2009-04-29, 18:58
Bannlyst
Förra året missade jag med 3veckor och det hela sket sig, så denna säsongen har jag tänkt vara helt beredd och har ca 200 Typhoon frön (ej honor) som jag har tänkt strö ut över ett brett område jag har valt.

När bör man sätta i fröna? Det handlar om Sydsverige de ska läggas ut på.
(Malmö området).
Citera
2009-04-29, 21:11
Medlem
RadHorses avatar
Är också intresserad av att veta detta. Kommer plantera ut 20st Thyphoon i mellersta Sverige.
Senast redigerad av RadHorse 2009-04-29 kl. 21:15.
Citera
2009-04-29, 21:36
Medlem
hyperon4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressfylld
Förra året missade jag med 3veckor och det hela sket sig, så denna säsongen har jag tänkt vara helt beredd och har ca 200 Typhoon frön (ej honor) som jag har tänkt strö ut över ett brett område jag har valt.

När bör man sätta i fröna? Det handlar om Sydsverige de ska läggas ut på.
(Malmö området).

Då är det nog dags att du sår dom nu!

Vill du vara säker på att så många som möjligt slår rot så kan du ju köra pappersmetoden eller liknande o kläcka fröna först.

Själv ska jag snart plantera ut mina små plantor som jag förveggat inomhus i en månad drygt..

Så .. sätt fart!
Citera
2009-04-30, 21:22
Medlem
RadHorses avatar
Hur tror du det skulle gå om man planterar det om en vecka, skulle det vara försent?
Citera
2009-04-30, 21:34
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadHorse
Hur tror du det skulle gå om man planterar det om en vecka, skulle det vara försent?

Nejdå, det är lagom. Brukar vanligtvis vara bäst att slänga ut dem i början av maj, då börjar värmen komma på riktigt och nätterna blir inte lika kalla.

Skall själv slänga ut 5 st små femmade AF plantor snart, förveggat dem i 2 veckor nu och de ser riktigt fina ut. När de väl är ute skall 5 nya in i vegkammarn =)
Citera
2009-05-01, 11:58
Medlem
RadHorses avatar
Okej, tack för svaret och lycka till med dina plantor!
Citera
2009-05-01, 12:21
Medlem
kan sticka in med lite snabba frågor här, var beställer ni era frön? är typhoon autoblom? om man beställer ett gäng får man dem i brevlådan då? bor liksom fortfarande hemma så
Citera
2009-05-01, 14:57
Medlem
RadHorses avatar
Det beror helt på var man inhandlar dem. Jag ska just köpa 20st Thyphoon frön för 100SEK av en man i Danmark. Registrera och ta en titt på www.swecan.org
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in