2009-04-28, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Consentido
Dessvärre har man inget annat val än att betala skatt..
Men hade jag fått välja hade fan inte en enda jävla krona gått till er parasiter..

Du kan jobba svart och gå på soc, a-kassa eller förtidspension samtidigt. Du kan bli kriminell. Det finns många möjligheter att slippa betala skatt.
Citera
2009-04-28, 15:07
Bannlyst
http://sydsvenskan.se/sverige/article428657/Forsta-turen-tillbaka-till-Bagdad-.html

Citat:
– Och jag har tröttnat på att inte hitta någon vettig försörjning i Sverige. Jag tycker verkligen om Sverige, men av de tio år jag bott här har jag varit utan jobb minst halva tiden trots att jag hoppat på alla möjligheter som dykt upp. Så kan man inte ha det. Nu hoppas jag bara att vi till en början kan hitta en fungerande bostad.

Hur vanligt tror ni detta scenario är bland tiotusentals invandrare?

Detta skiter ju sossarna i och kommer med massa jävla lögner vi behöver mer och man ska underlätta regler för att komma hit!

De som åker ner och vill bygga upp landet ska dock ha hall heder för det för att de gått på rödingarnas jävla lögner!
Citera
2009-04-28, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahtoroun

– Vi vill bredda begreppet inre väpnad konflikt. Med en breddad tolkning skulle vi få helt andra siffror när det gäller hur många irakier och afghaner som får stanna i Sverige, säger Magdalena Streijffert (S).

Det här var det sjukaste jag läst på länge. De vill alltså bredda tolkningen av de skäl som ger "flyktingar" rätt att stanna i Sverige eftersom det skulle leda till en mycket större mängd nya irakier och afganer varje år i Sverige?! -Ja, vilken bra idé, vi tar in mångdubbelt mer människor från två av jordens värsta rövhål och mest problematiska och primitiva folkgrupper.
Citera
2009-04-28, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det här var det sjukaste jag läst på länge. De vill alltså bredda tolkningen av de skäl som ger "flyktingar" rätt att stanna i Sverige eftersom det skulle leda till en mycket större mängd nya irakier och afganer varje år i Sverige?! -Ja, vilken bra idé, vi tar in mångdubbelt mer människor från två av jordens värsta rövhål och mest problematiska och primitiva folkgrupper.

Men det jag blir så förbannad på är när man i dessa artiklar, ja då låter migration så jävla bra

Men var och varannan vecka på SVT får man se sverigerasisten Anders Lago gnälla kommuner inte tar emot!

Vad fan vill de bevisa och uppnå?

Är det värt ta in tiotusentals för vad? Att skryta för omvärlden som inte förstår hur vi klarar detta?
Citera
2009-04-28, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av atham
Ok låt oss antaga att du är seriös. Men du måste utveckla. På vilket sätt gör vi svenskar saken värre? Vilken "sak" för den delen? Segregationen?
Och sen förstår jag inte varför jag måste åka till Afrika och svälta mig själv innan jag kan ha en åsikt om att invadringen i Sverige måste ses över. Du kanske kan hålla med om att situationen idag är ohållbar.

Vilket sätt ni gör det värre? Men kolla samhället hur det ser ut? Behöver jag säga mer, det är ert ansvar om blattarnas beteende och utveckling i samhället.

Ni måste ta vara på blattarna, gör ni inte det så blir det motsatsen som ni märkt. Rosengård bra exempel dom visar sitt missnöje hur ni behandlat dom.

Ni gör inget, ni säger ni betalar skatt åt parasiter fram o tillbaks, passar det inte så skit i det. Ingen tvingar någon till något, det är fritt land, vi lever i demokrati.

Ja åk till afrika och svält, du har det bättre här än där.
Citera
2009-04-28, 16:04
Bannlyst
Araber bli snart lika mycket hatade som judar på WW2.

Jag har inget emot judar och svarta som är ca 25+.

Varför ska araber göra som dom göra. Och varför gör ingen kines eller dansk/finsk eller tysk som araber gör?
Citera
2009-04-28, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Araber bli snart lika mycket hatade som judar på WW2.

Jag har inget emot judar och svarta som är ca 25+.

Varför ska araber göra som dom göra. Och varför gör ingen kines eller dansk/finsk eller tysk som araber gör?
Vem hatar inte judar?
Citera
2009-04-28, 16:24
Medlem
sadims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakademus
Vem hatar inte judar?

