2009-04-26, 23:32
Medlem
Svensson181s avatar
Nr jag ska installera om mac os leopard s funkar det helt enkelt inte. Nr jag ska stta in skiva 2 fungerar det inte efter ett tag och har kommit fram till att det r skivan som r repig.

Finns det ngra andra lsningar fr att installera om?

Mvh
Citera
2009-04-26, 23:34
Medlem
Catatonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson181
Nr jag ska installera om mac os leopard s funkar det helt enkelt inte. Nr jag ska stta in skiva 2 fungerar det inte efter ett tag och har kommit fram till att det r skivan som r repig.

Mvh

Har fr mig att det finns installations skivor att ladda ner. Om det nu skulle vara s att den ena inte fungerar.
Citera
Medlem
Catatonics avatar
Citat:

Mvh

Ladda ner installationsskivan som du tror r trasig och frsk igen.
Citera
Medlem
dilevas avatar
Citat:

Mvh

Skicka tillbaka skivan och be om en ny.
Citera
2009-04-27, 02:00
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dileva
Skicka tillbaka skivan och be om en ny.
Nej, du fr bara en ny om det saknades frn brjan.

Ladda ned istllet, men se till s du laddar ned rtt, alternativt tar du retail, slipper du oroa dig fr att ta fel.
Citera
2009-04-27, 08:03
Medlem
Svensson181s avatar
Ok,tack. Ska laddar ner d.

Var laddar jag ner en ny? Hos apple eller som torrent. . . ?
Citera
2009-04-27, 08:55
Medlem
Andreasvbs avatar
Som torrent.
Citera
2009-04-28, 20:17
Medlem
Svensson181s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Som torrent.

Jag var ju dum nog att radera hela hrddisken och nu gr det inte att starta datorn pga att installations skivan inte fungerar. Snackade med apple support, och ngon krring dr sa att jag var tvungen att kpa en ny installations cd fr 1000:-.

Frga:

Om jag laddar ner leopard via torrent, fungerar det lika bra som en kta version? Vilka ska jag ladda ner? lnk?

Jag trodde nmnligen inte att att det gick att ladda ner Leopard via torrent s jag blev lite frvnad nr ni sa att jag skulle ladda torrent.

Tacksam fr hjlp!

Mvh
Citera
2009-04-28, 20:20
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Snackade med apple support, och ngon krring dr sa att jag var tvungen att kpa en ny installations cd fr 1000:-.
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Nej, du fr bara en ny om det saknades frn brjan.

Ja, bara tanka en retail-skiva, finns mnga p t.ex. TPB, man fr inte lnka hr.
Citera
2009-04-28, 20:21
Bannlyst
Citat:
Jag var ju dum nog att radera hela hrddisken och nu gr det inte att starta datorn pga att installations skivan inte fungerar. Snackade med apple support, och ngon krring dr sa att jag var tvungen att kpa en ny installations cd fr 1000:-.

Frga:

Om jag laddar ner leopard via torrent, fungerar det lika bra som en kta version? Vilka ska jag ladda ner? lnk?

Jag trodde nmnligen inte att att det gick att ladda ner Leopard via torrent s jag blev lite frvnad nr ni sa att jag skulle ladda torrent.

Tacksam fr hjlp!

Mvh
Ass, allt finns ju att ladda ner som torrent. Leopard vill inte heller ha ngot serienummer s det r bara att kra..
Hr har du en retail med iLife
http://thepiratebay.org/torrent/4832...cludes_iLife__
Du behver en DL skiva fr att brnna den..
Citera
2009-04-29, 11:59
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Och ngon krring dr sa att jag var tvungen att kpa en ny installations cd fr 1000:-.
Sedan var det lite taskigt att kalla henne det, det r Apples regler, tyvrr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in