2009-04-27, 13:02
Moderator
Falukropps avatar
Vill minska känsligheten på volymratten på mitt tangentbord. Som det är nu så ger varje "snäpp" på ratten 4% ökning av ljudvolymen.

Vill ändra det till 1%, då steget från 0% till 4% ger alldeles en alldeles för hög lägsta möjliga nivå om jag har stärkarens volym inställd så som jag vill ha den för att kunna spela hyfsat högt också.

Har gjort en del research om det hela, och det verkar som det oavsett ljudkort och drivrutiner är 4% som är default. Även om det i mitt fall är ljudkortsdrivern (kX Project) som hookar multimediafunktionerna hos tangentbordet, så tyder det tidigare på att det handlar om en windowsspecifik setting. Detta styrks ytterligare genom att volymratten ändrar ljudnivån i master mixern, som är en windowskomponent.

Det här är väl rätt mycket överkurs, men det är inte nån som råkar veta hur man styr upp det här? Har rotat runt en del i registret, men inte hittat nåt som skulle kunna ändra på detta. But then again, alla settings ligger ju inte direkt som ett entry vars namn beskriver funktionen i klartext. Det må vara hänt att det ligger undangämt nånstans.
Citera
2009-05-07, 16:18
Moderator
Falukropps avatar
Testar att bumpa denna tråd i hopp om svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in