Om man är tvungen att välja mellan pest och kolera, så väljer jag det som ynglar av sig minst. Araber/muslimer vinner därmed kampen om vem som är mest illa omtyckt.
Citera
2009-04-28, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sadim
Om man är tvungen att välja mellan pest och kolera, så väljer jag det som ynglar av sig minst. Araber/muslimer vinner därmed kampen om vem som är mest illa omtyckt.
Det är judar som är störta hotet mot jorden, dom styr och ställer med sina banan näsor. Vänta och se..
Det roliga är att nazzarna i sverige håller med om denna synpunkt.
Citera
2009-04-28, 16:50
Bannlyst
Citat:
Du kan jobba svart och gå på soc, a-kassa eller förtidspension samtidigt. Du kan bli kriminell. Det finns många möjligheter att slippa betala skatt.

Hela min poäng var inte att rämna systemet, snarare tvärt om..
Jag vill bidraga till välfärden, men UTAN att alla ens pengar läggs på parasiterna som bara spottar tillbaka..

Hur fan tror du Sverige kommer se ut om alla skulle göra som du föreslog..

Herregud, inte konstigt att landet går mot en säker undergång..
Får verkligen hoppas att det bara var rent påhitt!
Citera
2009-04-28, 16:59
Medlem
Olaus Magnuss avatar
Citat:
Du har rätt utom i sista stycket där du har helt fel.
Så du är av uppfattningen att borgerliga politiker i det här landet alla är liberaler, som bara låtsas och mörkar, när de rent faktiskt positionerar sig väldigt nära socialdemokraterna? Den nuvarande moderatordföranden har ju dragit sitt parti ordentligt vänsterut, jämfört med Bo Lundgrens moderater. Men det är alltså en väl uttänkt, hemlig konspiration som alla borgerliga politiker är införstådda med, men som deras väljare är ovetande om? Eller är de borgerliga väljarna egentligen liberala också, fast de röstar på partier som både säger sig vara för, och agerar för, den intervetionistiska högskattestaten?

Jag förstår verkligen inte vad du menar. Ta Bengt Westerberg som exempel - han var borgerlig partiordförande och minister i Bildtregeringen. Han har alltid agerat som en sossigare sosse än sossarna själva, men det är alltså bara en rökridå? Han ska då vara nyliberal egentligen, men jävligt bra på att skådespela?

Du kan väl vara vänlig och utveckla ditt mycket korta och kategoriska uttalande ovan, samt vilket stöd du har för den uppfattningen.
Citera
2009-04-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olaus Magnus
Så du är av uppfattningen att borgerliga politiker i det här landet alla är liberaler, som bara låtsas och mörkar, när de rent faktiskt positionerar sig väldigt nära socialdemokraterna? Den nuvarande moderatordföranden har ju dragit sitt parti ordentligt vänsterut, jämfört med Bo Lundgrens moderater. Men det är alltså en väl uttänkt, hemlig konspiration som alla borgerliga politiker är införstådda med, men som deras väljare är ovetande om? Eller är de borgerliga väljarna egentligen liberala också, fast de röstar på partier som både säger sig vara för, och agerar för, den intervetionistiska högskattestaten?

Jag förstår verkligen inte vad du menar. Ta Bengt Westerberg som exempel - han var borgerlig partiordförande och minister i Bildtregeringen. Han har alltid agerat som en sossigare sosse än sossarna själva, men det är alltså bara en rökridå? Han ska då vara nyliberal egentligen, men jävligt bra på att skådespela?

Du kan väl vara vänlig och utveckla ditt mycket korta och kategoriska uttalande ovan, samt vilket stöd du har för den uppfattningen.

De "borgerliga" är inte på något sätt för ett välfärdssamhälle för svenskar. De monterar ner välfärden och säljer ut statens tillgångar. De har en ny strategi då den gamla skattesänkarjihadismen uppenbarligen inte fungerade. Det handlar nog bara om att sno röster och vad skall deras "liberala" väljare rösta på som alternativ menar du, ett mikroskopiskt gäng muppar som KLP? Westerberg företräder dessutom den så kallade "socialliberala" traditionen som i grunden mest verkar handla om kulturmarxistiska kärnfrågor som negergullande, feminism och HBT.

Vem bryr sig förresten om "liberal" eller "borgerlig"politik och sånt egentligen? Det är inte det saken handlar om idag. Idag finns det egentligen bara två relevanta politiska huvudriktningar och det är för eller emot svenskarna, de vita folken och den västerländska civilisationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in