2009-04-26, 19:53
Medlem
vic0dins avatar
Hej, undrar vad som krävs exakt för att få utskänkningstillstånd till 01 på natten.
Citera
2009-04-26, 22:25
Medlem
kiwi22s avatar
Beror väl på vilken kommun det är..

Finns lite här: http://www.regeringen.se/sb/d/11688/a/121592

Annars: http://www.stockholm.se/Fristaende-webbplatser/Fackforvaltningssajter/Socialtjanstforvaltningen/Tillstandsenheten/

Och till vänster finns det massor av kategorier..bara plöja
Citera
2009-04-30, 02:08
Medlem
Hmm..

Lånar tråden här vännen, nån som kan svara på frågan varför man kollar upp personens ekonomi förr, när det gäller serveringstillstånd ?
Citera
2009-05-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KARINS
Lånar tråden här vännen, nån som kan svara på frågan varför man kollar upp personens ekonomi förr, när det gäller serveringstillstånd ?

Om du som person missköter din ekonomi så finns det stor risk att du även gör det i din verksamhet, säljer svart utan kassaapparat, "glömmer" betala in moms, stoppar pengar i egen ficka etc..
Citera
2009-05-02, 21:45
Medlem
Du måste servera mat för att få servera alkohol om jag minns rätt ;> fast det kanske inte besvarar frågan så bra.
Citera
2009-05-03, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpferhuhne
Om du som person missköter din ekonomi så finns det stor risk att du även gör det i din verksamhet, säljer svart utan kassaapparat, "glömmer" betala in moms, stoppar pengar i egen ficka etc..

Som jag förstår, har man en anmärkning kan man inte få serveringstillstånd ?
Citera
2009-05-05, 11:19
Medlem
För fan! Hur anala är reglerna egentligen med avseende lokal och krav på servering av mat? Jag vill öppna en extremliten bar och servera udda maträtter som inte kräver samma beredning eller utrustning som vanliga kök har.

Vad händer om jag bara öppnar min bara och skiter i alla typer av tillstånd och börjar servera öl och mat? Hur lång tid tar det innan baren attackeras av byråkrater? Vad för typ av straff kan jag tänkas få? Piskrapp, kölhalning, handjobb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in