2022-10-18, 08:10
Bannlyst
Starka reaktioner på Lisebergs halloween-event: "Ofattbart"
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...ideo-ofattbart

Halloween är bara några veckor bort och många svenska nöjesparker uppmärksammar högtiden med diverse kusliga aktiviteter i form av skräckhus och mysterier. Liseberg är inget undantag. Inför halloween gav sig Liseberg ut med clowner och demoner i Göteborg, något som inte togs väl emot av vissa som tagit del av videoklipp från evenemanget.

Ett av kritiska inläggen.
Citat:
"Men nu får ni väl ge er!!! Det sista våra barn behöver är väl inte
mer skräck och ondska, har vi inte nog av det i denna värld tycker ni?
Liseberg, SKÄRP ER, SLUTA MED DENNA DYNGA, ANNARS KOMMER
JAG ALDRIG MER SÄTTA MIN FOT PÅ LISEBERG IGEN!!!"

Spöken är ju bara trevligt
Citera
2022-10-18, 14:46
Medlem
Nu vevas ju halloween igång igen och folk är lika jävla förbryllade igen, vilka jävla luffare.
Citera
2023-03-11, 22:10
Medlem
krautbrains avatar
Någon som minns regnbågssoffan? Den åkte upp och ned, vänster höger, men alltid vänd åt samma håll. Satt väl på än arm? Vet inte om den finns kvar? Vill minnas att den var den enda åktur jag fått känslan att jag kunde glida ur. Någon annan som kände så? Behöver ju inte betyda att man riskerade att glida ut, bara att det kändes så. Om jag minns rätt så gled man rätt ordentligt i den.
Citera
2023-03-11, 22:18
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Någon som minns regnbågssoffan? Den åkte upp och ned, vänster höger, men alltid vänd åt samma håll. Satt väl på än arm? Vet inte om den finns kvar? Vill minnas att den var den enda åktur jag fått känslan att jag kunde glida ur. Någon annan som kände så? Behöver ju inte betyda att man riskerade att glida ut, bara att det kändes så. Om jag minns rätt så gled man rätt ordentligt i den.
Jajjemen, Rainbow hette den.
Citat:
Rainbow var en åkattraktion på Liseberg som byggdes år 1983. Den togs bort från parken år 2008, efter att en olycka inträffat med attraktionen.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rainbow,_Liseberg
Citera
2023-10-05, 09:16
Vi var på Lisebergshotellets brunch i söndags. Jag måste säga vilken besvikelse det har blivit dom har skurit ner på maten med nästan hälften. Dyrt är det också för det utbudet 129:-.
Nä det blir Joe Farrellis nästa gång. Någon som har andra tips på brunchställen?
Citera
2023-10-05, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Vi var på Lisebergshotellets brunch i söndags. Jag måste säga vilken besvikelse det har blivit dom har skurit ner på maten med nästan hälften. Dyrt är det också för det utbudet 129:-.
Nä det blir Joe Farrellis nästa gång. Någon som har andra tips på brunchställen?

Kostar brunchen 129? Det är ju billigt som fan. Då är nog utbudet ganska magert...
Citera
2023-11-10, 17:23
Medlem
Jisses! Vad hiskeligt fult Lisebergs nya hotell är

Var tvungen att kolla upp vem som är arkitekten bakom katastrofen.
Det visade sig vara Gert Wingårdh.
Ingen skräll, hans vansinnesbyggen har förfulat Sverige i decennier nu.
Citera
2024-05-23, 15:01
Medlem
Begränsat väskförbud vid konserter på Liseberg.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/...r-pa-liseberg/

De nya villkoren som meddelats Liseberg är ett resultat av den löpande dialog som polisen och
Liseberg har om säkerhet utifrån det rådande omvärldsläget. Det är arrangören som ytterst ansvarar
för säkerheten på sina arrangemang, polisen kan ge råd och stöd och besluta om villkor.

– Det finns inget nytt i lägesbilden som föranleder vårt beslut. Däremot är vi och Liseberg överens
om att göra långtgående ansträngningar i form av säkerhetshöjande åtgärder för att möta den
omvärldssituation vi har idag, säger Max Olsson, lokalpolisområdeschef i Göteborg city.

Bättre att ta den klassiska plastpåsen?
Citera
2024-07-20, 23:37
Bannlyst
Citat:
Det är väl nästan som Flygande mattan på Gröna Lund. Hela bänkraden har en gemensam bygel så sitter en större person bredvid en mindre kommer den mindre glida runt rejält och behöver ta emot väldigt mycket med fötterna. Man hålls inte riktigt fast av bygeln då
Citera
2025-06-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ja, jag minns den så väl med många härliga åkminnen. Rainbow var min favoritattraktion och jag saknar den ännu. Den kommer aldrig tillbaka efter vad jag har läst om den. Synd att hela anordningen skulle braka ihop där på slutet.

Nu fattas det bara att de tar bort min andra favorit, vattenberg och dalbanan Flume Ride. En av de äldsta kvarvarande åkattraktionerna.

Ska besöka nöjesparken imorgon och ville tipsa om deras underbara våffelbageri. Gillar särskilt lyxvåfflorna med en lite finare topping. Den med rabarberkompott och mjukglass är min favorit.

Det relativt nya Lisebergshotellet Grand Curiosa - beläget mittemot lisses södra ingång - har en restaurang med fina säsongsbufféer. Jag var där på midsommarafton i år och de hade lite allt möjligt där och fräscht var det också, med trivsamma miljöer.
Citera
2025-06-26, 09:33
Bannlyst
Helt otroligt att vuxna tycker om att åka karuseller och bergochdalbanor… Man växer ifrån sådant.
Citera
2025-07-12, 13:24
Medlem
Ördögs avatar
Alla med ytterligare information i ämnet ombeds dela den här.

Stökigt på Liseberg – rekordmånga utslängda
https://www.gp.se/nyheter/goteborg/s...c-a3a2929ca79b
Förra veckan veckan var det ovanligt stökigt på Liseberg. Enligt P4 Göteborg avvisades hela 87 personer från nöjesparken på grund av olika ordningsstörningar – ett rekordhögt antal.

– Vi har nolltolerans mot dåligt uppförande och vi jobbar mycket med säkerhet och trivsel, säger Clara Rosendahl, presstalesperson på Liseberg, till GP.

Enligt siffror som radiokanalen har tagit fram ska 85 personer av de som slängdes ut lämnat självmant, men två personer ska ha behövt ledas ut av säkerhetsvakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in