2009-04-29, 06:01
Medlem
Går det att importera laglig mängd alkohol från något land och fortfarande käna ganska bra pengar på det?
Ja jag vet att det är olagligt att sälja alkohol, men ja knullar statens monopol på spriten.

Vilken land ska jag ta? Danmark? Tyskland?
Hur många liter öl, sprit, vin osv får jag ta med till Sverige för att klara mig genom tullen?

Brukar ni sticka ner o handla får ni gärna tipsa om kostnader osv, o hur ni gör för att käna på det.
Citera
2009-04-29, 06:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalinist
Går det att importera laglig mängd alkohol från något land och fortfarande käna ganska bra pengar på det?
Ja jag vet att det är olagligt att sälja alkohol, men ja knullar statens monopol på spriten.

Hur många liter öl, sprit, vin osv får jag ta med till Sverige för att klara mig genom tullen?

Brukar ni sticka ner o handla får ni gärna tipsa om kostnader osv, o hur ni gör för att käna på det.

Kan vara så att Polen är billigast.
Vinsten ökar ju högra upp i Sverige du ids frakta skiten.
Tar du dig till Norrlands djupa skogar kan du få ungefär en hundring högre pris än i Tyskland/Polen. Det vill säga ungefär mitt emellan Tyska och Svenska priset omräknat i liter.
Citera
2009-04-29, 10:09
Medlem
du får ta in
15 flak öl
10 l Sprit
110 Lvin
lagligt så en stor bil med ett par pers så kan man tjäna på det
Citera
2009-04-29, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alex0602
du får ta in
15 flak öl
10 l Sprit
110 Lvin

Har nog för mig att tullen inofficiellt ändrat gränsen för öl till 50 flak. Allt därunder skiter de i. Dessutom kan du ta fler utan att få problem. Bara att skylla på något speciellt som ska ske, typ 20-års fest eller linanande. Det är först när du kommmer för tredje gången på en vecka med 150 lådor som tullarna höjer ögonbrynen.
Det stora problemet är i stället polisen, som ofta har kontroller vid färjorna i Hbg och väger bilarna. Övervikt är dyrt...

Handla i Tyskland, men skit i Bordershop och kör in till Burg (5 km). Calles är ju ett känt öl-ställe, Aldi säljer billig sprit och det finns ett par andra butiker med bra utbud. Kolla priser på nätet. Du kan handla med kort, Euro, DKR eller SEK.

Tänk på att Euron blivit dyrare den senaste tiden. Men visst lönar det sig om du köper tillräckligt mycket.
Citera
2009-04-29, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alex0602
du får ta in
15 flak öl
10 l Sprit
110 Lvin

Tottes siffra 50 flak lät bättre. Skippar nog att åka utomlands för 15 flak öl hehe. Men 50 lät inte heller möe.
Citera
2009-05-01, 12:15
Medlem
von-skits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalinist

Fri handel inom eu, du får dock inte sälja det vidare. I princip kan du ta hur mycket du vill om du kan styrka att det är för eget bruk. Tex födelsedag, bröllop, o.s.v.
Senast redigerad av von-skit 2009-05-01 kl. 12:18.
Citera
2009-05-04, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von-skit
Fri handel inom eu, du får dock inte sälja det vidare. I princip kan du ta hur mycket du vill om du kan styrka att det är för eget bruk. Tex födelsedag, bröllop, o.s.v.

typ ta me 200 flak o köra ja fyller imorn kolla mitt ID?
Citera
2009-05-04, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von-skit
Exakt, men tullen kan ta din införsel om du inte kan styrka att det är för eget
bruk.
Sen är svenska kronan svag emot €uron och DKK, så välj ett annat land.
Citera
2009-05-08, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Exakt, men tullen kan ta din införsel om du inte kan styrka att det är för eget
bruk.
Sen är svenska kronan svag emot €uron och DKK, så välj ett annat land.

hur kan ja styrka att de är för eget bruk då?
Citera
2016-02-28, 12:14
Medlem
Tänkte åka en sväng ner på skoj...Tänkte att man kan ju dryga ut resekassan lite. Är det någon som vet marknadspriserna på flak öl dag. Om jag kör lagligt, jag gillar inte att riskera något eller att behöva tjafsa.

10 liter sprit (över 22 vol%)
20 liter starkvin (15-22 vol%)
90 liter vin (upp till 15 vol%)
110 liter öl (över 3,5 vol%

800 cigaretter eller 400 cigariller eller 200 cigarrer eller 1 kg röktobak.

Om man kör på det och säljer allt vad blir vinsten.

Sedan undrar jag om någon erfaren vet vad som lönar sig om man köper det billigaste... eller om man väljer dyrare sorter som också smakar gott eller i alla fall ok?
Citera
2016-02-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Tänkte åka en sväng ner på skoj...Tänkte att man kan ju dryga ut resekassan lite. Är det någon som vet marknadspriserna på flak öl dag.

Sedan undrar jag om någon erfaren vet vad som lönar sig om man köper det billigaste... eller om man väljer dyrare sorter som också smakar gott eller i alla fall ok?

Priset i Sverige för tysköl? Här kostar ett flak öl 150-160kr.
Priserna i Puttgarden kan du ju kolla på nätet:
http://www.puttgarden.bordershoppa.se/
http://www.calle.dk/?countryid=41&currencyid=36
m fl.

Öl o Whisky är väl det som är enklast att omsätta. Vin är tveksamt, kända bra sorter är en eller två tior billigare än på systemet. Det finns jäkligt billigt rödvin, men det är knappt drickbart. Kanske går att sälja till alkisar.
Citera
2016-03-01, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Tänkte åka en sväng ner på skoj...Tänkte att man kan ju dryga ut resekassan lite. Är det någon som vet marknadspriserna på flak öl dag. Om jag kör lagligt, jag gillar inte att riskera något eller att behöva tjafsa.

10 liter sprit (över 22 vol%)
20 liter starkvin (15-22 vol%)
90 liter vin (upp till 15 vol%)
110 liter öl (över 3,5 vol%

800 cigaretter eller 400 cigariller eller 200 cigarrer eller 1 kg röktobak.

Om man kör på det och säljer allt vad blir vinsten.

Det jag gjorde när jag krängde öl var att fråga runt lite om vilka ölsorter man gillar. Oftast är ju inte folk speciellt kräsna, bortse från sort guld ex. men vanlig Carlsberg grön funkar fint osv.

Ang. cigaretterna skulle jag nog inte vågat mig på så stor mängd. Tullen har rätt bra koll nu för tiden och blir du invinkad så söker dom oftast igenom hela bilen. Hänt mig några gånger.

Jag gjorde runt 15 000 kr/månad när jag var aktiv.

Ligger på runt 150 kr/lådan idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in