2009-04-29, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Albaniensson
Du skojar?

Jag är helt seriös. Kan man släppa in turkarna så finns det inget som hindrar oss från att ta in Iran och Irak. Vi har ju redan halva Irak här i Sverige.
Citera
2009-04-29, 23:37
Bannlyst
Albanien kan söka medlemsskap i vilket knarkande rövhål som helst. Vi skall inte ha. Å andra sidan är jag motståndare mot EU.
Citera
2009-04-29, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poeten-Ske
Det är klart som fan ni ska med albaner! Varför skulle vi inte vilja ha er med? Ni är européer och västvänliga, samt är ni NATO medlemmar vilket gör att jag sätter mer förtroende till er än till vår svenska riksdag.

Hoppas ni kan ansluta er så snart som möjlig!

Det enda negativa Albanien kommer föra med som Eu-medlem är ev romerna som söker sig till väst.

Det problemet ser man redan i Italien (Rumänska Romer) och vi har fått smaka lite på den här i Sverige, inte lika mycket som i England däremot.

Albanien har förändrats mycket på kort tid.
Vi får väl se hur det ser ut om 10 år.
Citera
2009-04-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbti

Det enda negativa Albanien kommer föra med som Eu-medlem är ev romerna som söker sig till väst.

Det problemet ser man redan i Italien (Rumänska Romer) och vi har fått smaka lite på den här i Sverige, inte lika mycket som i England däremot.

Albanien har förändrats mycket på kort tid.
Vi får väl se hur det ser ut om 10 år.

Sen har vi albaner som har sökt sig till Italien och mjölkat landet på valuta och skapat kriminalitet.
Citera
2009-04-29, 23:55
Medlem
Imirons avatar
Vad ska EU med balkan till? Det är väl ingen speciellt trevlig semesterort? Vill jag åka åt det håller åker jag väl fanimej till Grekland som är ett civiliserat land.

Nej, albanerna kan ta sig.
Citera
2009-04-29, 23:56
Medlem
Babianens avatar
Tog man med Rumänien och Bulgarien så kan man gott ta med Albanien också. Men jag tror dessvärre inte att det kommer att hända. Och detta av följande skäl:

1. Utvidgningen med Rumänien och Bulgarien upplevs som ett misslyckande. Och detta skrämmer från att ta med andra länder.

2. Att ta med Albanien skulle tvinga Serbien till allians med Ryssland och därmed cementera motsättningar.

3. Den ekonomiska krisen gör att de rika länderna har mindre vilja och kapacitet att betala för de fattiga. Det är tveksamt om detta någonsin vänder.

4. Medlemskap för Albanien skulle göra det svårare att neka Turkiet.

Mina korvören iallafall.
Citera
2009-04-29, 23:56
Medlem
Embriacos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Vad ska EU med balkan till? Det är väl ingen speciellt trevlig semesterort? Vill jag åka åt det håller åker jag väl fanimej till Grekland som är ett civiliserat land.

Kroatien är iaf riktigt nice.
Citera
2009-04-29, 23:57
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron

Svenskar har inget att säga till om i den här frågan. Håll truten. Betala. Och se glad ut.
Senast redigerad av Babianen 2009-04-30 kl. 00:10.
Citera
2009-04-29, 23:59
Medlem
Embriacos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Svenskar har inget att säga till om i den här fråga. Håll truten. Betala. Och se glad ut.

Var är du ifrån då?
Citera
2009-04-30, 00:01
Medlem
Babianens avatar
.
Senast redigerad av Babianen 2009-04-30 kl. 00:16.
Citera
2009-04-30, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KohSamui
Sen har vi albaner som har sökt sig till Italien och mjölkat landet på valuta och skapat kriminalitet.

Precis, Albanerna är roten till kriminaliteten i Italien.
Det fanns ju inte där tidigare
Citera
2009-04-30, 00:31
Medlem
Opaques avatar
Äsch vafan,

Det kommer att gå till slut.

Jag själv har tyska rötter och talar 4 språk, men det snarare ökar på missförstånden när jag reser . Vi europeér lider under många olika isolationsmekanismer och lokala varianter på identifieringskriser. Och man blir bara trött när man tänker på det.

Ibland önskade jag att vi var som USA. Ett språk , ett rättssystem och en stark känsla för amerikanismer som överskuggar ursprungsidentiteten.

Som Europe´är jag ytterligt trött på stolta nationella rörelser, de blir oftast bara till en provinsiell byfåneri. En dryg fransos eller en arrogant britt. The list goes on.
Låt oss jobba för ett smart och tolerant europa istället. Något annat val har vi föresten inte.

Lite OT blev det. ....
Senast redigerad av Opaque 2009-04-30 kl. 00:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in