2009-04-28, 18:22
Bannlyst
Helloj,

Postade tidigare en tråd om att jag ständigt blev frågad om att får Spotify ta emot inkommande/utgående trafik. Och då ställdes frågan om jag körde Little Snitch. På vilket jag svarade nej då jag tagit bot den.

Men nu så verkar det som att den ligger kvar någonstans i bakgrunden. Jag raderade programmet med ApZapper vilket jag trodde skulle ta bort allt. Men tydligen inte.

Någon som vet hur man kan får bort den. Stör ju inte så mycket men vore gött att slippa ha den där.
Citera
2009-04-28, 18:29
Medlem
flipper1446s avatar
Little Snitch avinstallerar du med Little Snitchs installationsprogram. Står i deras FAQ vilket du hade sett om du hade googlat.
http://www.obdev.at/products/littlesnitch/faq.html

AppZapper bör man bara använda på lite mindre/enklare program. Little Snitch är ett ganska omfattande program som "tar över" nätverksdelen i Mac OS X. Detta måste avinstalleras och AppZapper är inte ett särskilt kompetent program i det avseendet.
Citera
2009-04-28, 18:35
Bannlyst
Tackar för hjälpen. Hittade det själv efter lite googlande. Typiskt att man gjorde det precis när man postat tråden.

Men nu har jag ett nytt problem. Efter att ha laddat ner Little Snitch igen, installerat och avinstallerat det. Så nu kan jag inte logga in på Spotify.

Får föjlande felmeddelande: A firewall may be blocking your Internet connection (error 101). Additionally you could try to change the currently used proxy settings.

Men under firewall så är den inställd på allow all incoming traffic.
Citera
2009-04-28, 18:37
Medlem
flipper1446s avatar
Har du startat om datorn efter avinstallationen?
Citera
2009-04-28, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Har du startat om datorn efter avinstallationen?

Jepp har gjort det. Nu funkar de dock igen att logga in på Spotify. Men får fortfarande upp frågan Om jag vill tillåta applikationen ingående trafik när jag startar spotify. Va fan kan det bero på?
Citera
2009-04-28, 18:43
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
Jepp har gjort det. Nu funkar de dock igen att logga in på Spotify. Men får fortfarande upp frågan Om jag vill tillåta applikationen ingående trafik när jag startar spotify. Va fan kan det bero på?
Är Mac OS egen brandvägg aktiverad?

Annars så blev det något knas i och med AppZapper och delar av Little Snitch är fortfarande kvar. I så fall: installera Little Snitch igen, starta om, avinstallera det starta om.
Citera
2009-04-28, 19:22
Bannlyst
Citat:
Är Mac OS egen brandvägg aktiverad?

Annars så blev det något knas i och med AppZapper och delar av Little Snitch är fortfarande kvar. I så fall: installera Little Snitch igen, starta om, avinstallera det starta om.

Har gjort det. Men har fortfarande samma problem. Och Mac OS brandväggen är aktiverad.
Citera
2009-04-28, 19:35
Medlem
flipper1446s avatar
Och du får fortfarande frågan om vissa program ska tillåtas osv?
Och det är Little Snitchs fönster?

I så fall vetefan. Maila utvecklaren och fråga...
Citera
2009-04-28, 19:47
Bannlyst
Citat:
Och du får fortfarande frågan om vissa program ska tillåtas osv?
Och det är Little Snitchs fönster?

I så fall vetefan. Maila utvecklaren och fråga...

Jag skall göra det. Nåt skumt är det.
Citera
2009-04-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk

Kolla os X egen brandvägg då det är den som blockerar/tillåter inkommande trafik. Little snitch är bara för utgående trafik inget mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in