2009-04-26, 22:53
Medlem
Balzuars avatar
Jag har planer att göra en relativt stor tatuering över bröstet.
Den ska inte riktigt fylla upp hela bröstet och tankarna har farit runt i huvudet på mig de senaste dagarna.
Grejen är den att jag spenderar mycket tid på gymmet för att få en muskulös kropp och mycket tid går åt att just få form på brösten så gott det går inför sommaren.
Men hur kommer tatueringen te sig till mina bröst? jag kan vara helt ute och cyklar, MEN...
Kan det vara så att en tatuering över bröstet kan få själva muskeln att se "mindre" ut, att formen liksom lite hamnar i skuggan av själva tatueringen.
Tacksam för alla svar.
Citera
2009-04-26, 22:56
Medlem
McOwn3ds avatar
skulle du ha jättetydliga konturer över bröstet så kan det bli så att konturerna syns mindre men det är fränare att ha en snygg tatuering och konturer än att bara ha jättetydliga konturer
Citera
2009-04-26, 23:43
Medlem
dilevas avatar
du kan ju tatuera konturer på bröstet så att musklerna ser större ut
Citera
2009-04-26, 23:49
Medlem
Bill Cliffs avatar
Klart att tatueringen kommer stjäla lite uppmärksamhet, men vadå, det är väl nästan meningen? Tycker du att du ser mindre ut med den, så får du väl slänga på några extra vikter och käka lite mer.
Citera
2009-04-27, 06:25
Medlem
Balzuars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill Cliff
Klart att tatueringen kommer stjäla lite uppmärksamhet, men vadå, det är väl nästan meningen? Tycker du att du ser mindre ut med den, så får du väl slänga på några extra vikter och käka lite mer.
Ligger något i detta, tänkte vädra tankarna lite. Blir lätt att man funderar lite mer än vanligt när en tatuering är på tapeten.
Citera
2009-04-27, 11:38
Medlem
Balzuars avatar
Då kanske jag kan få höra vad ni tycker om motiven, är jag skogstokig eller kan detta funka bra som en brösttatuering?

Vänster bröst: Tre rosor som ligger i bakrunden av ett skepp. Symboliserar äventyret, det som kommer härnäst.

Höger bröst: Tre rosor som ligger i bakrunden av ett ansikte som har sjöman/zombie-look. Lite inspererat av en släkting som gick bort och att allt kommer till ett slut.
Citera
2009-04-27, 20:11
Medlem
mymy85s avatar
anar lite old-school stil på gaddarna? tror det kan bli skitsnyggt! gå till sebbe på rebta2 i götet, han kommer kunna göra dom skitbra!

lycka till! /M
Citera
2009-04-27, 21:37
Medlem
Balzuars avatar
Jo jag hade tänkt oldschool stuk över det hela.
Bor i blekinge så blir nog inte att jag åker upp till göteborg och gaddar mig.
Men finns en studio i karlshamn bara några mil ifrån där jag bor där det finns två väldigt duktiga tatuerare, även en som bor ännu närmare och han håller på att skissa på det hela.
Jag vet att han är duktig han också så får se vad han har hunnit skissa fram, gav han några detaljer och speciella önskemål som t.ex. att sjömannen ska ha en speciell mössa som jag förknippar med den bortgångna släktingen och för mig är han idealet för hur en sjöman ser ut.
Tycker om att tatueringen är personlig också och inte bara några fräscha motiv som man har hittat på internet, vilket också kan vara snyggt men inte riktigt lika personligt.
Citera
2009-04-27, 21:55
Medlem
Cardinalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balzuar
Tycker om att tatueringen är personlig också och inte bara några fräscha motiv som man har hittat på internet, vilket också kan vara snyggt men inte riktigt lika personligt.

Vad tycker du om motiv som inte "symboliserar" någonting fast inte tagna från nätet dvs tatueraren har ritat istället?
Citera
2009-04-27, 22:21
Medlem
Balzuars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardinalen
Vad tycker du om motiv som inte "symboliserar" någonting fast inte tagna från nätet dvs tatueraren har ritat istället?

Det är svårt att endast ha tatueringar som alla betyder något personligt.
Varje tatuering är ju i grund och botten personlig, du skulle ju inte välja att tatuera en sak om du inte gillade den och kände att den passade ihop med dig själv.
Jag kommer att tatuera mig mer det är jag övertygad om, och varje tatuering kommer inte ha en speciell symbolisk mening.
Jag har nuvarande en stjärna på var underarm och ingen av dem har någon speciell betydelse, mer som en smyckning och det är ju även det tatueringar är , enligt mig iaf.
Men som jag skrev tidigare, varje tatuering blir personlig sen att den inte symboliserar något kan ju vara en bra sak.
En bild säger mer än tusen ord, man kan välja att tolka tatueringen som man själv vill och låta andra göra detsamma och eventuellt skapa sig en bild av personen i fråga som har tatueringen, om den sen är en felaktiv bild av personen är en annan sak men tatueringen kan leda till en mycket god konversations.

OT: Sitta på toa och skriva på forum är något alldeles speciellt...
Citera
2009-04-28, 00:37
Medlem
Snöblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balzuar
Då kanske jag kan få höra vad ni tycker om motiven, är jag skogstokig eller kan detta funka bra som en brösttatuering?

Vänster bröst: Tre rosor som ligger i bakrunden av ett skepp. Symboliserar äventyret, det som kommer härnäst.

Höger bröst: Tre rosor som ligger i bakrunden av ett ansikte som har sjöman/zombie-look. Lite inspererat av en släkting som gick bort och att allt kommer till ett slut.

Kan bli riktigt snyggt om du kör det old school. Annars också kanske?

En sak jag tänkte på var att du kanske borde "börja berättelsen" på höger bröst istället för tvärt om. Man läser ju som bekant från vänster, och ditt högra bröst är ju omgivningens vänstra så att säga.
Citera
2009-04-28, 05:57
Medlem
Balzuars avatar
Angående att skeppet("äventyret") på vänster sida är för att jag tror att det ska vara snyggare där.
Men precis som du skrev att det vore mer logiskt att ha skeppet på höger och sen sjömannen på vänster.
Det är en sak jag får fundera lite över, blir väl eventuellt att jag byter plats på dem för att få "berättelsen" att stämma bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in