2009-04-30, 19:11
Bannlyst
Din Jävla Nolla.

Jag fattar inte ens att jag skriver i en sån här jävla undermänniskotråd.

Läs noga vad jag skriver här nedanför:

Ladda inte NÅN form av pyroteknisk sats, (inte ens en sådan misslyckad en som din lilla hjärna, max skulle kunna uppbringa), I METALLRÖR!
Jag lovar och svär, om du bara gav dig liiiite tid att lära dig något om pyroteknik, så skulle du kunna göra saker med papprör som skulle få dig att kacka i byxan. Metallrör är för losers!

Järnrör o dyl skapar splitter som kan döda på hundratals meters håll.
Det är kanske tveksamt att du ens skulle komma i närheten av en smäll, men ändå, ge fan i såna idiotier.

Det är inte för att verka mäktig & besserwisser, jag lovar.
Du kan ta livet av dig själv, eller nån annan med såna amatörgrejer.
Citera
2009-04-30, 20:56
Medlem
VideInfras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Du kan ta livet av dig själv, eller nån annan med såna amatörgrejer.

Det kanske är det som är meningen?
Citera
2009-04-30, 22:00
Medlem
schou_89s avatar
när man smälter det blire ju en hård klump som brinner välldigt sakta så har svårt o tro att det kan tillvärkas till en bomb ? .. kmr ihåg folk som sa att det va farligt o kan smälla, men har för mej att det är pga att det blir sån värme och om det typ kommer en droppe spott så kan det poffa till och stänka varmt brinnande blandning? . precis som att om man kör vatten i micron och droppar lite kallvatten så kan det skvätta till av nån konstig anledning?
Citera
2009-05-01, 00:26
Medlem
ksms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schou_89
när man smälter det blire ju en hård klump som brinner välldigt sakta så har svårt o tro att det kan tillvärkas till en bomb ? .. kmr ihåg folk som sa att det va farligt o kan smälla, men har för mej att det är pga att det blir sån värme och om det typ kommer en droppe spott så kan det poffa till och stänka varmt brinnande blandning? . precis som att om man kör vatten i micron och droppar lite kallvatten så kan det skvätta till av nån konstig anledning?

Nog för att SS inte brinner sådär jättefort om man jämför med andra saker så är det fortfarande trycket som kommer få ett rör att spricka och inte hur fort det brinner.

förutsatt att röret är mer eller mindre HELT tätt annars är det nog stor risk för att det bara blir en rökbomb

men som någon sa tidigare: metallrör har inget direkt med pyroteknik att göra utan det är en BOMB och inte en smällare som låter eller en raket som smäller och blir vackert i himlen

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Citera
2009-05-02, 19:26
Medlem
intevets avatar
Fort??

Jag tycker att SS brinner fort! Kulkvarnat Kaliumnitrat och floursocker 70/30 brinner som satan bara det är riktigt blandat och lösliggande

mvh
Anders
Citera
2009-05-02, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oreng
Vad jag vet så ska man ha svavel i, och då blir det svartkrut...
Då blir det bomb

du glömde kol

75 % salpeter,
15 % träkol
10 % svavel

så där ja, gå ut och spräng en näve eller två av dig. skriv sen så vi får veta hur det gick
Citera
2009-05-03, 21:19
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chemicalbrother
jag har smält socker och blandat salpeter under omrörning det funkar fint, men inte i ett rör. Röret ska vara tät, så tät att jag ska ha en elektrisk utlösare svetsad på locket.
Låter ju väldigt fint. Svetsa på ett järnrör med explosiv laddning. Ha det så kul! Om du fortfarande har möjlighet, kan du rapportera resultatet här!
Citera
2009-05-04, 18:14
Medlem
phixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilAnnanas
coolt
hahaha, mycket
Citera
2009-06-05, 23:22
Medlem
AndreasKs avatar
När far min var ung och vild så svetsade han ihop ändarna på ett rör, han borrade ett hål i långsidan av röret och svetsade fast m12 mutter. Han fyllde röret med salpeter och socker, drog i en bult i muttern, och slängde bomben i en brasa..... small mycket mer än han hade förväntat sig...
Citera
2009-06-06, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kanula
Låter ju väldigt fint. Svetsa på ett järnrör med explosiv laddning. Ha det så kul! Om du fortfarande har möjlighet, kan du rapportera resultatet här!
Antagligen svetsar man röret innan man häller i krutet idiot.
Citera
2009-06-06, 00:57
Medlem
Salpeter och socker brinner annorlunda när det är instängt. Så det skulle troligtvis smälla. Men gör det inte. Ingen bra idee som många andra redan sagt!
Och är du inte nöjd med det svaret får du väl ta reda på varför själv.

Nöj dig med att stampa på tomma mer-förpackningar istället !

Men om vi nu säger att du skulle genomföra det hela. Vad hade du tänkt att använda för fördröjning?
Citera
2009-06-06, 01:11
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro86
Antagligen svetsar man röret innan man häller i krutet idiot.
Det är inte riktigt rätt tillfälle att diskutera vem av oss som är idiot, men det är inte jag.

Jag känner till historier om folk som har laddat och sedan börjat svetsa ihop det, mitt inlägg var bara en varning för att slippa ännu ett inlägg i olycks-tråden. Man vet aldrig vad folk hittar på.

Dessutom är inte SS krut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in