2009-05-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Jag har släktforskat och så långt jag kommit så har jag helsvenskar i släkten. åtminstone till slutet av 1800 talet så här långt. Så jag är definitivt mer svensk än förmodligen dig.

Svensk=svensk medborgare

Zlatan Ibrahimovic är svensk men inte etnisk svensk. Du är etnisk svensk
jag är halv serb halv svensk vad skulle du kalla mig enligt dina mått?

On topic så tycker jag det är bra att Albanien har ansökt. Nu ska vi bara se till så att hela balkan få kommer med så kanske det kan bli mindre hat mellan alla grupper?
Senast redigerad av RedHound 2009-05-01 kl. 23:35.
Citera
2009-05-01, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IliricumSacrum
Du har aldrig varit i Albanien märker jag. Romerna i Albanien är inte som Romerna i resten av världen. Enver Hoxha civiliserade dem.

Jo, jag har varit i Albanien och Enver Hoxha gjorde inte ett bra jobb. Han borde ha utrotat dem allihopa, å andra sidan så flydde många till Kosovo (fri passage) fick dem, även om det var komunistiskt och gränserna var stängda.
Citera
2009-05-02, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Makaan
Kan du länka till några studier som påvisar detta? De studier jag har sett visar på att etniska makedoner genetiskt är ganska lika övriga Balkanfolk, medan makedonska romer "sticker ut" genetiskt. En del romer har säkert assimilerats men faktumet att dom till övervägande del är muslimer har tjänat som en "assimilationsbarriär" gentemot makedoner.

http://mbe.oxfordjournals.org/cgi/reprint/22/10/1964.pdf

Makaan, hur ofta besöker du makedonien?

Där är överdrivet många zigenare.
Citera
2009-05-02, 10:14
Medlem
RaskaOblasts avatar
Varför kom Rs till då 1992 ? Kan det varit så att muslimerna ville införa en islamsk stat? Med Alija Balija i spetsen ? Har för mig att alla era mudjaheddin förband sattes in mot serbiska områden för att " rena " ? Personliga ögonvittnesskildringar har berättat att dem högg huvudena av kristna barn och kvinnor ? Männen torterade dem till döds? Det är bara bra att serberna fick sin bit av kakan. Är man inte manliga nog att försvara med hjälp av hela väst förtjänar man inte ett helt land. Tänk dig nu också att detta var ett rent inbördeskrig.. tss skamligt ! Ni tog in massa mussar serber slogs med vad ? ett par tusen frivilliga greker och ryssar ? Ägda
Citera
2009-05-02, 10:15
Medlem
RaskaOblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbti
http://mbe.oxfordjournals.org/cgi/reprint/22/10/1964.pdf

Makaan, hur ofta besöker du makedonien?

Där är överdrivet många zigenare.

Har varit i Skoplje och Ohrid. Plats nummer ett e ju Gipsyville plats två var soft inte mycket svart
Citera
2009-05-02, 10:39
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaskaOblast
Varför kom Rs till då 1992 ? Kan det varit så att muslimerna ville införa en islamsk stat? Med Alija Balija i spetsen ? Har för mig att alla era mudjaheddin förband sattes in mot serbiska områden för att " rena " ? Personliga ögonvittnesskildringar har berättat att dem högg huvudena av kristna barn och kvinnor ? Männen torterade dem till döds? Det är bara bra att serberna fick sin bit av kakan. Är man inte manliga nog att försvara med hjälp av hela väst förtjänar man inte ett helt land. Tänk dig nu också att detta var ett rent inbördeskrig.. tss skamligt ! Ni tog in massa mussar serber slogs med vad ? ett par tusen frivilliga greker och ryssar ? Ägda

Hur gammal är du egentligen(?) 14-15 skulla jag gissa på inte undra på att ingen tar dig på allvar
Så här beskriver Carl Bildt Alija Balija i sin bok "uppdrag fred"

Citat:
Mitt personliga intryck är att Izetbegovic framför allt annat var just hederlig och "god" i första hand vilket kanske också gjorde honom till en allt för ”mjuk” och nästan naiv ledare vilket skulle kunna vara en av orsakerna till att bosniernas öde blev så blodigt: att han som deras ledare inte gjorde tillräckligt för att beväpna dem i tid eftersom han inte trodde/förväntade sig att fienderna skulle vara så barbariska och hänsynslösa som de visade sig vara. Det verkar som om han hela tiden trodde att alla omkring honom, även hans värsta fiender, var lika barmhärtiga som han. En klar svaghet från ett krigar-perspektiv men också något väldigt ädelt från ett humanistiskt perspektiv.

Här välkomnar Alija Islamisten självaste påven till Sarajevo, året är 1996 dvs ett par månader efter krigets slut
http://www.blogger.ba/slike/61434.1000266.jpg
Citera
2009-05-02, 13:54
Medlem
X-tasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zNaR
Fy fan vad ni albaner överskattar ert land och ert folk hela tiden. Usch man blir bara äcklad. Ni är ju inte mer eller mindre bättre än andra länder i Balkan.

nån alban hade skrivit:

eller ni talar hela tiden om albaner är inte som alla andra de var först i europa och det är dem som är europas ursprungliga befolkning, då undrar man varför ni ligger efter resten av andra europa länder och resten av världen.
jag menar who give fuck?

Hur gammal är du? Läs på mer och håll din käft!
Citera
2009-05-02, 13:59
Medlem
X-tasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaskaOblast
Vart e serbien ? Din nationalistiska lilla råtta kosovo är inte land ännu. Process i Haag om du nu inte följt det. Efter det så kommer det bli land eller fortsätta vara serbisk provins tills dess tyst. Albanien - Serbiska relationer då Kes ? Hur bra är dem ? Ungerska ? Bulgariska ? Jag kan fylla i om du inte vet ?

HAHA, är kosova inte ett land? Fortsätt drömma, vi väntar bara på att ni pickas ska erkänna det ochså.
Citera
2009-05-02, 14:33
Medlem
RaskaOblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-tasy
HAHA, är kosova inte ett land? Fortsätt drömma, vi väntar bara på att ni pickas ska erkänna det ochså.

Alltså det heter Kosovo.. Jag vet att ni är lite mer agrara än era bröder i Albanien men försök att uttala och skriva det rätt.. Oki ? Farmboy
Citera
2009-05-02, 15:11
Medlem
Serberna är oförmögna att bejaka den nya verkligheten, nämligen att Kosovo är självständigt och dess självständighet kan ej upphävas.
Senast redigerad av Albaniensson 2009-05-02 kl. 15:41.
Citera
2009-05-02, 16:04
Medlem
kosovo är väl ändå inte självständigt i den bemärkelsen att dom klarar sig själva. just nu lever dom på bidrag från olika länder/Organisationer och har NATO/FN hjälp?
Citera
2009-05-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedHound
kosovo är väl ändå inte självständigt i den bemärkelsen att dom klarar sig själva. just nu lever dom på bidrag från olika länder/Organisationer och har NATO/FN hjälp?
Förvisso, men att säga att Kosovo är en del av Serbien är felaktigt.
Senast redigerad av Albaniensson 2009-05-02 kl. 16:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in