• 1
  • 2
2009-04-29, 11:04
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BohemianSon
Då slutade vi nästan samtidigt, 7 veckor för mig igår vart det. Valet som jag gjorde var som sagt medvetet, och du har helt rätt att nackdelarna är fler. Ja jag kommer tillbaka och då får du vara min coach

Mvh Bohemen

tycker du föresten inte det är sjukt skönt att vara utan snus? vad är det du saknar egentligen? nikotinet kan det väl inte vara, du vet ju hur det känns att vara nikotinfri.. är det smaken? isf kan du väl köpa nåt nikofritt.

(jag vet att nikotin är fruktansvärt beroendeframkallande men jag känner mig iaf mycket gladare när jag inte är beroende av det, och det förstår jag faktiskt också när jag är beroende.)
Citera
2009-04-29, 13:15
Medlem
BohemianSons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
tycker du föresten inte det är sjukt skönt att vara utan snus? vad är det du saknar egentligen? nikotinet kan det väl inte vara, du vet ju hur det känns att vara nikotinfri.. är det smaken? isf kan du väl köpa nåt nikofritt.

(jag vet att nikotin är fruktansvärt beroendeframkallande men jag känner mig iaf mycket gladare när jag inte är beroende av det, och det förstår jag faktiskt också när jag är beroende.)
Om du hade orkat läsa min första post så hade du också sett anledningen till varför jag började igen, nämligen just att sötsuget och småätandet blev för mycket och jag kan inte riskera att gå upp för mycket i vikt, gjorde det felet en gång tidigare och då gick jag upp ett par kilon. Jag känner också att det kändes bäst att ta tag i hälsoaspekten först, mathållning och träning. Grymt mkt jobbigare om man måste ändra sin livsstil på 3 olika plan på en och samma gång, imo...
Citera
2009-04-29, 13:18
Medlem
Stonedboys avatar
Keep up the good work. Tråkigt att det gick i kras för dig. Jag slutade snusa förra sommaren i Juli ganska tvärt. Efter 7 års snusande och sporadiskt rökande Har inte fått i mig nåt nikotin sen dess. Det känns riktigt skönt faktist. Jag trodde det skulle vara betydligt svårare och sluta men nej, jag tror folk gör det så jävla svårt för sig när dom ska sluta att det blir sån press till slut att dom inte klarar av det. Sen har det mycket med motivation och göra, finns väl dom som inte mentalt är förberedda på att sluta helt. Man får ju tänka på att slutar man så ska man ju sluta för gott.
Citera
2009-04-29, 15:43
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BohemianSon
Om du hade orkat läsa min första post så hade du också sett anledningen till varför jag började igen, nämligen just att sötsuget och småätandet blev för mycket och jag kan inte riskera att gå upp för mycket i vikt, gjorde det felet en gång tidigare och då gick jag upp ett par kilon. Jag känner också att det kändes bäst att ta tag i hälsoaspekten först, mathållning och träning. Grymt mkt jobbigare om man måste ändra sin livsstil på 3 olika plan på en och samma gång, imo...

oj, ber om ursäkt för det. klumpigt av mig.
Citera
2009-04-29, 16:04
Medlem
Äh, gör inte en så stor grej av det. Vill du snusa så snusar du, och vill du inte så snusar du inte. Det är ju annat med rökning som är totalt livsfarligt för hälsan; där finns det ju en stor anledning till att sluta. Men snus är i princip ofarligt, och i jämförelse med cigg så är det som att jämföra godis med heroin typ.

Skål!
Citera
2009-04-30, 08:13
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJCyko
Äh, gör inte en så stor grej av det. Vill du snusa så snusar du, och vill du inte så snusar du inte. Det är ju annat med rökning som är totalt livsfarligt för hälsan; där finns det ju en stor anledning till att sluta. Men snus är i princip ofarligt, och i jämförelse med cigg så är det som att jämföra godis med heroin typ.

Skål!

Nja, jag resonerade som dig när jag snusade men nu när jag har slutat så känner jag också hur mycket bättre kroppen mår. Kroppen känns "ren". Om snus nu vore så ofarligt så skulle det, i min värld iaf, inte kännas som det gör.
Citera
2009-04-30, 08:35
Medlem
kmbalis avatar
Slutade snusa för 1.5 år sedan efter 20 år som snusare.
Slutade tvärt. Inga plåster inget tuggumi. Bara slutade helt enklelt.
Visst känner ibland fortfarande att det skulle vara nice med en fet jävla snus,
men det går över
Munnen känns ju såååååå mkt bättre och allt smakar mycket mer.

Alla människor reagerar olika antar jag när dom slutar med snus, vissa vill ha godis andra inte.

Men det är i grunden ett val. Vill du sluta så slutar du. Vill du inte äta godis så äter du inte godis.
Sen kan man hitta på en massa olika anledningar till att börja igen.
Det är ju ett val eller hur. Sluta eller inte.
Visst snus är dåligt, röka är dåligt, men det finns människor som är hur friska som helst som fast dom rökt i 90 år.
Samt hälsofreak som där av hjärtattack vid 40.

Själv slutade jag för att jag var trött på att höra av alla hur jävla svårt det var. Wääääwäää jag kan inte sluta! Jävla trams.
Allt handlar om vilja, så enkelt är det.
Samt att det är dyrt, jag reser hällre för dom pengarna.

^^
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in