2009-11-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kes
Ja men vissa får det att låta som att Albanien kommer leda till EU´s undergång eftrsom dom tar emot bidrag.

Mitt inlägg var nog mer ett svar dom att, "Albanien är ett av Balkans minsta länder, och dom tar emot bidrag precis som alla länder på Balkan gör. EU går inte under för att lilla Albanien kommer med i unionen. Om man klarar av att hantera hela Balkan så kan man hantera lilla Albanien också."

ahhh ok..

Jag hade mer än gärna sett att EU rasade samman och försvann lika snabbt som en kula släcker någons liv, och jag skulle (nästan iaf.. ok kanske inte men) se er som hjältar om ni var den staten som gjorde så hela EU projektet rasade samman...
Citera
2009-11-17, 21:01
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedHound
ahhh ok..

Jag hade mer än gärna sett att EU rasade samman och försvann lika snabbt som en kula släcker någons liv, och jag skulle (nästan iaf.. ok kanske inte men) se er som hjältar om ni var den staten som gjorde så hela EU projektet rasade samman...

Efter att Albanien, Kosovo och Makedonien varit medlemar i 10-15 år så kan EU gärna rasa för min del med
Senast redigerad av kes 2009-11-17 kl. 21:06.
Citera
2009-11-17, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kes
Efter att Albanien, Kosovo och Makedonien varit medlemar i 10-15 år så kan EU gärna rasa för mig del med

app app app.. jag vill att serbien får sin del av kakan också...
Citera
2009-11-17, 21:23
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Skulle folket få bestämma och vara informerade om EU så skulle Albanien i första hand aldrig ansökt om medlemskap, men det har sina goda sidor. Som ett etniskt Albanien inom snar framtid!
Jag är emot att mitt land (Ukraina) kommer med i EU (ur EUs synpunkt). Klart som fan att jag är emot ett land som är ännu fattigare och det finns inga strategiska fördelar för EU som en enhet att ta med Albanien. Nä tack...
Orkar inte med mer tiggande zigenare på stan. Det var resultatet efter att Rumänien kom med. Blir inte annorlunda med Albanien.
Senast redigerad av Aleizohiet 2009-11-17 kl. 21:25.
Citera
2009-11-18, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aleizohiet
Jag är emot att mitt land (Ukraina) kommer med i EU (ur EUs synpunkt). Klart som fan att jag är emot ett land som är ännu fattigare och det finns inga strategiska fördelar för EU som en enhet att ta med Albanien. Nä tack...
Orkar inte med mer tiggande zigenare på stan. Det var resultatet efter att Rumänien kom med. Blir inte annorlunda med Albanien.
Under förberedelserna till de olympiska spelen i Grekland år 2004 så släppte man töjarna på gränsbevakningen mellan Albanien och Grekland, jobb fanns i massor och jag överdriver inte ett dugg när jag säger att Albanien tömmdes på arbetskraft. De städer som jag besökte i Norra Albanien 2004 (Kukës, Krumë och Rreshen) beboddes nästan uteslutande utav barn kvinnor och gammla män. Alla i arbetsför ålder befann sig i Grekland.

En sak kan jag garantera och det är att polackerna kommer bli utkonkurerade av alla albanska svartarbetare som kommer komma efter att albanerna får fritt inträde till resten av Europa.
Citera
2009-11-18, 02:12
Medlem
Embriacos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballisti
Under förberedelserna till de olympiska spelen i Grekland år 2004 så släppte man töjarna på gränsbevakningen mellan Albanien och Grekland, jobb fanns i massor och jag överdriver inte ett dugg när jag säger att Albanien tömmdes på arbetskraft. De städer som jag besökte i Norra Albanien 2004 (Kukës, Krumë och Rreshen) beboddes nästan uteslutande utav barn kvinnor och gammla män. Alla i arbetsför ålder befann sig i Grekland.

En sak kan jag garantera och det är att polackerna kommer bli utkonkurerade av alla albanska svartarbetare som kommer komma efter att albanerna får fritt inträde till resten av Europa.

Vad tycker grekerna om det då?
Citera
2009-11-18, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Embriaco

Jag vet en alban som bodde i Grekland och flyttade hit till Sverige för ett tag sen. Väl i Sverige så började han jobba i ca 3månader sedan så han att Grekland var mycket bättre och att han tjänade nästan dubbelt så bra där så han bestämde sig för att flytta tillbaka till Grekland. Jag tyckte det hela var märkligt
Citera
2009-11-18, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joll1978
Jag vet en alban som bodde i Grekland och flyttade hit till Sverige för ett tag sen. Väl i Sverige så började han jobba i ca 3månader sedan så han att Grekland var mycket bättre och att han tjänade nästan dubbelt så bra där så han bestämde sig för att flytta tillbaka till Grekland. Jag tyckte det hela var märkligt

Vet många i Grekland som mer än gärna anställer arbetsvilliga albaner.
En svensk jag känner driver ett hotell / spa på Kreta, han anställer albaner som vaktmästare, trädgårdsmästare etc. hellre än irakier som bara var lata.
Se bara till byggbranschen där många albaner arbetar och blir uppskattade.
Lönen är samma för alla oavsett nationalitet, de slipper i alla fall ta de sämsta skitjobben för sämst betalt som i många andra EU länder.
Citera
2009-11-18, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
En svensk jag känner driver ett hotell / spa på Kreta, han anställer albaner som vaktmästare, trädgårdsmästare etc. hellre än irakier som bara var lata.
Lönen är samma för alla oavsett nationalitet, de slipper i alla fall ta de sämsta skitjobben för sämst betalt som i många andra EU länder.

Jag måste erkänna att han övertygade mig att grekerna var faktist bra och att han ansåg sig bra behandlad. han jobbade inom bygg och han sa till mig att han aldrig får mindre än 2 000Euro i månaden och det tyckte jag var bra lön. Stämmer det tror du?

Trodde man tjänade dåligt i Grekland.
Citera
2009-11-18, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Embriaco
Vi tar deras jobb, så helt nöjda är dem nog inte.

Edit: Förresten, finns en film om albaner i Grekland.
http://www.youtube.com/watch?v=oS_WkXQdAQ0
Senast redigerad av Ballisti 2009-11-18 kl. 17:31.
Citera
2009-11-18, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
Finns ingen byggarbetsplats i Grekland utan albaner.

Citat:
The vast majority of the Albanians in Greece is estimated to be between 60-65% of the total number of immigrants in the country. According to the 2001 census, there are 443,550 holders of Albanian citizenship in Greece.
http://en.wikipedia.org/wiki/Albanian_diaspora
443,550 albaner lever och arbetar i Grekland med statens tillåtelse, om vi tar mörkertalet så är det betydligt fler. Jag tror inte det är mindre än 700´000 albaner i Grekland.
Senast redigerad av Ballisti 2009-11-18 kl. 17:29.
Citera
2009-11-18, 17:44
Medlem
109740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballisti
Finns ingen byggarbetsplats i Grekland utan albaner.

http://en.wikipedia.org/wiki/Albanian_diaspora
443,550 albaner lever och arbetar i Grekland med statens tillåtelse, om vi tar mörkertalet så är det betydligt fler. Jag tror inte det är mindre än 700´000 albaner i Grekland.

Oj jävlar. Hade ingen aning om det. Hur många barn föder de per familj? Hur lång tid kommer det ta innan ni är i majoritet i Grekland tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in