivat, men jag har i första hand för avsikt att handla i aktier privat (vilket jag gör redan idag). Dock skulle jag helst fortsätta att handla räntor också, givet att det kan göras. Minsta kontrakt i amerikanska tvååringen är USD 200k vilket gör att det ofrånkomligen blir bra drag om man sitter med privata pengar.
Någon här inne som handlar amerikansk och tysk räntefuture privat? Eller kanske svenska FRA:s? I så fall, hur fungerar clearing, vad kostar det, marginalkrav etc. Även pm.