• 1
  • 2
2009-04-27, 21:44
Medlem
rosanalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurforica
Var hos läkaren idag och det enda jag fick var mirtazapin att ta till kvällen..
Trots att jag totalprotesterade då det förekommer viktuppgång som biverkning och jag är fd anorektiker..

Jag sa att jag har svårt att somna in på kvällarna, får grov ångest pga detta och det är ofta då jag skär mig och får åka in och sy..

Men hon sa att detta skulle hjälpa..
Inte ens någon stesolid mot mina enorma panikattacker..
Hon tyckte att 1-2 5mg sobril räckte väl då.

Har hela dagen suttit och tänkt på att ett självmordförsök inte är långt ifrån nu.
Dör jag, så ja då slipper jag detta.. överlever jag kanske de tar mig på allvar..
Jag förstår verkligen att läkarna vill vara restriktiva med benso och dylikt, men hur långt ska det behöva gå innan man får något som funkar?

Du kanske ska testa att byta läkare? Den läkare du har verkar ju inte ta dig på allvar i alla fall. Ja tyvärr går man ju upp av mirtazapinen, och man kan bli trött på dagarna av den. Ha denna medicin nån vecka och säg sen att du inte tycker den funkar, samt att du börjat äta mera och vill absolut inte gå upp i vikt. Och att du blir trött på dagarna då du vill vara pigg. Stilnoct gör ju så man slipper tröttheten dagen efter.
Citera
2009-04-27, 21:57
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosanalle
Du kanske ska testa att byta läkare? Den läkare du har verkar ju inte ta dig på allvar i alla fall. Ja tyvärr går man ju upp av mirtazapinen, och man kan bli trött på dagarna av den. Ha denna medicin nån vecka och säg sen att du inte tycker den funkar, samt att du börjat äta mera och vill absolut inte gå upp i vikt. Och att du blir trött på dagarna då du vill vara pigg. Stilnoct gör ju så man slipper tröttheten dagen efter.

Väldigt få läkare som skriver ut någonting som är "värt" när man är där de första gångerna, så det är lika bra att fortsätta gå. Det gäller bara att vara verbalt överlägsen vilket jag sannerligen bemästrar, fi fh-äähn.
Citera
2009-04-27, 22:03
Medlem
Eurforicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Väldigt få läkare som skriver ut någonting som är "värt" när man är där de första gångerna, så det är lika bra att fortsätta gå. Det gäller bara att vara verbalt överlägsen vilket jag sannerligen bemästrar, fi fh-äähn.

Jag har varit hos henne 4 gånger nu.. och hon vet om vad jag har för problem..
Jag vill liksom inte bara slänga ur mig " jag har provat imovane och stesolid och det fungerade kanon mot mina problem" då tror hon väl jag blivit värsta pundaren nästan...
Citera
2009-04-28, 00:13
Medlem
Kristofer.s avatar
Jag sa att jag hade missbrukat xanor i något år och 5minuter senare hade jag recept på 100st, se bara lite ledsen ut, men nu var det ju på tal om zolpidemliknande, så säg att du aldrig kan somna ÄVEN om du motionerar osv osv..

Utländska läkare är ett tips också
Citera
2009-04-28, 08:55
Medlem
Bastumannens avatar
Hur stort behov är man av medicin om man måste spela över hos läkaren?

Kör raka rör som någon skrev. Hjälper inte det, då fortsätter man till nästa läkare, och var lika ärlig där. Olika symptom och storys är inte bra om de skickar efter journalerna/kollar på datorn.
Citera
2009-04-28, 10:29
Medlem
rosanalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah

Jo precis, ger man upp tror dom ju att det funkar.
Citera
2009-04-28, 12:02
Medlem
Counterweights avatar
Passa er för mirtazapin säger jag bara ...
Citera
2009-04-28, 20:33
Medlem
Eurforicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Counterweight
Passa er för mirtazapin säger jag bara ...

why?
Citera
2009-04-28, 21:25
Medlem
Ares570s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurforica
why?
Tror han syftar på att folk går upp som fan i vikt när dom äter mirtazapin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in