Hejsan, går det ha så att man måste ange användarnamn och password då man ska installera spel, program osv? Vill inte att nån ska installera nått på min dator utan att jag vet om det.
Och ja, jag vet att man kan ha Windows login grej med password då man startar Windows. Men jag vill ha så att det kommer upp för alla som använder datorn typ en ruta där man ska skriva in användarnamn och lösenord för att fortsätta installationen. Hur går jag till väga om jag ska fixa det?
Har Windows XP version 2002 service pack 3, om någon undrar.
Det jag vill göra är att personen som använder kontot ska kunna Logga in och surfa fritt. Men när användaren vill skapa en mapp eller installera något så måste han ha lösenord
Är det inte bättre att göra ett nytt konto som inte har adminrättigheter? Ett som bara är user, sen leker man lite i policies för att begränsa användaren precis som man vill.
Är det inte bättre att göra ett nytt konto som inte har adminrättigheter? Ett som bara är user, sen leker man lite i policies för att begränsa användaren precis som man vill.
precis min mening. det går ju även sätta igång så att den loggar in automatiskt på user kontot. eller så kan man ju bara akivera gästkontot tror att det är ganska restrictat
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!