2009-04-28, 01:09
Bannlyst
Såg att dom har 3.4% effektiv ränta så funderar att byta bank. Någon som har erfarenhet utav denna bank?
Citera
2009-05-13, 20:07
Medlem
Rekommenderas

Jag är relativt ny kund hos Sevenday, men hittills har jag bara positivt att säga. Snabb respons och smidigt att öppna konto.
Citera
2009-05-13, 22:36
Medlem
lexitos avatar
Intressant. Samarbetar de med någon storbank? Aldrig hört talats om dom. Har dom inte råd med marknadsföring eller?

Att låna ut 300k utan säkerhet till folk... låter som en tät bank. Men vilken bank eller institut ligger bakom?
Citera
2009-05-13, 23:00
Medlem
forkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexito
Intressant. Samarbetar de med någon storbank? Aldrig hört talats om dom. Har dom inte råd med marknadsföring eller?

Att låna ut 300k utan säkerhet till folk... låter som en tät bank. Men vilken bank eller institut ligger bakom?

SevenDay är en relativt ny bank men de har kommit igång med lite marknadsföring åtminstone här där jag bor.

Har ingen av erfarenhet utav banken i sig egentligen förutom VDn som jag tycker är kompetent och det är definitivt ett seriöst företag (blev lite smygreklam men vafan.. :P).
Citera
2010-04-23, 17:58
Medlem
dBlock1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forkarn
SevenDay är en relativt ny bank men de har kommit igång med lite marknadsföring åtminstone här där jag bor.

Har ingen av erfarenhet utav banken i sig egentligen förutom VDn som jag tycker är kompetent och det är definitivt ett seriöst företag (blev lite smygreklam men vafan.. :P).

Är den bra ?
Citera
2010-04-23, 19:21
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dBlock1
Är den bra ?

Nu är räntan nere på 2%, som hos de flesta övriga nischbankerna.

Min favorit i nischbankgenren är Marginalen, fast jag skaffade faktiskt ett konto hos SevenDay också när de konkurrerade med den högre räntan.
Citera
2010-04-23, 22:22
Medlem
Maskinoppvasks avatar
Jag har pengar där och är fullt nöjd. Har inte hittat något att klaga på än så länge annat än att dom sänkte räntan. Å andra sidan gjorde alla andra det med och Sevenday meddelade i god tid att de skulle göra så, så what the hell..
Citera
2010-04-27, 20:28
Medlem
Jag hade mina sparpengar där från 2009-08-28 till 2010-04-01, har fungerat fin fint. Dock har ja bytt till marginalen nu då dem ger 3% i ränta (vid > 250 000 kr).
Citera
2010-04-28, 03:56
Medlem
dBlock1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warpi
Jag hade mina sparpengar där från 2009-08-28 till 2010-04-01, har fungerat fin fint. Dock har ja bytt till marginalen nu då dem ger 3% i ränta (vid > 250 000 kr).

jaha okej !
Vet någon om man får bestämma räntan själv när man tar ett lån eller är det så att den är rörlig ?
Citera
2010-04-28, 07:57
Medlem
Maskinoppvasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dBlock1
jaha okej !
Vet någon om man får bestämma räntan själv när man tar ett lån eller är det så att den är rörlig ?
Nej du får helt själv bestämma vad du vill ha för ränta när du tar ett lån, 0% är ett populärt val..
Banken bestämmer räntan, men beroende på vad du lånar är det självfallet förhandlingsbart. Huslån är möjligt att pressa räntan på genom att ställa banker mot varandra, 5000 spänn till en ny tv kan du glömma att få ett bra lån på.
Citera
2010-10-01, 18:39
Medlem
Det finns inte så mycket info och användarfeedback om sevenday, här är mitt bidrag.
Har satt in pengar månadsvis i ca 1 år. Häromdagen gjorde jag ett större uttag(för mig iaf) (>100k). Det gick väldigt smidigt. Pengarna kom fram redan dagen efter
Citera
2010-10-01, 19:29
Medlem
albertas avatar
Sevenday har alltid funkat smidigt. Det går snabbt att ta ut pengar om man behöver. Autogiro funkar. Man kan också göra en extra autogirouttagning genom sevenday (alltså dra pengar från ett annat konto och få in pengarna på sevenday) vilket jag inte sett på så många andra konton

/
alberta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här