2003-10-27, 02:13
Medlem
Vet inte om det e rätt ställe/forum men here goes:

E det någon/några killar här som fått hår på fel ställe, dvs typ rygg/axlar.....djävligt sunkigt känns det. Ngn som har tips på vad kan man ta bort det med (bortsett från rakhyvel)? finns det vax och prylar och vart köper man då isåfall det ?

Tack på förhand för seriösa svar
Citera
2003-10-27, 02:22
Medlem
david85s avatar
Det finns hårborttagningsmedel, t ex Veet, på ICA eller Konsum. Du kan även hitta olika sorters vax i vanliga "mataffärer". Jag tror dock att vax är det bästa på rygg och axlar eftersom håret snabbt kommer tillbaka när man använder hårborttagningsmedel. Det är dock ingen skön upplevelse med vax
Citera
2003-10-27, 10:03
Medlem
Veets vax är helt klart att rekommendera. En burk kostar ca 100:- och räcker rätt så länge. Håret bör vara ca 1 cm långt för att riktigt fastna. Försök dig inte på att vaxa dig själv på ryggen utan be en tjejkompis eller så. Badda gärna det vaxade området sen med alsolsprit eller liknande då det är lätt hänt att man kan få små irritationer annars.
Citera
2003-10-27, 10:50
Medlem
Ralfons avatar
Men...det är väl inte särskilt onormalt att ha en hårig rygg? Alla har ju mer eller mindre hår så gott som på hela kroppen, ögonen, handflator, fotsulor och ollon/klitoris undantaget...visst kan jag förstå att det kan va surt att vara jättehårig, men det är väl inte att va hårig på fel ställe..?=)
Citera
2003-10-27, 14:16
Medlem
Lorelais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfon
Men...det är väl inte särskilt onormalt att ha en hårig rygg? Alla har ju mer eller mindre hår så gott som på hela kroppen, ögonen, handflator, fotsulor och ollon/klitoris undantaget...visst kan jag förstå att det kan va surt att vara jättehårig, men det är väl inte att va hårig på fel ställe..?=)

Måhända är det inte onormalt men duktigt oattraktivt är det i alla fall.
Citera
2003-10-27, 21:41
Medlem
Bert-Börjes avatar
Själv är jag rätt luden - och det blir bara värre med åren. Lyckligtvis uppskattar min flicka hår på bröstet (även om jag brukar raka bort det på sommaren). Rygg och nacke ansas dock på regelbunden basis året om.
Citera
2003-10-28, 01:08
Medlem
mb_2000s avatar
Bär era rygghår med stolthet! Allvarligt talat tycker jag det är rätt... hur skall jag säga det... bögigt att raka bröstet eller ryggen. Om tjejen inte gillar läget äre bara att dumpa den ytliga bitchen och ragga upp en som gilla oss zoo-killar :-D
Citera
2003-10-28, 12:19
Medlem
safts avatar
Hår ska finnas på huve och mellan bena, inget annat. Och på tjejer helst bara huve.

Over and out.
Citera
2003-10-28, 16:19
Medlem
TomBombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saft
Hår ska finnas på huve och mellan bena, inget annat. Och på tjejer helst bara huve.

Over and out.

Möjligtvis om man heter Chester och är en engelsk kastratsångare.. Men i övrigt (om man är en man dvs), så ska man fan ha hår på benen och arslet!
Citera
2003-11-27, 13:39
Medlem
Hur är det med återväxten efter vaxning/noppning/rakning? Ngn som har erfarenhet? Såvitt jag förstår så blir återväxten mjukare efter vax/nopp än rakningn, hur är det med mängden hår eller grovlek på hår, påverkas det ngt?
Citera
2003-11-27, 14:09
Medlem
Hin Håle.s avatar
Herregud!

Hur pass vanligt är det egentligen att killar rakar ben, armhålor och likn?
Okej om man ser ut som King Kong och ansar lite bland beväxningen, men att vaxa ben och pung låter ju skrämmande fåfängt..

Vad som ratas här i västvärlden går ju som bekant oftast hem någon annanstans ute i världen. Asiatiska damer t.ex. blir i det närmaste extatiska då dom ser en bål ā la David Hasselhoff. Att transplantera hår från huvudet till könsorganen verkar också vara populärt.. Kanske är det ett miljöombyte du behöver?
Citera
2003-11-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hin Håle.
Herregud!

Hur pass vanligt är det egentligen att killar rakar ben, armhålor och likn?
Okej om man ser ut som King Kong och ansar lite bland beväxningen, men att vaxa ben och pung låter ju skrämmande fåfängt..

Vad som ratas här i västvärlden går ju som bekant oftast hem någon annanstans ute i världen. Asiatiska damer t.ex. blir i det närmaste extatiska då dom ser en bål ā la David Hasselhoff. Att transplantera hår från huvudet till könsorganen verkar också vara populärt.. Kanske är det ett miljöombyte du behöver?

att göra ngt åt hår på benen hör nog inte till vanligheten ... pungen är väl däremot vanligare dock med hyvel. . .

Vad det gäller idealmannen så skiljer det sig givetvis runt om i världen, detsamma gäller ju kvinnan. . . .

Ngn som har koll på min tidigare fråga???
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in