2009-04-26, 17:30
Medlem
Ngon som ahr ngra kul trick man kan lra en hund? kommer frmodligen passa en voffsing i ngra mnader, funderar ver ngot annorlunda n Vacker tass osv.

Btw, nr jag skaffar egen hund funderar jag p att brja tvla i freestyle, Har lrt mina tidigare hundar de flesta av de konsterna men att hunden gr en kullerbytta har jag aldrig hrt? hur ska man lyckas med detta? Undrar ocks hur man lyckas att f hunden att hoppa upp i frarens famn, och hur amn lr dem volter?

lter helt ologiskt att det ska g fr mig:P
Citera
2009-04-26, 18:59
Medlem
Iceables avatar
En ganska rolig sak, som iofs inte r srskilt avancerad r att lra hunden rulla runt.
Detta lter sklart astrkigt, men lr man hunden att rulla runt och lgga sig p rygg samtidigt som man sger ngot i stil med "Hur gr flickorna i Stockholm?" s blir det ett fint partytrick

Sen beror det sklart p hunden, men att lra dem olika ord och vad som kommer hnda nr man sger olika ord r alltid roligt.

Du fr prova dig fram helt enkelt.
Citera
2009-04-27, 22:29
Medlem
fotsvampshorans avatar
Sg p ett program om fngeler i USA. Dr dom hade ett program fr fngarna att utbilda hundar till handikappade.
Iallafall s var det en fnge som lrde sin hund att springa till nrmaste vg stlla sig med framtassarna p vgen som vid en vissitation. Nr han sa RAZZIA
Citera
2009-04-27, 23:44
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Pang, och hunden "dr". Lr den nicka p kommando, lr den skaka p huvudet (nej), lr den kissa och bajsa p kommando. dansa, skmmas, krypa, backa... Du kommer att komma p fler med tiden!
Citera
2009-04-28, 00:36
Medlem
flipper1446s avatar
St p frambenen. vas upp (med klicker) genom att lra hunden stlla bakbenen p en bok, sedan flera bcker bcker mot en vgg som kas successivt till en pelare tills hunden inte kan komma hgre. Till slut tar man bort bckerna och hunden str mot vggen p frambenen. Gr tydligen att gra s att den str fritt ocks, eller gr framt. Sg en video p youtube om det, riktigt hftigt. Men kanske inget fr tunga hundar.
Citera
2009-04-28, 11:36
Medlem
503s avatar
Hundtricket, s klart.
Citera
2009-04-28, 11:39
Medlem
killenmedfisks avatar
ett coolt trick som r ganska ltt att lra hunden om du lr den att sitta frst s hller du fr munnen p den och lgger en bit hundgodis p nosen som hunden mste ta utan att han tappar den i golvet/marken frst. s fr man hejda honom och ta upp och gra om tillslut s lr den sig det, det hftiga i tricket r att det gr s sjukt fort att man hinner inte se hur hunden tar godisbiten ser bara ett huvud "ryck" och s r godiset borta
Citera
2009-04-28, 18:57
Medlem
Zephies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killenmedfisk
ett coolt trick som r ganska ltt att lra hunden om du lr den att sitta frst s hller du fr munnen p den och lgger en bit hundgodis p nosen som hunden mste ta utan att han tappar den i golvet/marken frst. s fr man hejda honom och ta upp och gra om tillslut s lr den sig det, det hftiga i tricket r att det gr s sjukt fort att man hinner inte se hur hunden tar godisbiten ser bara ett huvud "ryck" och s r godiset borta
Haha, liknande det dr frskte dom lra min brors boxer, men den hunden r lngt frn dum. Han insg att han fick ta godis biten om/nr den gled av nosen, vilket nu har lett till att han lutar p huvudet i sidled tills godiset ramlar av, man hinner inte sga "varsegod" eller ens fundera p det. Och fr att hinna fre boxern till godbiten mste man nog vara superhjlte... Men visst, det ser utan tvekan coolt ut fr det gr fort som fan.

Om hunden gs av nn du vill jvlas med kan du ju alltid lra den att ppna drrar t bda hllen...
Citera
2009-05-04, 00:29
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Hundtricket, s klart.
Funkar alltid p mig, trots att jag egentligen r kattmnniska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto