2011-11-06, 13:51
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Däremot hade h*n blivit det i dag.

Går det verkligen att uttala sig om det med visshet?
Citera
2011-11-06, 16:03
Medlem
Skaraborg2s avatar
Reijo skulle ha fyllt 50 år i år.

Citat:
Ursprungligen postat av Tadeuz
Vi får hoppas på mer info kring mordet. Åkte förbi Kinnarumma kyrka för någon veckan sedan med min dotter. Jag kommer aldrig att glömma Reijo. Hade han fått leva så skulle han fylla 50 år den 27/12!

Vi kan alltid hoppas detta men problemet är att dessa handlingar är skretessbelagda. Att GM är i livet gör inte det hela lättare.

Verkligen mycket tragiskt. Istället för att ha fyllt 50 år i år, så slutade han sitt liv endast dryga 14 år gammal i en skogsdunge.
Citera
2011-11-06, 21:34
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte till 100% men näst intill.

Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Går det verkligen att uttala sig om det med visshet?

Inte till 100% men med största sannolikhet.
Citera
2011-11-07, 12:54
Medlem
Finns material kvar från utredningen? Jag tänker då främst på den blodiga kniven som hittades hemma hos misstänkte GM. Gavs någon förklaring till vad/vem blodet kom ifrån?

Preskriptionstiden för mord borde vara betydligt mer än 25 år!
Citera
2011-11-07, 22:34
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equimanthorn
Finns material kvar från utredningen? Jag tänker då främst på den blodiga kniven som hittades hemma hos misstänkte GM. Gavs någon förklaring till vad/vem blodet kom ifrån?

Preskriptionstiden för mord borde vara betydligt mer än 25 år!
Finns ingen sen nåt år..
Citera
2011-11-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Finns ingen sen nåt år..

nej men det här han ju p-tiden löpa ut på innan den nya lagen kom
Citera
2011-11-09, 14:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tiden hann löpa ut tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Finns ingen sen nåt år..

Misstänkte att så var fallet. Det är ju över 35 år sedan.

Synd att tiden hann löpa ut med råge innan det ändrades.
Citera
2011-11-09, 22:47
Medlem
trappstegets avatar
även om mordet är preskriberat så förfäras man över vilken vidrig och ondskefull människa gm är,hur orkar han se sig själv i spegeln varje dag?
Citera
2011-11-09, 23:24
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trappsteget
även om mordet är preskriberat så förfäras man över vilken vidrig och ondskefull människa gm är,hur orkar han se sig själv i spegeln varje dag?

Han genomgick ett könsbyte någon gång på 80-talet och är numera en hon. Vidrigheten och ondskan hos denna person rådde nog inte någon operation i världen på, men förhoppningsvis så mår hon bättre med sig själv idag och låter bli att slakta personer som inte besvarar hennes kärlek.

Att se sig i spegeln tror jag inte hon har några större problem med - det här är en person som verkar trivas med att synas och stå i händelsernas centrum. En viss fallenhet för att spela teater har tydligen denna person uppvisat under årens lopp...och det är ju onekligen en användbar talang för någon som vill ljuga sig fri från en allvarlig brottsanklagelse.
Citera
2011-11-09, 23:43
Medlem
trappstegets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Han genomgick ett könsbyte någon gång på 80-talet och är numera en hon. Vidrigheten och ondskan hos denna person rådde nog inte någon operation i världen på, men förhoppningsvis så mår hon bättre med sig själv idag och låter bli att slakta personer som inte besvarar hennes kärlek.

Att se sig i spegeln tror jag inte hon har några större problem med - det här är en person som verkar trivas med att synas och stå i händelsernas centrum. En viss fallenhet för att spela teater har tydligen denna person uppvisat under årens lopp...och det är ju onekligen en användbar talang för någon som vill ljuga sig fri från en allvarlig brottsanklagelse.

Kanske såg han/hon mordet som et sjukt skådespel. Att han/hon sedan användt teaterscenen för att förverkliga sig själv medan mordoffret ruttar i graven är ännu sjukare.
Citera
2011-11-10, 13:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Förverkligat sig själv".

Citat:
Ursprungligen postat av trappsteget
Kanske såg han/hon mordet som et sjukt skådespel. Att han/hon sedan användt teaterscenen för att förverkliga sig själv medan mordoffret ruttar i graven är ännu sjukare.

Just det!
Citera
2012-09-23, 01:06
Medlem
Idag var jag på mordplatsen eller i dess absoluta närhet. Tog lite kort. En del av vägen är idag avspärrad pga dålig farbarhet, trots asfalt. Mordplatsen måste ligga till vänster som någon sa och inte till höger från Rydbolholm. På höger sida är det en bra grusväg. Tyvärr hade jag en person som uppehöll sig på vägen så jag vågade inte gå ut för att gå in på den igenväxta vägen där Reijo slutade sina dagar. Den personen undrade säkert vad jag gjorde där när det är skyltat som en återvändsgata idag. Men jag måste medge...vilken plats, vilken väg, otäckt när man vet vad som hänt! Dit åker man inte utan anledning, jag lovar er! Men jag åker dit igen med min son och tar kort.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in