2009-04-28, 17:09
Medlem
Crackh0es avatar
Hejsan, har sedan en tid haft Iburn360 och allt fungerat bra, då jag bestämde mig för att köpa nya skivor så pajjade allt.
Det går inte att bränna utan att jag får fail så fort jag börjar bränna och skivorna förstörs, jag pratar om vita premium skivor som är beställda från wesellcd.com

Det som händer är att den bränner i ungefär 10-15 sekunder sen så får jag error och skivan matas ut, den som kommer upp är det här :

http://img90.imageshack.us/my.php?image=bild1r.png

Någon som vet vad jag gör för fel, eller är det skivornas fel? Skivorna jag använde innan var tdk men vill inte testa att byta igen då jag just köpt 50 st vita premium för 600 kr.

Mvh Crackh0e.
Citera
2009-04-28, 17:14
Medlem
_Fiskarns avatar
är det DVD-DL eller DVD+DL?

vet inte om detta har något med saken att göra igentligen men har du senaste versionen utav Iburn360, vet att MS bestämde sig för att byta lite plats osv i fil hierarkin på spel skivorna. (kanske kan vara något sådant som gör att det går åt skogen)
Citera
2009-04-28, 17:19
Medlem
Crackh0es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
är det DVD-DL eller DVD+DL?

vet inte om detta har något med saken att göra igentligen men har du senaste versionen utav Iburn360, vet att MS bestämde sig för att byta lite plats osv i fil hierarkin på spel skivorna. (kanske kan vara något sådant som gör att det går åt skogen)

Tjena, det är dvd+r och jag har den senaste versionen, kör även isohacker nu också men samma problem där.
Citera
2009-04-28, 17:24
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackh0e
Tjena, det är dvd+r och jag har den senaste versionen, kör även isohacker nu också men samma problem där.

DVD+R funkar inte på 360 spel. det måste vara DVD-DL, alltid minus skivor.
iaf det jag har fått örfilar ifrån mina polare för
Citera
2009-10-11, 13:48
Medlem
Jag har samma problem, funka felfritt innan och nu vill det inte alls funka jag har provat allt, så nu sitter man här med 6st förstörda DL skivor.. och det ska vara ± inte - som _Fiskarn skriver.. kan det vara för att jag lagt in snö leoparden?
Citera
2009-10-11, 16:35
Medlem
Jag bränner dessa skivor http://se.wesellcd.dk/?page=products&product_id=2207
Bränner med iBurn360 och kör Snow Leopard på min iMac.
Fungerar kalas.
Citera
2009-10-11, 17:04
Medlem
Thyrfings avatar
Citat:

Fel, jag har bränt med Verbatim's DVD+R DL skivor alltid, och har aldrig haft några problem. Bränner med Slysoft's CloneCD.
Citera
2009-10-12, 00:40
Medlem
Citat:

Tvärtom. Det är minus som inte funkar.

Btw, bränner Verbatim DVD+R DL med OSx360 efter att ha checkat spelet genom Abgx och har funkat felfritt.
Citera
2010-03-25, 10:33
Bannlyst
Har med problem. Har försökt bränna två spel. Det har funkat att bränna men när jag sätter i det i mitt flashade xbox får jag upp "Xbox 360 loggan" sen händer inget mer. Vad ska jag göra?

Något fel på brännaren? Ska man bränna .dvd filen eller iso. filen?
Citera
2010-03-25, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlazeT.
Har med problem. Har försökt bränna två spel. Det har funkat att bränna men när jag sätter i det i mitt flashade xbox får jag upp "Xbox 360 loggan" sen händer inget mer. Vad ska jag göra?

Något fel på brännaren? Ska man bränna .dvd filen eller iso. filen?

du ska bränna .dvd-filen. men iso-filen måste såklart ligga i samma mapp med rätt namn. .dvd-filen innehåller bara layerbreak-information och det går att bränna utan det i vissa program om du skriver in layerbreak för hand istället
Citera
2010-03-25, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
du ska bränna .dvd-filen. men iso-filen måste såklart ligga i samma mapp med rätt namn. .dvd-filen innehåller bara layerbreak-information och det går att bränna utan det i vissa program om du skriver in layerbreak för hand istället

Okej tack. Men jag har windows 7 och då går det inte att öppna dvd. filen som "Textdokument" för att få fram Layerbreaken. Men är det samma layerbreak till de nya spelen som på de gamla?
Citera
2011-09-23, 22:21
Medlem
jag försöker bränna nhl 12 och när jag ska lägga in dvdfilen i imgburn blir det ett felmeddelande som säger att filen inte kan hittas, vad är de för fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in