2009-04-29, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Albaniensson
Det är bara för att albanska religiösa grupper inte minglar med varandra, även om de lever i harmoni.
Det är lite av en myt faktiskt. jag har 40% katoliker i släkten samt som jag har ca 60% muslimer. I Albanien minglar vi rätt så rejält. Religionsutövande krockar inte med kärlek i Albanien.
Senast redigerad av IliricumSacrum 2009-04-29 kl. 12:39.
Citera
2009-04-29, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kes
Albanien har alltså sökt om att få bli medlem i EU. Hur tror ni detta kommer påverka Balkan/Albanien, är de bra eller dåligt för Albanien att ansöka om ett EU medlemskap? När tror ni att Albanien blir medlemar?

Snarare, hur påverkar det oss här hemma? Vad mer måste vi skära ner på för att ha råd med eu avgiften och doneringar till uländer?
Citera
2009-04-29, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nahtoroun
Snarare, hur påverkar det oss här hemma? Vad mer måste vi skära ner på för att ha råd med eu avgiften och doneringar till uländer?
Länder utvecklas, det är en satsning inför framtiden. Du som "realist" borde vara glad över faktumet om att albanerna är ett steg närmre till att flytta tillbaks.
Citera
2009-04-29, 13:29
Medlem
Ska albanerna vara redo för ett EU-inträde inom 10 år så måste det ske ett mirakel. En stor del av deras BNP är blodspengar och det är väll inte konstigt att Albaniens ekonomi fortsätter att växa trots finanskrisen då drog-, vapen- och människohandeln inte är konjuktursberoende.

För ett tag sen var jag intresserad av att semestra i Albanien mycket tack vare att det är billigt och kustlinjen ska tydligen vara makalös men en arbetskamrat från Kosovo avrådde mej från att åka på grund av den extrema kriminaliteten som råder i landet. Eftersom han själv är bosatt i rika "Norden" så är även han en måltavla trots att dom är landsmän så ingen blir tydligen skonad i det landet. Att tex åka taxi är ett stort NEJ och särskilt inte med någon som gärna vill ha en som passagerare.

För tionde gången, nej jag är inte serb eller ens har rötter till balkan men jag varit i Serbien ett par gånger och har alltid blivit väl behandlad. Serbien är precis som övriga balkan (förrutom Kroatien) rätt fattigt, korrumperat och hög kriminalitet men av någon anledning ignorerar dom serbiska kriminella övriga européer, det ligger inte i deras natur att kidnappa eller rånmörda turister liksom...
Citera
2009-04-29, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Ska albanerna vara redo för ett EU-inträde inom 10 år så måste det ske ett mirakel. En stor del av deras BNP är blodspengar och det är väll inte konstigt att Albaniens ekonomi fortsätter att växa trots finanskrisen då drog-, vapen- och människohandeln inte är konjuktursberoende.

För ett tag sen var jag intresserad av att semestra i Albanien mycket tack vare att det är billigt och kustlinjen ska tydligen vara makalös men en arbetskamrat från Kosovo avrådde mej från att åka på grund av den extrema kriminaliteten som råder i landet. Eftersom han själv är bosatt i rika "Norden" så är även han en måltavla trots att dom är landsmän så ingen blir tydligen skonad i det landet. Att tex åka taxi är ett stort NEJ och särskilt inte med någon som gärna vill ha en som passagerare.

För tionde gången, nej jag är inte serb eller ens har rötter till balkan men jag varit i Serbien ett par gånger och har alltid blivit väl behandlad. Serbien är precis som övriga balkan (förrutom Kroatien) rätt fattigt, korrumperat och hög kriminalitet men av någon anledning ignorerar dom serbiska kriminella övriga européer, det ligger inte i deras natur att kidnappa eller rånmörda turister liksom...
Du kommer inte långt med lögner...

http://www.sr.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2948&grupp=5018&artikel=2 070923

Citat från artickeln.
"Utan att överdriva en milimeter kan jag inget annat göra än att ranka Albanerna som Europas absolut gästvänligaste folk."

"Och innan vi glider vidare mot den Albanska kusten i buss, som vår nyfunne vän Blerim skyndar sig att betala, så har vi även fått ett telefonnummer till en Albansk familj där vi får sova om något skulle gå snett."

"Vad säger svenskarna om Albanien? Erica, Om jag trots allt visumkrångel skulle lyckas resa till Sverige någon gång, skulle svenskarna visa mig Sverige då som jag visar dig Albanien, tror du?"

Tycker du att gästvänligheten är för mycket? Ja då ska du undvika byarna för där går gästvänligheten i verklig överdrift.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=682408
Senast redigerad av IliricumSacrum 2009-04-29 kl. 13:46.
Citera
2009-04-29, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kd-mormoni
Hur gick det på geografilektionerna?

Man pratar ju om att Turkiet är en tänkbar kandidat men varför inte Iran, Irak?
Citera
2009-04-29, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen

De ligger inte i Europa...
Citera
2009-04-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IliricumSacrum
Du kommer inte långt med lögner...

http://www.sr.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2948&grupp=5018&artikel=2 070923

Citat från artickeln.
"Utan att överdriva en milimeter kan jag inget annat göra än att ranka Albanerna som Europas absolut gästvänligaste folk."

"Och innan vi glider vidare mot den Albanska kusten i buss, som vår nyfunne vän Blerim skyndar sig att betala, så har vi även fått ett telefonnummer till en Albansk familj där vi får sova om något skulle gå snett."

"Vad säger svenskarna om Albanien? Erica, Om jag trots allt visumkrångel skulle lyckas resa till Sverige någon gång, skulle svenskarna visa mig Sverige då som jag visar dig Albanien, tror du?"

Tycker du att gästvänligheten är för mycket? Ja då ska du undvika byarna för där går gästvänligheten i verklig överdrift.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=682408

Jag får väll ge Albanien en chans nästa gång jag åker till balkan men om jag kommer tillbaks hem till Sverige i en liksäck utan njurar, hjärta och och lever så ska jag testamentera all min förmögenhet till personerna som lyckas spåra och jaga ner er albaner som hänger på flashback för att ni lyckades övertala mej.
Citera
2009-04-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Du skojar?
Citera
2009-04-29, 14:33
Medlem
Mr_benis avatar
Citat:

det är ren skitsnack trevligare folk hittar du ej. alla icke albaner som har vatt i albanien säger samma sak. gästvänliga o trevliga.

Visit albania.

http://www.youtube.com/watch?v=VR-dDsg5h6M
Citera
2009-04-29, 14:37
Medlem
Mr_benis avatar
Citat:
Jag får väll ge Albanien en chans nästa gång jag åker till balkan men om jag kommer tillbaks hem till Sverige i en liksäck utan njurar, hjärta och och lever så ska jag testamentera all min förmögenhet till personerna som lyckas spåra och jaga ner er albaner som hänger på flashback för att ni lyckades övertala mej.

E du ute efter sol bad så dra till Vlora och saranda. är du i saranda så dra till Ksamili om dagarna otroligt vacker kust samt vatten,
Citera
2009-04-29, 14:52
Bannlyst
Citat:
Du är rolig du. Skriv ett Pm när du kommit tillbaks så får vi se vad du har att säga sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in