Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-27, 15:51
Medlem
Tobad4u2days avatar
Jag har också hört att det skulle ha gått till på det sättet,som det har beskrivits på ovanstående inlägg.Samt att "mördaren"R R efter mordet alltid ha gått beväpnad pga hotbilden emot honom.
Citera
2009-04-27, 19:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Intressant att kunna få detta bekräftat. Jag kände inte till att han skulle ha gått beväpnad efter mordet/morden. Han måste ha känt sig rädd. Den misstänkte mannens initialer var dock inte "R.R." utan några helt andra bokstäver -åtminstone det namn jag fick höra.
Citera
2009-04-27, 20:02
Medlem
Tobad4u2days avatar
Åh fan

Jag har alltid hört att det skulle vara R R
Citera
2009-04-27, 20:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det var intressant! Jag fick idag initialerna B.L.? Undrar vilka som är de riktiga? Personligen vet jag inte alls hur det förhåller sig.
Citera
2009-04-27, 21:13
Medlem
Tobad4u2days avatar
Konstigt

Ja det är ju märkligt, jag alltid hört att R R malt ner Sven till minkfoder .Men o andra sidan är jag lite för ung,född 68 .Har bara hört snacket.samt R R och hans beväpning, jag såg han lite då o då och han såg sig alltid omkring,som en smågangster på helspänn
Citera
2009-04-27, 22:19
Medlem
Skaraborg2s avatar
Återigen intressant info du kommer med. Den personen som gav mig denna information måste ha varit 1972 omkring 16-18 år. Personen i fråga berättade också hur Sjögren gärna ville "glänsa" med att han var tät. Personen trodde att det var en svart Mercedes av ny modell som Sjögren hade de sista åren i livet och det kan nog stämma eftersom jag har sett ett mindre s/v foto på denna intill hans hus. På en liten ort så talar folk naturligtvis mycket om en sådan person och "glänsandet" kan säkert sticka i ögonen hos en del! Vad jag tycker är konstigt att det har skrivits så litet om ett sådant här fall? En till person försvann ju tydligen - Björn Adolfsson. Har du hört talats om denne man?
Citera
2009-04-28, 11:48
Medlem
Tobad4u2days avatar
Kanske

Har för mig att det jobbade någon vid minkfabriken(vet inte namnet)som ska ha försvunnit i någon maskin,han jobbade själv,någon timme senare var han borta,spårlöst Kanske en skröna,ska ha hänt något år senare så jag vet inte om det stämmer
Citera
2009-04-28, 12:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Detta kan ev. ha varit Adolfsson. Jag tror att detta försvinnande skedde under senare delen av 1974. För att Adolfsson försvann det gjorde han!
Citera
2009-04-28, 15:01
Medlem
Tobad4u2days avatar
Okej,nu har jag ingen mer info
Citera
2009-04-28, 15:09
Medlem
Tobad4u2days avatar
Ska fråga mina föräldrar nu,och se om dom kommer ihåg något
Citera
2009-04-28, 15:37
Medlem
Ung_Fascists avatar
Ej fått nån mer info om detta. Raggar dock fortfarande svar. Måhända folk är lite tysta om detta?

Intressant det ni kommer med iallfall. Dock ger det ju bara ännu mer frågor och funderingar!
Citera
2009-04-28, 15:46
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ja det har du rätt i att ju mera uppgifter som tillkommer i detta fall ju mera frågor och funderingar. Det kan tänkas att folk inte vill tala om dessa försvinnanden - åtminstone inte på nätet. När de utspelade sig och åren därefter talades det upenbarligen otroligt mycket om vad som hade skett, bl.a. i Tingstäde så skulle det ha "surrat som i en bikupa" enligt min sagesman.
Utpekandet av gärningsman gick åt ett och samma håll - "R.R." eller "B.L."?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in