2009-04-27, 19:34
Medlem
pdLs avatar
Sitter i en sits där jag antingen behöver plugga upp ca 600 gymnasiepoäng för att komma in på min utbildning (krävs mvg i princip allt), eller lägga energin på högskoleprovet. Vad är att föredra? Med tanke på att jag måste prestera mvg i allt om jag läser upp, kanske de är lättare att fokusera på HP? Jag har aldrig gjort HP innan så jag vet inte vad som väntar direkt. Era tankar kring detta är högst uppskattade!

-hasse
Citera
2009-04-27, 19:45
Medlem
Gender-Benders avatar
Hur gammal är du, vad skall du läsa och vilka är kursern? Bra att ha svar på det först.
Citera
2009-04-27, 19:54
Medlem
testa att göra hp hemma, känner du att du har goda möjligheter så satsa enbart på det med viss risk att få vänta något halvår extra. Är du mån om att börja snarast kanske du borde gardera dig med betygen. Vad behöver du för resultat?
Citera
2009-04-27, 19:57
Medlem
BoyyyBoys avatar
Det är sällan bra att satsa på ett kort. I detta fall är det ju inte så att du måste göra det heller. Du kan ju påbörja att läsa upp de 600-700 poängen för att medan du gör detta förbereda dig för högskoleprovet.

Men om du nu känner att du måste välja något av dem, så tycker jag att du skall ta det säkra kortet och läsa upp poängen. För om du sitter där om 1,5-2 år och inte kommit någon vart med högskoleprovet kommer det inte kännas bra alls.

Det är absolut ingen panik med livet och att börja högskolan, men möjligen att du ska se andra vägar att vandra också. För jag vet vilket tunnelseende man kan ha angående detta. "Det finns bara den skolan på hela planeten jag vill gå på!". Men så är det inte. Det finns alltid andra vägar att vandra. Det är bara en fråga hur man tar sig över hindret. Istället för att läsa upp betyg i 2 år kanske du bör välja en skola med lägre intag osv. Eller möjligen börja plocka ihop en egen kandidatexamen istället för att gå ett redan utstakat program.
Senast redigerad av BoyyyBoy 2009-04-27 kl. 20:03.
Citera
2009-04-27, 21:40
Medlem
Kör all in o satsa på båda. Annars testa gör HK provet o se vart du hamnar, går det åt skogen så finns det bara en väg kvar att gå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in