2014-01-16, 17:05
Medlem
ebbalinneas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
Hej! Började att köra 0,10 ett par dagar sedan ökad jag till 15 - 20 och körde 1 vecka (Solade också) Så är ganska brun just nu.. Dock vill jag inte tappa färgen så kör 15 / 1 gång i veckan just nu. Men har märkt att jag börjar få små svarta prickar lite överallt och tänkte sänka ner det lite till förmodligen. Men vill självfallet inte tappa färgen.
Så min fråga till er är hur snabbt släpper färgen om man inte fortsätter köra melanotan? Tänkte fortsätta sola 1 gång i veckan iaf

Alltså ta inte den -ursäkta- jävla skiten. Jag fick acne (som jag fortfarande efter snart fyra år måste äta tabletter för att inte få tillbaka), jag fick hjärtklappning flera gånger, rodnader, svettningar. Dessutom blev färgen inte ens fin, jag såg smutsig ut.
2014-01-16, 17:09
Medlem
ebbalinneas avatar
Jag började med dessa sprutor som dum fjortonåring för fyra år sedan. Idag hade jag aldrig rört solsprutor.

Jag fick rodnader, hjärtklappning -flera gånger-, hög puls, smutsig solbränna - som en killkompis kommenterade klockrent haha: "det ser ut som om någon har ritat med kol på dig ". Det värsta var ändå acnen. Fruktansvärt. Än idag äter jag medicin för att inte den ska komma fram.

Men, en fråga. Jag upplever fortfarande att jag kan se nålsticken vid naveln, och att de även ibland antingen blir små, små vätskebubblor i hålen eller att det kommer lite smuts ur dom. Kan detta stämma trots att det var fyra år sedan? Kan det vara farligt?
2014-01-16, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebbalinnea
Jag började med dessa sprutor som dum fjortonåring för fyra år sedan. Idag hade jag aldrig rört solsprutor.

Jag fick rodnader, hjärtklappning -flera gånger-, hög puls, smutsig solbränna - som en killkompis kommenterade klockrent haha: "det ser ut som om någon har ritat med kol på dig ". Det värsta var ändå acnen. Fruktansvärt. Än idag äter jag medicin för att inte den ska komma fram.

Men, en fråga. Jag upplever fortfarande att jag kan se nålsticken vid naveln, och att de även ibland antingen blir små, små vätskebubblor i hålen eller att det kommer lite smuts ur dom. Kan detta stämma trots att det var fyra år sedan? Kan det vara farligt?

Hum jag kan inte se sticken jag gjort, aldrig fått hjärtklappning eller hög puls. Inte heller några problem med acne, dock är jag dubbelt så gammal som du var när du började. Går ju inte utesluta att det hade med kroppens egna hormoner när du körde detta vid 14års ålder vilket kanske var aningen korkat med facit i handen... vilket du insett. Vad låg du på för doser när du körde? Var det melanotan I eller 2? Melanotan I ska ju vara mer potent vad jag hört. Vad äter du för medicin, Roaccutan?
2014-01-16, 21:18
Medlem
BodyGods avatar
Citat:

Haha eh.. va? Tror du har fått herpes eller något, för inte fan är det melastick som sitter kvar i 4 år..

Men alltså 14 barre? Sen har jag aldrig vart med om att någon fått acne av mela, tvärtom, att den förbättrats.

Hur länge körde du och hur doserade du? Vad blandade du med för vatten? Vart fick du tag på det?
2014-01-16, 21:45
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:

Säger som föregående. Va?! Inte fan är det sticken som syns! Det är ju något annat förstås! Jag har aldrig heller någonsin haft någon biverkan av mt2. Verkar inte så smart att vara så ung och ta detta om jag får säga. Acne skulle du nog fått ändå och kanske ännu värre, vem vet?
2014-01-16, 21:54
Medlem
Kan man köra samma nål några gånger? Har bara 10 st nålar. Fyllde upp en så jag har 4st 0.50mg doser i den.
2014-01-16, 21:55
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trejo10
Kan man köra samma nål några gånger? Har bara 10 st nålar. Fyllde upp en så jag har 4st 0.50mg doser i den.

Ja, håll det så sterilt du bara kan dock. Jag brukade använda min ca 5ggr.
2014-01-16, 23:49
Medlem
Behöver verkligen ett svar här.

Försvinner leverfläckarna efter att jag slutat med melanotan 2 TROTS att jag fortsätter sola solarium 2ggr/vecka?

Tänkte ifall jag typ underhåller även leverfläckarna som jag fått sedan jag började med melanotan 2 om jag fortsätter sola för att bli brunare/behålla färgen, eller om de endast har med själva melanotanet att göra?

Försvinner de inte ifall jag solar, så måste jag ju sluta med det med ett tag, därför är frågan rätt viktig^^
2014-01-17, 08:57
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran

Försvinner leverfläckarna efter att jag slutat med melanotan 2 TROTS att jag fortsätter sola solarium 2ggr/vecka?

Tänkte ifall jag typ underhåller även leverfläckarna som jag fått sedan jag började med melanotan 2 om jag fortsätter sola för att bli brunare/behålla färgen, eller om de endast har med själva melanotanet att göra?

Försvinner de inte ifall jag solar, så måste jag ju sluta med det med ett tag, därför är frågan rätt viktig^^

Det är INGEN som kan ge dig ett svar. Gå och ta bort dem om det är så jävla hemskt..
2014-01-17, 09:31
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:

Men snälla nån. Jag tycker du ska sluta helt med både mt2 och solarium eftersom du nojjar så. Som sagt vi är alla olika så det är helt omöjligt att svara på dina frågor.
2014-01-17, 10:04
Medlem
r0lands avatar
Citat:

1. Vad är viktigast. Dina leverfläckar eller din solbränna?

1. a) Du prioriterar solbrännan. Fine, sluta med melanotan och sola 2ggr i veckan. Dina leverfläckar kommer försvinna, men det tar tid.

1. b) Du prioriterar att få bort leverfläckarna. Du slutar med melanotan och slutar även sola, för en solbränna är inte så viktig. Den går inte bort på 1v precis som leverfläckar heller inte gör.

VÄLJ SJÄLV!!
2014-01-17, 10:04
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trejo10

Ja, jag har kört samma i flera månader. Dumsnålt som fan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in