• 1
  • 2
2009-06-24, 17:08
Medlem
aemkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red/Grey
Det där är bara själva adaptern, sedan måste man köpa kabel till. Eller måste och måste, det går väl att gafftejpa macen på baksidan av TV'n med, men det är ju kanske inte optimalt...

Haha jag tänkte väl! Något dumförklarad blev man väl, men får skylla på att jag inte är allt för teknisk av mig
2009-06-24, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aerials
Hej, har en macbook air och skulle vilja koppla den till tvn via en HDMI kabel - vilka kablar behöver jag för att göra detta? Jag har redan en HDMI - HDMI kabel, och en DVI - HDMI men det är som sagt bara en mini display port och en USB port på datorn.
Tack på förhand!

Jag kör Mini DisplayPort-DVI och sen DVI-DVI med en DVI-HDMI adapter in i TVn. Jag har en Philips 8404H och kör tvns maxupplösning på tvn helt utan problem och utan extra program på datorn. Du ska inte köra skärmdubblering utan kör bocka av det så funkar allt hur fint somhelst, nu har jag full-hd tv och jag vet inte hur du själv kör. Men har du full-hd så är detta en finfin lösning.
2009-06-24, 22:44
Medlem
sirVandalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psivnert
Jag kör Mini DisplayPort-DVI och sen DVI-DVI med en DVI-HDMI adapter in i TVn. Jag har en Philips 8404H och kör tvns maxupplösning på tvn helt utan problem och utan extra program på datorn. Du ska inte köra skärmdubblering utan kör bocka av det så funkar allt hur fint somhelst, nu har jag full-hd tv och jag vet inte hur du själv kör. Men har du full-hd så är detta en finfin lösning.
aemkei: Det där är helt klart värt att prova, jag kör med skärmdubblering på och du hörde ju hur bra det funkade för mig
2013-03-27, 19:39
Medlem
SC4RECR0Ws avatar
Bumpar lite.

Är nog väldigt oteknisk för jag förstår inte hälften av vad som skrivits här i tråden.
Jag har hur som helst en macbook air (senaste modellen om det nu spelar roll) och en Philips 42" LCD-TV.
Vad behöver jag för att koppla ihop dom så jag kan se på film, spela musik i tvn?
2013-03-27, 19:42
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC4RECR0W
Bumpar lite.

Är nog väldigt oteknisk för jag förstår inte hälften av vad som skrivits här i tråden.
Jag har hur som helst en macbook air (senaste modellen om det nu spelar roll) och en Philips 42" LCD-TV.
Vad behöver jag för att koppla ihop dom så jag kan se på film, spela musik i tvn?

Vi har en nyare tråd om detta. Kasta ett öga i den istället: https://www.flashback.org/t997673

Denna tråd är lite väl gammal.
Tråd låst.
/mod.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här