2009-04-27, 22:33
Medlem
silentsirens avatar
Jag har en rullmaskin av märket John Silver. Det är en sådan variant med valsar och ett band som löper runt dessa, man "laddar" den med rullpapper och lösa filter. Alltså INTE en laddmaskin för färdiga filterhylsor.

Så till problemet: Ibland men inte alltid, så blir pappret fel med resultatet att ciggaretten blir väldigt smal och hård i ena änden och/eller väldigt lös i den andra. Det är alltså pappersvarvets hårdhet runt fyllningen jag pratar om och inte hur hårt tobaken är packad, även om en hårdare packning blir en bieffekt då pappret dras åt för mycket

Min analys är att problemet uppstår när bandet runt valsarna av någon anledning kommer ojämt?

Vad gör jag för fel? Jag ser alltid till att packa tobaken jämt, sätter alltid i pappret rakt.

OM någon sitter på ett magiskt knep så är detta rätta läget att komma med det

Säg inte att jag ska lära mig rulla för hand, jag har försökt

Och filterhylsor är inget alternativ eftersom jag bara röker cigg gjorda på det blåa (tunna) rizzla pappret, tycker inte om när man känner papperssmak.
Citera
2009-04-27, 22:35
Medlem
micaeles avatar
Jag brukar också använda denna lilla valsmaskin och har mig veterligen sällan haft några problem med att få pinnarna raka och fina. Mular man i rätt mängd tobak (eller annat...) och drar runt papperet med två fingrar (en på vardera sida) kan väl inget gå fel?
Citera
2009-04-27, 22:36
Medlem
2looses avatar
Tyvärr. Men jag måste säga de.
Lär dig rulla för hand, de måste du bara göra! Sätt dig bara en timme o lär dig! de e en speciel känsla o rulla en cigg själv.

Men i vilket fall som helst, du menar en sån som man "trycker ner tobaken på pappret mellan 2 pinnar under bandet? Tycker inte de ska va specielt svårt, men känsla kommer med tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in