2012-12-13, 21:29
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni
1 spruta melanotan i veckan menar du? Eller solar du en gång/vecka?
Tänkte beställa i veckan nämligen... Tänkte jag o sambon kunde köra ihop. Han är nästan genomskinlig

Ett skjut, inte en hel spruta. Min dos dvs. Inget solarium. Solarium kanske 1 gång i månaden. Går lite i perioder hur mycket jag solar.

Citat:
Ursprungligen postat av Bulldogswe
Hur ska man förvara sina icke blandade MT2 vialer? Kylen som gäller?

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13097326&postcount=1661
2012-12-15, 07:18
Medlem
Hej! Undrar om någon har erfarenhet av att ta med sig melanotan till Thailand?
Har tidigare haft med mig till Turkiet utan några som helst problem.

Börjar bli lite tight om tid så tacksam för snabbt svar!
2012-12-15, 16:17
Medlem
Neverthelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hondenlilla
Hej! Undrar om någon har erfarenhet av att ta med sig melanotan till Thailand?
Har tidigare haft med mig till Turkiet utan några som helst problem.

Börjar bli lite tight om tid så tacksam för snabbt svar!

Oblandad vial + vatten, eller nasal spray går skitbra.
Ta inte med dig sprutor dock, men det går att köpa där för mindre än typ 1kr/st.
2012-12-16, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nevertheless
Oblandad vial + vatten, eller nasal spray går skitbra.
Ta inte med dig sprutor dock, men det går att köpa där för mindre än typ 1kr/st.

Tusen tack!
Har du gjort det själv?
2012-12-17, 05:35
Medlem
Neverthelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hondenlilla
Tusen tack!
Har du gjort det själv?

Nej, men har vänner som har gjort det
2012-12-17, 13:50
Medlem
Hej! jag har precis börjat med Melanotan II är inne på dag 4 nu, inte märkt av några bieffekter överhuvudtaget. Har dock blivit lite röd och varm i ansiktet några minuter efter jag tagit melanotanet.
(dos 0,25 varje dag är inne på uppladdningsfasen)

Nu är det så att jag ska till thailand om två veckor och undrar om det kommer hinna verka då?
jag har tänkt ta det varje dag i två veckor men hur ska jag göra för att det ska "verka"? har läst runt lite och vissa säger att det tar upp till 2-6v innan man märker av något.

Va tror ni? kommer jag bli brun? eller stanna på det vanliga ljusröd bruna som jag brukar.
Eller har ni några tips?
2012-12-17, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
Ett skjut, inte en hel spruta. Min dos dvs. Inget solarium. Solarium kanske 1 gång i månaden. Går lite i perioder hur mycket jag solar.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13097326&postcount=1661

Hej du verkar vara ganska kunnig med det här, så jag tänkte fråga dig. Jag har precis börjat med Melanotan II är inne på dag 4 nu jag kör 0,25 varje dag är inne på uppladdningsfasen.

det är så att jag ska till thailand om två veckor och undrar om det kommer hinna verka då?
jag har tänkt ta det varje dag i två veckor men hur ska jag göra för att det ska "verka"? har läst runt lite och vissa säger att det tar upp till 2-6v innan man märker av något.

har du något tips eller är det bara att köra på så blir jag sådär brun som alla snackar om att man blir, eller ska jag sola 1-2 ggr innan jag åker?

tacksam för svar!!!
2012-12-17, 15:57
Medlem
Herrpalms avatar
Jag har kört igång för ett tag sen (inne på vecka 3) och har märkt att den här gången gör det mycket ondare när jag sprutar in MT2.

sticket är som vanligt, men det svider till ganska rejält när det åker in. känns som att något är fel.
Ni erfarna, (r0land ), har ni samma effekt eller gör jag något fel?

Jag sticker alltid ca 45graders vinkel in i bukfettet ca 4-5cm från navel.
2012-12-17, 16:13
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaap
Hej du verkar vara ganska kunnig med det här, så jag tänkte fråga dig. Jag har precis börjat med Melanotan II är inne på dag 4 nu jag kör 0,25 varje dag är inne på uppladdningsfasen.

det är så att jag ska till thailand om två veckor och undrar om det kommer hinna verka då?

har du något tips eller är det bara att köra på så blir jag sådär brun som alla snackar om att man blir, eller ska jag sola 1-2 ggr innan jag åker?

tacksam för svar!!!

Kör på varje dag med låg dos. Ta sticket sent innan du ska lägga dig för då märker du inte av bieffekterna direkt efter sticket. Lugna dig, två veckor räcker gott och väl sola en gång om du vill få en liten "grund" innan du åker.

Citat:
Ursprungligen postat av Herrpalm
Jag har kört igång för ett tag sen (inne på vecka 3) och har märkt att den här gången gör det mycket ondare när jag sprutar in MT2.

sticket är som vanligt, men det svider till ganska rejält när det åker in. känns som att något är fel.
Ni erfarna, (r0land ), har ni samma effekt eller gör jag något fel?

Jag sticker alltid ca 45graders vinkel in i bukfettet ca 4-5cm från navel.

Är det kallt? Låt det ligga i nålen någon minut så det hinner svalna, jag har aldrig märkt att det svidit varje gång utan det beror lite på när jag tar det och så testa byt injektion-site. Typ andra sidan naveln om du kör där.
2012-12-17, 16:55
Medlem
Neverthelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nevertheless
Aright, så fuckade blandningen lite som vanligt så det blev ~1,4ml på 10mg mt2.

Så 0,25mg blir alltså 3,5 units i en 1ml insulinspruta, mina sprutor har 50 streck, så jag tar 2 streck, i.e 4 units istället.
0,07*4*=0,28mg mt2 ed.

Tänkte köra denna uppladdningen nu i 11 dagar
Dag1 - 4 units; 0,28mg mt2
Dag2 - 4 units; 0,28mg mt2
Dag3 - 4 units; 0,28mg mt2
Dag4 - 4 units; 0,28mg mt2
Dag5 - 4 units; 0,28mg mt2
Dag6 - 4 units; 0,28mg mt2
Dag7 - 4 units; 0,28mg mt2
Dag8 - 4 units; 0,28mg mt2
Dag9 - 4 units; 0,28mg mt2
Dag10 - 4 units; 0,28mg mt2
Dag11 - 4 units; 0,28mg mt2 - Även första soldagen, (24 december) Så när "tomten" ska ut och "hämta tidningen" så ska jag ut och "ta en cigg", han kommer tillbaka som tomte, jag som neger.
Vem vinner?

Liten update, är inne på 5'e dagen (Ska jabba nu efter maten) blev lite ändringar i min dosering dock.
Dag 1/2 - .28mg
Dag 3/4 - .42mg

Inga bieffekter än sålänge, tar alltid jab ca 20 minuter efter en middag med mycket kalorier för att undgå illamåendet (En polare gav mig det tipset och det funkar ju prima).
Lite kortvarig facial flushing efter jab men det är ju givet.
2012-12-17, 18:04
Medlem
Neverthelesss avatar
Blev .42 även idag (dag 5 alltså)
2012-12-18, 17:04
Medlem
Polarn har glömt lägga m2't i kylen och istället lagt det vid ett fönster och jag vet inte hur länge unngefär men skulle väl gissa på runt 2-3 veckor eller något.. är det helt förstört nu? det ger mycket sämre effekt nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in