Citat:
Ursprungligen postat av
Harryb
Spelhuset finns ju kvar, men så jäkla tråkigt att man ändrat fasaden på den. Samt att man har tagit bort skylten (ett stort roulettehjul).
https://www.flickr.com/photos/biketommy999/22444533091
Ja kan också sakna ett klassiskt tivoli område, figursklippta buskar, hoppande fontäner osv.
Idag är det nordisk mytologi, steam punk, ostindiskt. Det är väl Kaninlandet som är lite klassiskt kanske. Men ändå väldigt rörigt där, inte det där pedantiska. Vilket jag kan sakna.
Saknar även spegeldammen vid stora scen. Även om den finns kvar, så är den alltid överbyggd.
Att man ska ta bort Flume Ride, har jag inga problem med. Så länge dom bara ska "ersätta" den med en ny moderna model.
Det jag saknar med pariserhjulet är som öppna gondolerna.
Enig med dig. Lisebergs danska VD har snart lyckats med sin plan att riva alla klassiker och förvandla Liseberg till en soptipp med olika teman. Sagoslottet borde aldrig rivits det borde varit K-märkt.
nu inser man att rivningen av villa upp och ned ( som inte borde ha rivits) var ett misstag och bygger ett nytt som givetvis inte kommer att bli lika bra. min favoritdel i parken är borta där rainbow stod, alltid lugnt och bra där. håller med om spelhusets fasad helt onödigt att ändra den. barnområdet är fullständigt kaos. nyckelpigan borde ha ersatts med en helt ny likadan och inte bara pressat in saker där som nu.