2009-04-27, 13:12
Medlem
Octavianuss avatar
Det är så att jag ska åka bort en månad i sommar och tänkte då hyra ut lägenheten (som är en hyresrätt) i andra hand svart.
Vad tänka på vid uthyrning till okända personer. Vi kommer troligen inte ha möjlighet att träffa de som ska bo här då de bor utomlands, men ska hit och opereras och behöver en lägenhet efter det, för att friskna till.
Jag tänkte be om en månadshyra extra i deposition, lite som säkerhet. De är beredda att betala nu redan på stört, så de verkar lite desperata, men har inget problem med pengar iaf. Så där känner jag mig lugn, men de kan ju sno allt man har i lägenheten, sabba massa osv.
Jag tänkte ringa dem, men vad mer ska jag göra för att känna mig säker?
Har bara haft mailkontakt än så länge.
Citera
2009-04-27, 14:16
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octavianus
Det är så att jag ska åka bort en månad i sommar och tänkte då hyra ut lägenheten (som är en hyresrätt) i andra hand svart.
Vad tänka på vid uthyrning till okända personer. Vi kommer troligen inte ha möjlighet att träffa de som ska bo här då de bor utomlands, men ska hit och opereras och behöver en lägenhet efter det, för att friskna till.
Jag tänkte be om en månadshyra extra i deposition, lite som säkerhet. De är beredda att betala nu redan på stört, så de verkar lite desperata, men har inget problem med pengar iaf. Så där känner jag mig lugn, men de kan ju sno allt man har i lägenheten, sabba massa osv.
Jag tänkte ringa dem, men vad mer ska jag göra för att känna mig säker?
Har bara haft mailkontakt än så länge.

Tycker du själv att det låter som en bra idé?

Ditt lösöre plus att de kan sabotera hela lägenheten.

Värden måste godkänna att du hyr ut i andra hand(gör du det ändå och det kommer fram kan du hamna i trubbel)
Citera
2009-04-27, 15:18
Medlem
Det är inte värt besväret. De kan sno med sig allt och du blir ansvarig gentemot hyresvärden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in