2009-04-28, 20:49
Medlem
Snabeltands avatar
Hallå, det är såhär att mitt spotify har slutat att fungera. Det fungerade fint i någon månad men nu fryser det fast efter jag skrivigt in mit acc & pass. Den gröna rutan låser sig och går sen inte ens att ta bort bland processer i aktivitetshandlaren. Drar jag fönster eller spelar en film över rutan 'fastnar' de tills man drar något annat över (http://img152.imageshack.us/img152/9048/dadaq.jpg). Någon som kan hjälpa?
Citera
2009-04-28, 20:53
Medlem
SQZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabeltand
Hallå, det är såhär att mitt spotify har slutat att fungera. Det fungerade fint i någon månad men nu fryser det fast efter jag skrivigt in mit acc & pass. Den gröna rutan låser sig och går sen inte ens att ta bort bland processer i aktivitetshandlaren. Drar jag fönster eller spelar en film över rutan 'fastnar' de tills man drar något annat över (http://img152.imageshack.us/img152/9048/dadaq.jpg). Någon som kan hjälpa?

Jag har precis samma sak, igår när jag skulle lyssna lite så loggade jag in och började lyssna på en låt men efter 2 sekunder eller nåt så hände det.. så jag startade om datorn och tänkte att det bara var nåt tillfälligt fel men har testat flera gånger nu med samma resultat.
Citera
2009-04-29, 00:00
Medlem
Plottis avatar
Testat installera om?
Citera
2009-04-29, 08:00
Medlem
Snabeltands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
Testat installera om?
Testat en gång innan o testade nu igen, fungerar fortfarande inte
Har även testat attt logga in med andra accounts, tyvärr med samma resultat.
Citera
2009-04-29, 10:29
Medlem
cannaBes avatar
När ni avinstallerat, har ni kollat i regedit så att nycklarna är borta där också?

Kolla på HKEY_CURRENT_USER\Software\Spotify - Finns den kvar så tar ni bort den och sen installerar ni programmet igen.
Citera
2009-04-29, 11:18
Medlem
supreme100s avatar
Har använt spotify utan problem i ett halvår nu, idag när jag skulle logga in hände exakt samma sak, det hänger sig. Det fungerade perfekt senast i söndags. Mycket märkligt.
Citera
2009-04-29, 13:18
Moderator
Falukropps avatar
Se till att slakta settingsfiler, cache, etc också innan ominstallation. Tror snarare det ställer till problem än kvarglömda registerentries.
Slakta rubbet som ligger i C:\Documents and Settings\<ditt användarnamn>\Local Settings\Application Data\Spotify\

Du måste slå på visning av gömda kataloger och systemkataloger för att det ska synas.

Kör du svensk windows så får du lista ut själv vad motsvarande katalog heter.
Citera
2009-04-30, 15:35
Medlem
SQZs avatar
Märkligt, först blir det såhär på min bärbara.. och nu idag så började det hända på min stationära.

Måste ju vara nåt mysko.
Citera
2009-04-30, 15:40
Medlem
blaus avatar
Vilka versioner kör ni?
Citera
2009-04-30, 17:43
Medlem
Ferdinandstyles avatar
Fick precis samma problem - och kan ni tänka er, Google visste vad som var fel!

Ta bort "Users"-mappen i C:\Users\%DinAnvändare%\AppData\Roaming\Spotify (Vista)

Ligger nog i Spotify-mappen på XP, kör vista så vet ej.

Sen funkar det iaf.
Citera
2009-08-28, 19:11
Medlem
Såg att det var längesen den här tråden startades, men jag har samma problem så bättre att skriva här.

Spotify låser sig varje gång jag startar en låt efter programmet startas upp. Har provat att ominstallera flera gånger, och även tagit bort alla filer i C:\Users\%DinAnvändare%\AppData\Roaming\Spotify men samma sak händer fortfarande.

Hur fixar jag det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in