• 2
  • 3
2012-08-17, 08:19
Medlem
Sicilias avatar
Någon skulle ju banne mig sammanställa dePauls alla recept i en samling och ge ut (till medlemmar på FB).
Citera
2012-08-21, 12:08
Medlem
SemperTergos avatar
Jag gjorde en variant på ceasarsallad med kallrökt sidfläsk i tärningar istf. kyckling.
I det fett som blev efter att jag stekt fläsket, stekte jag brödtärningar (från vanlig formfranska) ganska hårt. Blev och såg väldigt rustikt ut!
Romansallad på ett stort fat, toppa med det ganska hårt stekta fläsket, brödtärningar och en hemmaslagen ceasardressing vid sidan av att doseras av var och en! Mums mums
Citera
2012-08-21, 13:15
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SemperTergo
Jag gjorde en variant på ceasarsallad med kallrökt sidfläsk i tärningar istf. kyckling.
I det fett som blev efter att jag stekt fläsket, stekte jag brödtärningar (från vanlig formfranska) ganska hårt. Blev och såg väldigt rustikt ut!
Romansallad på ett stort fat, toppa med det ganska hårt stekta fläsket, brödtärningar och en hemmaslagen ceasardressing vid sidan av att doseras av var och en! Mums mums
Ja, det är ett vanligt knep. Brukar som sagt bli gott .

Olika typer av fett ger förstås olika smaksensationer. Dock är inte smaken det enda som skiljer sig. Också konsistensen blir annorlunda om man steker med olja, ister, renderad talg, smör eller (Gud förbjude) margarin.

Jag är rätt förtjust i blandningen mellan ister och smör. Det ger en mycket komplex smak med både lite sötma och kanonfin yta.

~Paul~
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in