2009-04-27, 22:34
Medlem
Har en sak som jag stört mig på i ungefär 8 år skulle jag tro, dags att få svar på frågan : )

Det var som så att jag och en kompis satt i skolans datorsal som min kompis hade full tillåtelse att vara i. Han hade ett access-kort och det fanns inga angivna "öppettider" som sådant. Inget som varken han eller jag blivit informerade om i alla fall.

Så vi satt där en dag till en bra bit över 20.00 tills securitas kommer och ber om våra id-kort och skickar hem oss. Sedan skickar skolan ut en räkning till oss båda på ungefär 500 kr vardera.

Var lite för mesiga på den tiden för att bestrida och ha oss så vi betalde båda två. Men tror absolut inte att de hade rätt att kräva oss på det.

Vad säger ni?
Citera
2009-04-27, 22:35
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkelmanen
Har en sak som jag stört mig på i ungefär 8 år skulle jag tro, dags att få svar på frågan : )

Det var som så att jag och en kompis satt i skolans datorsal som min kompis hade full tillåtelse att vara i. Han hade ett access-kort och det fanns inga angivna "öppettider" som sådant. Inget som varken han eller jag blivit informerade om i alla fall.

Så vi satt där en dag till en bra bit över 20.00 tills securitas kommer och ber om våra id-kort och skickar hem oss. Sedan skickar skolan ut en räkning till oss båda på ungefär 500 kr vardera.

Var lite för mesiga på den tiden för att bestrida och ha oss så vi betalde båda två. Men tror absolut inte att de hade rätt att kräva oss på det.

Vad säger ni?

Självklart skulle ni inte ha behövt betala för det här....
Citera
2009-04-27, 22:37
Medlem
micaeles avatar
Inte mycket att göra åt om det nu var åtta år sedan, men självklart hade ni inte behövt betala en sådan avgift för något ni inte hade blivit informerade om.
Skicka en räkning till skolan för framtida psykiska men och se vad som händer.
Citera
2009-04-27, 22:41
Medlem
Kan man på något vis kräva att de hittar ärendet i sina gamla arkiv och gör rätt för sig. Enda jag minns är namnet på biträdande rektor vid tillfället.
Citera
2009-04-27, 22:44
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Kan man på något vis kräva att de hittar ärendet i sina gamla arkiv och gör rätt för sig. Enda jag minns är namnet på biträdande rektor vid tillfället.
Troligtvis inte. Eftersom ni betalade utan att klaga så är det att anse som godkännande. Det har dessutom passerat åtta långa år, så det vore nästan skrattretande att försöka sig på något nu. För 1000 pix?
Citera
2009-04-27, 22:45
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:

GLÖM det NU. För gammalt och för lite pengar. Godkänt, betalt och klart.

Gräv ner skiten och gå vidare!!!!
Citera
2009-04-27, 22:49
Medlem
Kom igen va, 1000 spänn är fan mycket pengar! Ligger inte långt härifrån den skolan, kanske borde vara på sin plats att stjäla något, sälja det och ge till välgörenhet.... aja... får väl svälja den här med... men om tillfället dyker upp så. Tack för svaren!
Citera
2009-04-27, 22:56
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Kom igen va, 1000 spänn är fan mycket pengar! Ligger inte långt härifrån den skolan, kanske borde vara på sin plats att stjäla något, sälja det och ge till välgörenhet.... aja... får väl svälja den här med... men om tillfället dyker upp så. Tack för svaren!

Slutade du gymnasiet för 8 år sen och fortfarande tycker att 1000 spänn
är mycket pengar?

Verkar som om du borde återbetala hela kostnaden för utbildningen eftersom
du kastat den i sjön.....
Citera
2009-04-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Slutade du gymnasiet för 8 år sen och fortfarande tycker att 1000 spänn
är mycket pengar?

Verkar som om du borde återbetala hela kostnaden för utbildningen eftersom
du kastat den i sjön.....

Du kanske borde testa leva under lite andra förhållanden. 1000 kr är svinmycket.
Citera
2009-04-27, 23:06
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Du kanske borde testa leva under lite andra förhållanden. 1000 kr är svinmycket.
Åtta år efter förmodad fullgjord utbildning, arbetslös, fattig och bidragstagande? Det finns lättare sätt att få tag i tusen kronor än detta.
Citera
2009-04-27, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Åtta år efter förmodad fullgjord utbildning, arbetslös, fattig och bidragstagande? Det finns lättare sätt att få tag i tusen kronor än detta.

Källa på det?
Citera
2009-04-27, 23:16
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Källa på det?
Att det finns lättare sätt att få tag i tusen kronor till helgen? Det kan du lita på! Kolla in brottsforumen och inspireras!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in