2023-01-08, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja så var det.

SS är fortfarande försvunnen och kommer tyvärr att så förbli.

Ja, så är det nog. Men tycker ändå att vi fått en hel del svar dom senaste åren, sen får T.Larsson säga vad han vill. Lyssnade nyligen på en intressant Australiensisk podcast om ett fall med en kvinna som försvann på 80-talet. I det fallet dök heller aldrig någon kropp upp trots att man gjorde stora insatser nu dom sista åren med att gräva upp en pool bland annat.

Trots avsaknad av fynd dömdes den fd mannen nu bara för några veckor sedan till livstids fängelse för mord. Indiciekedjan var tillräckligt stark menade man. Han var den sista som hade sett henne, han hade ljugit om omständigheterna kring hennes försvinnande och hade konstruerat en avancerad historia om att hon rymt för att gå med i en sekt. En historia som man inte hittade några belägg för. Tycker likheterna med dom indicier som finns i Sjögrenfallet är slående. Även i detta fall fanns anhöriga som in absurdum hävdade att mannen var utsatt för en förtalskampanj. Intressant nog så tror man också i detta fall att offret blev drogat med någon form av sömntabletter eller liknande i samband med försvinnandet. Så hade Bulvanen gjort det han gjorde i Australien istället för i Sverige (och fortfarande varit i livet) hade han mycket väl kunnat åkt dit för det här...
Citera
2023-01-08, 21:53
Tack för de allra senaste svar
Jo att Bulvanen skulle åkt på en riktigt lång volta i dagens läge är mest troligt.
Han levde i en lögn som drabbat anhöriga likt arvssynden.

Tänkte på att en båt hittades ju i samband med försvinnandet (om jag ej misstar mig) , det finns väll benrester kvar på botten i så fall , var båten ankrad eller flöt den okontrollerat ?

Var hittades den ?

Finns väldigt duktiga dykare eller sonarsystem som kan vara till hjälp nu för tiden.
En side view scanner sonar (typ av ekosystem som pejlar botten från båt) skulle hitta benrester garanterat, bara man vet ungefär position på kroppen.

Har detta genomförts ?
Poddarna har ju inte gett upp hoppet om att finna Sjögrens kvarlevor..

Ett nytt kapitel öppnas , som att vända blad i en gammal bok.

Vad finns det för synpunkter på detta ?
En båt behövs med utrustning , samt en del drivmedel ... drivmedlet är väll det som kostar kanske några tusenlappar.
plus batteri till scannern .. Tiden bör finnas av eldsjälar..
Senast redigerad av Massonite 2023-01-08 kl. 21:56.
Citera
2023-01-08, 23:20
https://www.google.com/url?sa=t&sour...W4T6Whjx--XFoP

Tittar man noga på ett av breven som gäller att stoppa sökandet efter Björn Adolfssons "försvinnande".
Märkligt ??? - tycker mig känna igen stilen att skriva.
Citera
2023-01-08, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite

Tittar man noga på ett av breven som gäller att stoppa sökandet efter Björn Adolfssons "försvinnande".
Japp! Låter exakt som Tlarsson! (När han uppmanar folk att byta spår från bulvanen.)
Senast redigerad av ottoplommon 2023-01-09 kl. 00:34.
Citera
2023-01-09, 00:54
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Japp! Låter exakt som Tlarsson! (När han uppmanar folk att byta spår från bulvanen.)
Ja , likheterna är slående kopierat.
Har aldrig någonsin sett ett så identiskt material i någon annan tråd.
Citera
2023-01-10, 00:02
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:

Vad exakt menar du?
Citera
2023-01-10, 00:22
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Vad exakt menar du?
När man läser det inlämnade brevet (från Maj 1973) om den försvunna Björn Adolfsson, känner jag igen denna skriv teknik som användes då.
Ja det är något speciellt över den tycker jag.
Jag kan ju såklart ha fel.
Senast redigerad av Massonite 2023-01-10 kl. 01:05.
Citera
2023-01-10, 01:18
Dessutom
Finns det en bild på en ung Björn Adolfsson i typ realskole skärm mössa.
Den bilden är väldigt lik en Advokat i Stockholm - med samma namn ..

Vad tycker ni ?

Är denna Björn Adolfsson försvunnen eller inte ?

Har de båda Sven Sjögrens försvinnande och Björn Adolfssons försvinnande - jag menar.
Hör det ihop på något sätt ?
Senast redigerad av Massonite 2023-01-10 kl. 01:37.
Citera
2023-01-12, 16:53
Enligt tråden skulle Björn Adolfsson
Varit väldigt rädd och vaksam efter SS försvinnande.

Varför var han det ?
Citera
2023-05-01, 14:47
Medlem
godboys avatar
Nu har jag tittat på den där SVT-dokumentären där Stig Larsson (f.d granne till Sjögren) som tillsammans med sin syster Gun vill lösa fallet. https://www.svtplay.se/vad-hande-med-sjogren Jag tycker dokumentären var rätt kass, det hade räckt med ett avsnitt, för i första avsnittet så upplever jag att de verkligen är direkt olämpliga till att försöka lösa fallet - de är synnerligen icke metodiska i sitt sätt att försöka gå framåt. Dessutom verkar de till att börja med vara rädda att någon annan ska lyckas lösa det före dem, (läs: poddfolket) som också försöker lösa fallet.

Men Poddfolket är mycket mer metodiska och de är ändå de som är positiva till samarbete och faktiskt ser till att något vettigt blir gjort, bland annat utgrävning av gamla soptippen. För så som Stig och Gun går till väga så hade de inte kommit någon vart alls.

Nu har jag mycket svårt att se att detta kommer bli uppklarat i vilket fall, även om kroppen hade återfunnets, då det ska mycket till att binda ihop det med en gärningsman.
Citera
2023-05-07, 19:59
Medlem
Fek77s avatar
Citat:
Enligt tråden skulle Björn Adolfsson
Varit väldigt rädd och vaksam efter SS försvinnande.

Varför var han det ?

För att han hade gjort egna efterforskningar och dessutom kände Bulvanen.
Citera
2023-05-07, 20:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Björn Adolfsson - en person av intresse i denna härva.

Citat:
Ursprungligen postat av Fek77
För att han hade gjort egna efterforskningar och dessutom kände Bulvanen.

Exakt.

Björn Adolfsson hade gjort egna efterforskningar och hade i sin ägo en del handlingar av intresse. Han kände helt riktigt "Bulvanen" men även Sven Sjögren samt ytterligare personer av intresse i denna härva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in