2009-04-29, 14:26
Medlem
Kalleballe1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cercina
Tycker Sultan Palace på Amiralsgatan har sjysst buffé för 69kr, kötträtterna är inte alltid super men det vegetariska är bra. http://skane.city.se/noje/recension/...d_roliga_roror
[/url]

Håller med här. Köttet är inte alltför roligt, men resten är bra.
Citera
2009-04-29, 14:28
Medlem
Kalleballe1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det ska väl vara ätbart också? Eller är det inget krav??

Om man gillar kinesmat så har Kina Floden på Lundavägen buffe för 60 spänn tror jag. En jäkla massa rätter. Ät tills du spyr...

Bra tips! Anakara har jag hört ska vara dåligt.
Citera
2009-04-29, 14:30
Medlem
Kalleballe1234s avatar
Finns ett Tex Mex ställe vid kronprinsen som jag gillar väldigt mycket. 69 kr för lunch-buffen. Gott om kött och kyckling.
Citera
2009-04-29, 14:33
Medlem
Rangvalds avatar
He-Cheng har chingchongbuffe för 65 kr, ligger ett par hundra meter från ÖB (Minns jäklar i det inte vad den långa vägen heter som går från ÖB mot värnhems-hållet).

EDIT; Lantmannagatan heter den, så var det ja!
Senast redigerad av Rangvald 2009-04-29 kl. 14:37.
Citera
2009-04-29, 14:43
Medlem
Rangvalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Om man gillar kinesmat så har Kina Floden på Lundavägen buffe för 60 spänn tror jag. En jäkla massa rätter. Ät tills du spyr...

Ai-Wa på Lundavägen har god och billig takeaway på lunchen! Käkade därifrån en del när jag jobbade på Lundavägen, typ 50kr med en dricka och gott om käk!

Sen att gubben och tanten där inte är helt 100 är en annan femma :P haha
Citera
2009-04-29, 19:39
Medlem
EgggEs avatar
Det fanns tidigare buffé på La empanada i persborg men detta ska vara avvecklat nu tydligen, någon som vet något mer om detta? Annars är Spice rätt god buffé vid möllevångstorget som nämnts även Sultan Palace funkar på bergsgatan där man ätit flera gånger. På mongolian barbeque finns en buffé för runt 150:- där du får äta som på rådhuskällaren hur mycket som helst och det lagas på beställning(oxfilé, entrocoté osv).

Hittade även på deras hemsida:
Citat:
Succén kallades Mongolian Barbecue:
Du serveras först vårt goda hembakade bröd tillsammans med en kött- och grönsakssoppa. Ät sedan så mycket du orkar och vill av köttet och alla de fräscha grönsakerna. Välj och blanda själv med härligt kryddiga såser. Sedan lagar vår kock till det hela medan du ser på.
Senast redigerad av EgggE 2009-04-29 kl. 19:44.
Citera
2009-04-29, 21:01
Medlem
c0nfuseds avatar
Mongolian BBQ, ligger vid Pauli bron.

Buffé så länge dom har öppet, det roliga är att allt i buffén är rått/otillagat, så man lassar upp nudlar grönsaker och kött på en tallrik häller på sås osv. sen slänger man in det till kocken som står bakom en glasruta så tillagar han det.

Riktigt gott käk och lite ovanligt, om jag minns rätt så kostar buffén 150 spänn

Edit, såg att jag vart sen
Citera
2009-04-30, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av c0nfused
Mongolian BBQ, ligger vid Pauli bron.

Buffé så länge dom har öppet, det roliga är att allt i buffén är rått/otillagat, så man lassar upp nudlar grönsaker och kött på en tallrik häller på sås osv. sen slänger man in det till kocken som står bakom en glasruta så tillagar han det.

Riktigt gott käk och lite ovanligt, om jag minns rätt så kostar buffén 150 spänn

Edit, såg att jag vart sen

Mongolian var en favorit förr. Fast buffén kostade 109 när jag var där = längesen...
Citera
2009-04-30, 15:35
Bannlyst
Yamato på Lilla Torg. Asiatiskt/thailändskt. 65 kr.
Citera
2009-05-03, 12:12
Medlem
gr6810s avatar
http://www.vegegarden.com/ har buffé för 68 kronor, och du gissade rätt att det är veggokäk.
Citera
2009-05-11, 00:35
Medlem
EgggEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
http://www.vegegarden.com/ har buffé för 68 kronor, och du gissade rätt att det är veggokäk.
Har käkat där, dock för ett antal år sen vet inte hur det är i nuläget men vegetariskt funkar... bara det är i massiva mängder så blir man mätt åtminstone På den tiden jag åt där var priset makalösa FEMTIO RIKSDALER,,,

Jag vill rekommendera en mysig buffé vid djäknegatan Time Out dock är priset runt 70:- men med matkort där så lägger jag endast till en tjuga så får jag buffén. En asiatiskt/Thai liknande buffé med nudlar friterade vårrullar och friterad kyckling eller friterad/panerad fisk riktigt gott. Biffgryta/kycklinggryta där kycklingen är riktigt pulig med sås som sötsur/jordnötssås sen en salladbuffé + dricka till i form av SAFT! Hehe..!Mums
Citera
2009-05-12, 14:37
Medlem
Kalleballe1234s avatar
Thai Chilli House restaurang vid Värnhem har lunchbuffé för runt 60 kr på vardagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in