Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-18, 08:10
  #373
Avstängd
moderatons avatar
Starka reaktioner på Lisebergs halloween-event: "Ofattbart"
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...ideo-ofattbart

Halloween är bara några veckor bort och många svenska nöjesparker uppmärksammar högtiden med diverse kusliga aktiviteter i form av skräckhus och mysterier. Liseberg är inget undantag. Inför halloween gav sig Liseberg ut med clowner och demoner i Göteborg, något som inte togs väl emot av vissa som tagit del av videoklipp från evenemanget.

Ett av kritiska inläggen.
Citat:
"Men nu får ni väl ge er!!! Det sista våra barn behöver är väl inte
mer skräck och ondska, har vi inte nog av det i denna värld tycker ni?
Liseberg, SKÄRP ER, SLUTA MED DENNA DYNGA, ANNARS KOMMER
JAG ALDRIG MER SÄTTA MIN FOT PÅ LISEBERG IGEN!!!"

Spöken är ju bara trevligt
Citera
2022-10-18, 14:46
  #374
Medlem
Nu vevas ju halloween igång igen och folk är lika jävla förbryllade igen, vilka jävla luffare.
Citera
2023-03-11, 22:10
  #375
Medlem
krautbrains avatar
Någon som minns regnbågssoffan? Den åkte upp och ned, vänster höger, men alltid vänd åt samma håll. Satt väl på än arm? Vet inte om den finns kvar? Vill minnas att den var den enda åktur jag fått känslan att jag kunde glida ur. Någon annan som kände så? Behöver ju inte betyda att man riskerade att glida ut, bara att det kändes så. Om jag minns rätt så gled man rätt ordentligt i den.
Citera
2023-03-11, 22:18
  #376
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Någon som minns regnbågssoffan? Den åkte upp och ned, vänster höger, men alltid vänd åt samma håll. Satt väl på än arm? Vet inte om den finns kvar? Vill minnas att den var den enda åktur jag fått känslan att jag kunde glida ur. Någon annan som kände så? Behöver ju inte betyda att man riskerade att glida ut, bara att det kändes så. Om jag minns rätt så gled man rätt ordentligt i den.
Jajjemen, Rainbow hette den.
Citat:
Rainbow var en åkattraktion på Liseberg som byggdes år 1983. Den togs bort från parken år 2008, efter att en olycka inträffat med attraktionen.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rainbow,_Liseberg
Citera
2023-10-05, 09:16
  #377
Avstängd
Vi var på Lisebergshotellets brunch i söndags. Jag måste säga vilken besvikelse det har blivit dom har skurit ner på maten med nästan hälften. Dyrt är det också för det utbudet 129:-.
Nä det blir Joe Farrellis nästa gång. Någon som har andra tips på brunchställen?
Citera
2023-10-05, 09:24
  #378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Vi var på Lisebergshotellets brunch i söndags. Jag måste säga vilken besvikelse det har blivit dom har skurit ner på maten med nästan hälften. Dyrt är det också för det utbudet 129:-.
Nä det blir Joe Farrellis nästa gång. Någon som har andra tips på brunchställen?

Kostar brunchen 129? Det är ju billigt som fan. Då är nog utbudet ganska magert...
Citera
2023-11-10, 17:23
  #379
Medlem
Jisses! Vad hiskeligt fult Lisebergs nya hotell är

Var tvungen att kolla upp vem som är arkitekten bakom katastrofen.
Det visade sig vara Gert Wingårdh.
Ingen skräll, hans vansinnesbyggen har förfulat Sverige i decennier nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback