Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-04-30, 00:29
Medlem
Hej! Vad är det som händer med min kära laptop?

Jg kan högst vara inne 10 minuter tex här på FB så börjar datorn slöa och sen stannar allt och det blir vitt. Det kommer fram en text där det står att "Internet explorer svarar inte"

Är detta problemet något som jag som inte är allt för kunnig med datorer klarar av att fixa eller behöver datorn lämnas in?????
Citera
2009-04-30, 00:32
Medlem
Det kan mycket väl bara hängt sig som all teknik kan göra ibland. Uppstår det flera gånger med samma "symptom" så kan det vara något värre.
Citera
2009-04-30, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexie
Det kan mycket väl bara hängt sig som all teknik kan göra ibland. Uppstår det flera gånger med samma "symptom" så kan det vara något värre.

Ja det uppstår ungefär var tionde minut.
Citera
2009-04-30, 00:35
Medlem
Ja det händer var ca tionde minut!
Citera
2009-04-30, 00:35
Medlem
Har du samma problem om du använder en annan webbläsare, t.e.x. Firefox eller opera?
Citera
2009-04-30, 00:36
det kan bero på att kylaren inte kyler som den ska, kyls processorn inte ner kan det bli hackigt, känn efter så att datorn inte blåser ut varm luft, jättevarm då. gäller det bara internet exploret så ska du prova att installera en nyare version eller varför inte mozilla firefox, kanske dessutom dags att formatera hela datorn
Citera
2009-04-30, 00:37
Medlem
templers avatar
Använder du Vista? Prova att använda Firefox istället för IE.
Citera
2009-04-30, 00:42
Medlem
Ok! Tusen Tack Allihopa!:d
Citera
2009-04-30, 00:47
Medlem
pjalles avatar
http://sv-se.www.mozilla.com/sv-SE/

Firefox har hängt sig två gång under minst 6 år.
Citera
2009-04-30, 05:09
Medlem
Soluss avatar
Jag tycker snarare att det låter som att det är något plugin som inte riktigt vill, till exempel flash (reklamen som visas lite här och var), som hamnar i någon form av oändlig loop. Detta resulterar i att "host-programmet", i det här fallet Internet Explorer, slutar svara.
Prova att uppdatera flash.

Händer det även på andra sidor?
Citera
2009-04-30, 06:04
Medlem
Kisengues avatar
Egads.

1. Datorn ska blåsa ut varm luft, ju varmare desto bättre. Ju varmare luft som blåses ut desto mindre värme finns kvar i datorn. Gymnasiets kurs Fysik A kan hjälpa den som inte hängde med där.

2. Använd firefox.
Citera
2009-04-30, 07:13
Medlem
Jag hade själv samma problem fast med Firefox. Jag kunde genom att lägga handen på datorn diagnotisera problemet till hetta så jag stängde av och lät den vila en stund men problemet bestod. Jag gjorde då en mer detaljerad felsökning av hårdvaran och fann att jag i samband med en nyligen genomförd ommöblering hade blockerat ett av datorns ventilationshål (). Jag åtgärdade detta och problemet har inte setts av sen dess.

Nå om det är så också för dig att din dator helt enkelt överbelastas av ditt surfande (på grund av att du handikappar den eller ej) så ska du undvika Firefox som är en bloatad resursslukare av rang.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in