2009-04-26, 17:30
Medlem
Någon som ahr några kul trick man kan lära en hund? kommer förmodligen passa en voffsing i några månader, funderar över något annorlunda än Vacker tass osv.

Btw, när jag skaffar egen hund funderar jag på att börja tävla i freestyle, Har lärt mina tidigare hundar de flesta av de konsterna men att hunden gör en kullerbytta har jag aldrig hört? hur ska man lyckas med detta? Undrar också hur man lyckas att få hunden att hoppa upp i förarens famn, och hur amn lär dem volter?

låter helt ologiskt att det ska gå för mig:P
Citera
2009-04-26, 18:59
Medlem
Iceables avatar
En ganska rolig sak, som iofs inte är särskilt avancerad är att lära hunden rulla runt.
Detta låter såklart astråkigt, men lär man hunden att rulla runt och lägga sig på rygg samtidigt som man säger något i stil med "Hur gör flickorna i Stockholm?" så blir det ett fint partytrick

Sen beror det såklart på hunden, men att lära dem olika ord och vad som kommer hända när man säger olika ord är alltid roligt.

Du får prova dig fram helt enkelt.
Citera
2009-04-27, 22:29
Medlem
fotsvampshorans avatar
Såg på ett program om fängeler i USA. Där dom hade ett program för fångarna att utbilda hundar till handikappade.
Iallafall så var det en fånge som lärde sin hund att springa till närmaste väg å ställa sig med framtassarna på vägen som vid en vissitation. När han sa RAZZIA
Citera
2009-04-27, 23:44
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Pang, och hunden "dör". Lär den nicka på kommando, lär den skaka på huvudet (nej), lär den kissa och bajsa på kommando. dansa, skämmas, krypa, backa... Du kommer att komma på fler med tiden!
Citera
2009-04-28, 00:36
Medlem
flipper1446s avatar
Stå på frambenen. Övas upp (med klicker) genom att lära hunden ställa bakbenen på en bok, sedan flera böcker böcker mot en vägg som ökas successivt till en pelare tills hunden inte kan komma högre. Till slut tar man bort böckerna och hunden står mot väggen på frambenen. Går tydligen att göra så att den står fritt också, eller går framåt. Såg en video på youtube om det, riktigt häftigt. Men kanske inget för tunga hundar.
Citera
2009-04-28, 11:36
Medlem
503s avatar
Hundtricket, så klart.
Citera
2009-04-28, 11:39
Medlem
killenmedfisks avatar
ett coolt trick som är ganska lätt att lära hunden om du lär den att sitta först så håller du för munnen på den och lägger en bit hundgodis på nosen som hunden måste ta utan att han tappar den i golvet/marken först. så får man hejda honom och ta upp och göra om tillslut så lär den sig det, det häftiga i tricket är att det går så sjukt fort att man hinner inte se hur hunden tar godisbiten ser bara ett huvud "ryck" och så är godiset borta
Citera
2009-04-28, 18:57
Medlem
Zephies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killenmedfisk
ett coolt trick som är ganska lätt att lära hunden om du lär den att sitta först så håller du för munnen på den och lägger en bit hundgodis på nosen som hunden måste ta utan att han tappar den i golvet/marken först. så får man hejda honom och ta upp och göra om tillslut så lär den sig det, det häftiga i tricket är att det går så sjukt fort att man hinner inte se hur hunden tar godisbiten ser bara ett huvud "ryck" och så är godiset borta
Haha, liknande det där försökte dom lära min brors boxer, men den hunden är långt från dum. Han insåg att han fick ta godis biten om/när den gled av nosen, vilket nu har lett till att han lutar på huvudet i sidled tills godiset ramlar av, man hinner inte säga "varsegod" eller ens fundera på det. Och för att hinna före boxern till godbiten måste man nog vara superhjälte... Men visst, det ser utan tvekan coolt ut för det går fort som fan.

Om hunden ägs av nån du vill jävlas med kan du ju alltid lära den att öppna dörrar åt båda hållen...
Citera
2009-05-04, 00:29
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Hundtricket, så klart.
Funkar alltid på mig, trots att jag egentligen är kattmänniska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto