Nu har jag tittat på den där SVT-dokumentären där Stig Larsson (f.d granne till Sjögren) som tillsammans med sin syster Gun vill lösa fallet.
https://www.svtplay.se/vad-hande-med-sjogren Jag tycker dokumentären var rätt kass, det hade räckt med ett avsnitt, för i första avsnittet så upplever jag att de verkligen är direkt olämpliga till att försöka lösa fallet - de är synnerligen icke metodiska i sitt sätt att försöka gå framåt. Dessutom verkar de till att börja med vara rädda att någon annan ska lyckas lösa det före dem, (läs: poddfolket) som också försöker lösa fallet.
Men Poddfolket är mycket mer metodiska och de är ändå de som är positiva till samarbete och faktiskt ser till att något vettigt blir gjort, bland annat utgrävning av gamla soptippen. För så som Stig och Gun går till väga så hade de inte kommit någon vart alls.
Nu har jag mycket svårt att se att detta kommer bli uppklarat i vilket fall, även om kroppen hade återfunnets, då det ska mycket till att binda ihop det med en gärningsman.