Citat:
Ursprungligen postat av
krautbrain
Någon som minns regnbågssoffan? Den åkte upp och ned, vänster höger, men alltid vänd åt samma håll. Satt väl på än arm? Vet inte om den finns kvar? Vill minnas att den var den enda åktur jag fått känslan att jag kunde glida ur. Någon annan som kände så? Behöver ju inte betyda att man riskerade att glida ut, bara att det kändes så. Om jag minns rätt så gled man rätt ordentligt i den.
Ja, jag minns den så väl med många härliga åkminnen. Rainbow var min favoritattraktion och jag saknar den ännu. Den kommer aldrig tillbaka efter vad jag har läst om den. Synd att hela anordningen skulle braka ihop där på slutet.
Nu fattas det bara att de tar bort min andra favorit, vattenberg och dalbanan Flume Ride. En av de äldsta kvarvarande åkattraktionerna.
Ska besöka nöjesparken imorgon och ville tipsa om deras underbara våffelbageri. Gillar särskilt lyxvåfflorna med en lite finare topping. Den med rabarberkompott och mjukglass är min favorit.
Det relativt nya Lisebergshotellet Grand Curiosa - beläget mittemot lisses södra ingång - har en restaurang med fina säsongsbufféer. Jag var där på midsommarafton i år och de hade lite allt möjligt där och fräscht var det också, med trivsamma miljöer.