2003-10-27, 17:31
Medlem
Samma sak i en del av Astrid Lindgrens filmer. Krösa Maja, Doktorn i Mariannelund m.fl. i Emil - Prussiluskan och Tommy och Annikas mamma m.fl. i Pippi är tyskar som är dubbade.
Citera
2003-10-27, 22:28
Medlem
Kashmirs avatar
Ett av det mest humoristiska jag sett var när jag råkade sappa förbi en tysk kanal som visade Oscar-galan. Tom Hanks, Julia Roberts å de andra var en upplevelse att höra på Tyska.
Citera
2003-10-28, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsår
Hanns Zischler

http://us.imdb.com/name/nm0957193/

- Bra bild.
Citera
2003-10-30, 13:40
Medlem
ratboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOozer
Då skulle man ju kunna ge Peter Antoine en roll!
Han skulle garanterat funka som en benhård tysk gangster som med järnhand styr den kriminella världen, men dock som infiltratör.
Hans verkliga "jag" skulle vara, ja låt se, sportkommentator på fyran!
Garanterat succé.
Heja Dysken, heja Dysken...
Peter Antoine rockar fett!!

/BOozer!

klockrent!

det mest absurda jag skådat var nog 'fresh prince i bel air' dubbat till tyska...
Citera
2003-11-03, 11:59
Medlem
lilla månstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Det stämmer. Han som spelar Josef, är tysk. Dessutom är han en av Tysklands mest populära skådespelare.

Beck, Mankell, Wahlöö mfl, är väldigt populära i Tyskland.
Detta är ett marknadsföringstrick, man vill skapa igenkänningsfaktor. Klassisk marknadsföring. De utländska filmerna dubbas alltid i tysk tv.

I svensk tv dubbas han till svenska, då han talar tyska i "orginalversionen."

Sagt och gjort...

Fat Bastard, du klådde mig med en minut...

Forza Lakers!

Måste ju säga att dubbningen då är bra gjord! Har kollat munrörelserna och det ser fan ut som han pratar svenska i flera fall då det stämmer ganska skapligt med ljudet.
Fast visst syns det att det är dubbat, inget snack!
Citera
2003-11-03, 12:32
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulk
Fredrik Ohlsson är det. http://us.imdb.com/name/nm0645077/
Farbror Melker!
Citera
2003-11-05, 01:09
Bannlyst
Hur blir det nu?
kommer det nån fler BEck-film
efter "sista vittnet"?
Beck är ju hur bra som helst...
jag diggar grannen stenhårt
Citera
2003-11-05, 16:35
Medlem
Crille Leppänens avatar
Alla röster är pålagda i efterhand. Det märks tydligt. Känns lite B.
Citera
2006-09-12, 12:36
Medlem
Beck- Varför spelas Hillman av en tysk, som dubbas?

Såg i senaste eftertexten att Hillman (han som jobbar i polishuset, som är kompis med Beck sedan tidigare) spelas av en tysk, Hanns Zischler, vars röst är Fredrik Ohlsson .... Hillman's Swedish voice (voice)

Har sedan tidigare tyckt att det har varit något skumt när han har pratat, men nu fattar jag varför.

Men är det någon som vet varför Hillman spelas av Hanns Zischler? Det är ju ingen svår roll, så det borde ju finnas någon skådespelare som kan svenska, som kan ta den rollen.
Citera
2006-09-12, 12:44
Medlem
nått tyskt bolag är väl med o producerar
serien o dom hade som krav att han skulle få vad med om jag inte misstar mej
Citera
2006-09-12, 12:54
Medlem
Kuggarns avatar
Normal tysk inkvotering eftersom ett tyskt bolag är medproducenter. Var dessutom vanligt om man tittar på gamla Astrid Lindgrenfilmer. Många dubbade tyskar där: Prusseluskan, Fru Petrell, Kommandoran, Krösa-Maja, Dunder-Karlsson & Blom bland annat.
Citera
2006-09-12, 13:18
Medlem
Frantics avatar
Det är så himla konstigt och fult! Dessutom känns det som att Hillmans svenska röst spelats in i någon dämpad liten dubbnings-studio så att den låter helt stum jämfört med de andra. Peter Haber kan stå och skrälla i någon stor kontorslokal eller utomhus och Hillmans röst låter som att han pratar inuti en ylletröja. Tummen ned! Pippi Långstrump skall vi inte tala om, jag minns det där från min barndom att jag tyckte att Prussiluskan var obehaglig med sina konstiga munrörelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in