Citat:
Ursprungligen postat av -Prussiluskan-
Berätta gärna lite mer om Luciafördraget.
Det stod klart i slutet av åttiotalet att svensk immigrationspolitik hade gått åt skogen. För att undvika samhälleliga problem tog s och ströp all invandring förutom konventionsflyktingar. Detta skedde på lucia -89, därav namnet. Iden var att ge samhället en chans att återhämta sig då invandrarna ej kom in i samhället samt att alla problem med våldtäkter, bidragsberoende och liknande redan då stod klart för alla.
Detta drev fp och Bengt Westerberg till ursinne. När borgarna vann valet -90 så tvingade Bengt Westerberg regeringen att ta bort alla restriktioner på flyktinginvandringen och anhöriginvandringen. Detta skedde samtidigt som svensk ekonomi genomgick sin största systemkollaps sedan tjugotalet. Mitt under den svenska nittiotalsdepressionen plockade vi alltså in hundratusentals människor från hela världen. Så gott som alla gick rakt ut i långtidsarbetslöshet. Detta är huvudanledningen till att alla svenska kriminella gäng (OG, Naserligan, syrianska gangsters etc) uppstod och att hela svenska städer (Landskrona) fick de problem de har idag. Varken Westerberg eller fp vägrar erkänna att de gjorde fel. De stödjer det fortfarande.