2009-04-28, 14:02
Medlem
Phormeuss avatar
Har lite funderingar angående att köpa/renovera/sälja möbler på exempelvis blocket.
Tänkte att man köper in lite slitna möbler som behöver slipas och lackas/målas om, sen kan man sälja dessa till ett litet högre pris.
Snackar nu inte om ockerpriser.
Är intresserad utav just detta och att kanske designa något eget för att sedan tillverka och sälja.
Inte antikviteter utan "vanliga" trämöbler.

Är det en någorlunda lönsam hobby?
Har tillräckligt med fritid för att göra det och jag pallar helt enkelt inte sitta framför datorn och surfa bort mitt liv.
Vill hellre göra något kreativt som jag trivs med.
Lönen per timme lär inte vara mycket, men att dra in någon/några tusenlappar på detta i månaden bör ju inte vara omöjligt?
Speciellt om man sedan får kunskap om vad som säljer eller inte.

Ex. köpa in några slitna stolar för ca 200 kr, slipa och lacka om för ca 100 kr = 300 kr totalt.
Lägga ut dom för 700 kr och hoppas på det bästa och att sätta ett acceptpris på 500 kr = 200-400 kronors förtjänst på ca 8 h.
Även lägga ut flera möbler samtidigt så man inte har en massa i annonskostnad.

Dom flesta verktygen har jag, men jag tänkte köpa lite penslar, sandpapper och en Dremel Multi + färger/oljor vid behov.

Frågor/synpunkter på det hela?
Eller förslag på möbler som det kan vara värt att kika på?
Tänkte i nuläget på stolar, bord, piedestaler, kistor m.m.
Citera
2009-04-28, 15:50
Medlem
jag tror inte på det

renovera kristallkronor och så kan dock gå
Citera
2009-04-28, 16:39
Medlem
b0gfettos avatar
Det brukar ju finnas överallt där kommunen säljer och sysselsätter ungdomar med att renovera möbler som säljs på överskottsmarknaden, samt secondhandbutiker.

Sätt ut lappar om att du kör folks saker till tippen om du får behålla det du vill? Då får du möblerna gratis och slänger helt enkelt det du inte tycker är värt att piffa upp.
Citera
2009-04-28, 17:21
Medlem
nazipoliss avatar
en ny möbel kostar ingenting idag och på tippen ligger en hel drös med helt fungerande möbler som ingen vill ha, soffor säljs på blocket för 500 kr. lär dig slipa/lacka parkettgolv, där finns grova pengar att tjäna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in