2009-04-28, 22:15
Medlem
Hej_tjos avatar
Hejsan, går det ha så att man måste ange användarnamn och password då man ska installera spel, program osv? Vill inte att nån ska installera nått på min dator utan att jag vet om det.

Och ja, jag vet att man kan ha Windows login grej med password då man startar Windows. Men jag vill ha så att det kommer upp för alla som använder datorn typ en ruta där man ska skriva in användarnamn och lösenord för att fortsätta installationen. Hur går jag till väga om jag ska fixa det?

Har Windows XP version 2002 service pack 3, om någon undrar.
Citera
2009-04-28, 22:52
Medlem
PrzaNs avatar
Hade jag behövt med faktist, vet att det finns program som kan sätta lösenord på mappar osv
Citera
2009-04-28, 23:09
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrzaN
Hade jag behövt med faktist, vet att det finns program som kan sätta lösenord på mappar osv
Japp samma här, fast vet inte hur man gör för att få det då man installerar saker osv.

Igen som vet?
Citera
2009-04-28, 23:51
Medlem
Psyko-12s avatar
Lättare att sätta lösenord på användaren....
Citera
2009-04-29, 01:36
Medlem
PrzaNs avatar
Det jag vill göra är att personen som använder kontot ska kunna Logga in och surfa fritt. Men när användaren vill skapa en mapp eller installera något så måste han ha lösenord
Citera
2009-04-29, 10:07
Medlem
cannaBes avatar
Är det inte bättre att göra ett nytt konto som inte har adminrättigheter? Ett som bara är user, sen leker man lite i policies för att begränsa användaren precis som man vill.
Citera
2009-04-30, 08:59
Medlem
Delbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Är det inte bättre att göra ett nytt konto som inte har adminrättigheter? Ett som bara är user, sen leker man lite i policies för att begränsa användaren precis som man vill.

precis min mening. det går ju även sätta igång så att den loggar in automatiskt på user kontot. eller så kan man ju bara akivera gästkontot tror att det är ganska restrictat
Citera
2009-04-30, 16:37
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Japp samma här, fast vet inte hur man gör för att få det då man installerar saker osv.

Igen som vet?

som redan skrivits lägg användaren på ett begränsat konto helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in