2009-04-27, 16:32
Medlem
suckmydecks avatar
Jag kan inte f ut en CD-skiva ur min MacBook (den vanliga vita) . Problemet uppstod efter datorn legat upp&ner och skumpat runt lite i en ryggsck. Nr jag trycker p utmatningsknappen p tangentbordet hnder ingenting. ppnar jag DVD-spelaren och trycker p eject dr str det bara "skivan som stds r inte tillgnglig".

Det brukar ju finnas som ett litet hl p datorer och andra spelare dr man kan trycka in en nl eller nt fr att mata ut en skiva men kan inte hitta ngot motsvarande p min dator...

Kan ngon hjlpa till?
Citera
2009-04-27, 16:45
Medlem
glen-tourrays avatar
Starta om datorn, hll in musknappen och ngra sekunder efter du hrt startljudet s slpper du. Skiva ut - done!
Citera
2009-04-27, 17:58
Medlem
melus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glen-tourray
Starta om datorn, hll in musknappen och ngra sekunder efter du hrt startljudet s slpper du. Skiva ut - done!

Detta fungerade fr mig.
Citera
2009-04-27, 18:03
Bannlyst
Om inte musknappen fungerar s finns det ett lite mer avancerad ingrepp..
Fr frsiktigt in en smal platt mejsel och knn efter skivan. Placera mejseln s att du hller fast skivan och starta sen datorn. Du kommer knna hur det rycker lite i mejseln men r du bestmd s hller du skivan still. Tre gnger kommer den frska f spinn p skivan, sen matas den ut.
Citera
2009-04-27, 23:20
Medlem
suckmydecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glen-tourray

frskte detta men det funkade inte tyvrr. datorn frskte lsa skivan flera ggr men ut kom den inte. ska prova det mer avancerade sttet s fort jag har tillgng till en mejsel

om det inte funkar fr jag terkomma, tack fr tipsen!
Citera
2009-04-28, 13:21
Medlem
melus avatar
Lycka till!
Citera
2009-04-28, 15:27
Medlem
suckmydecks avatar
fortsatte testa att starta om och hlla in musknappen och tillslut fungerade det!
hade slppt den lite fr tidigt innan tror jag. tack!

trden kan stngas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in